فارما مگ

نحوه استفاده از ژل موضعی عضلات

نحوه استفاده از ژل موضعی عضلات و مفاصل

درد عضلات و مفاصل معمولا درد شایعی است که در هر سن و شرایطی ممکن است رخ دهد. ورزشکاران، افراد مبتلا به بیماری روماتیسم، آرتروز و افرادی که کمبود مواد مغذی در بدن دارند، گرفتگی عضلات و درد مفاصل بدن نظیر زانو، کتف، مچ و کمر را تجربه می نمایند. استفاده از ژل ضد درد قوی که قادر به رفع و تسکین گرفتگی و درد باشد یک راه حل ساده و کار آمد است. زیرا تحمل درد گرفتگی عضلات و التهاب مفاصل دشوار و آزار دهنده است. در این مقاله به بررسی استفاده از ژل موضعی عضلات و مفاصل، ترکیبات آن، نحوه استفاده به همراه سایر نکات کلیدی می پردازیم.

 

پماد موضعی ضد درد مفاصل

ژل موضعی عضلات و مفاصل

 

ژل موضعی ضد درد عضلات و مفاصل

ژل های موضعی عضلات و مفاصل جهت بهبود آسیب های عضلانی مفصلی، انقباض و گرفتگی ناگهانی عضلات، درد ناشی از آرتروز و روماتیسم مورد استفاده قرار می گیرند. کاهش التهاب مفاصل منجر به کاهش درد می شود. ضد التهاب های طبیعی مانند کولین، تانن و فلانوئید که در در اکالیپتوس، رزماری، کامفور و آرنیکا موجود است مانع تولید و ترشح عوامل التهابی در بدن شده و در نتیجه کاهش تورم، کاهش حساسیت عصب های محیطی و تسکین درد را به دنبال خواهند داشت.

رزماری که حاوی کارنوزول و کارنوزیک اسید است به همراه ترکیبات فنولی موجود در بابونه نیز موجب کاهش عضلات و عروق خونی می گردند. همچنین منتول و اکالیپتوس سلول های ماهیچه ای را از حالت انقباض خارج نموده و باعث رفع گرفتگی عضلات می شوند. علاوه بر این، متیل سالیسیلات که در گیاهان سوزنی برگ یافت می شود با تاثیر روی تکانه، دردهای موضعی را تسکین می دهند.

 

ژل موضعی ضد درد

ژل موضعی ضد درد عضلات و مفاصل

 

ترکیبات ژل های موضعی عضلات و مفاصل

گزنه

گیاه گزنه یا اورتیکا سرشار از ویتامین D، کلسیم، منیزیم و مواد ضد التهابی قوی است. بنابراین کمک شایانی به رفع گرفتگی عضلات و التهاب مفاصل می نماید.

نعناع فلفلی

منتول و سینئول که در نعناع فلفلی یافت می شوند از مفیدترین مواد کاهش التهاب مفاصل و گرفتگی عضلات هستند. ترکیب این دو ماده به منظور تسکین ریه و مجاری تنفسی بسیار پر کاربرد است.

اکالیپتوس

اکالیپتوس نیز مانند نعناع مقداری منتول در ترکیبات خود دارد. اما ماده مؤثر این گیاه فلاونوئیدها و تانن های موجود در عصاره آن است که خواص آنتی اکسیدانی دارند. این ترکیبات سلول‌ های ماهیچه را وارد فاز استراحت کرده و گرفتگی عضلات را رفع می‌کنند.

رزماری

رزماری حاوی آنتی اکسیدان های فراوانی است که در آرام سازی و گرفتگی عضلات موثر است. همچنین اسید های آلی موجود در رزماری که دارای خاصیت ضد التهابی هستند، می توانند التهاب عضلات، عروق خونی و مفاصل را رفع نمایند.

 

نعنا فلفلی و رزماری

رزماری از ترکیبات ژل موضعی عضلات

 

کامفور

گیاه کامفور یا کافور خواص فراوانی دارد. عصاره گیاهی کامفور خاصیت ضد گرفتگی داشته و باعث جلوگیری از انقباض عضله و تسکین درد های عضلانی می شود.

میخک

عصاره میخک به دلیل وجود اوژنول باعث جلوگیری از انتشار پروتئین محرک التهاب میشود. این موضوع در تنظیم واکنش های التهابی حائز اهمیت است.

آرنیکا

گیاه آرنیکا سرشار از آنتی اکسیدان‌ ها و ضد التهاب‌ های طبیعی نظیر کولین و فلاوون است. لذا وجود گیاه آرنیکا در ژل ضد درد نقش مفیدی در کاهش التهاب عضلات و تسکین درد دارد.

گل همیشه بهار

عصاره گل همیشه بهار کوهی حاوی دو ماده موثر هلنالین و فارادیول منواستر است. دو ماده فوق سبب کنترل فاکتور NF-KB شده و در تنظیم واکنش های التهابی بدن موثر هستند.

 

آرنیکا ژل ضد درد

آرنیکا ضد درد عضلات و مفاصل

 

انواع محصولات موضعی عضلات و مفاصل

ژل موضعی عضلات و مفاصل آر ژل ریلنس

ژل موضعی عضلات و مفاصل ریلنس مدل R.Gel دایان علاوه بر رفع خستگی و کوفتگی برای کاهش دردهای عضلانی، مفصلی، استخوانی و حتی دردهای ناشی از رماتیسم و آرتروز مؤثر است.

ژل موضعی تیدی رز تولید دارو

ژل موضعی تیدی رز در تسکین دردهای روماتیسمی، عضلانی و مفصلی موثر است. دردهای گردن، کمر، شانه، آرنج، زانو و مچ دست و پا را با استفاده از این ژل موضعی می‌توان تسکین داد. در این ژل از رزماری و کامفر و منتول استفاده شده است.

استیک موضعی بادی جوینت ژل اهورا دارو

استیک موضعی بادی جوینت ژل اهورا دارو حاوی روغن نعنا فلفلی جهت تسکین درد میگرن، درمان موضعی سردرد و سردردهای تنشی سبک و متوسط کاربرد دارد. جهت تهیه این محصول میتوانید بر روی عکس آن کلیک بفرمایید.

 

استیک موضعی بادی جوینت ژل اهورا دارو 60g

استیک موضعی بادی جوینت ژل اهورا دارو

 

پماد ضد درد اکبر

پماد ضد درد اکبر 2 دارای ترکیبات گیاهانی چون عصاره ریشه زردچوبه، میخک، آویشن، عصاره هل و نعناع می باشد. این پماد سبب کاهش درد های آرتروز شانه ها و گردن می شود و در ترمیم بافت های ضایعه دیده بکار می رود. این محصول همچنین در تسکین دردهای ممتد و مداوم عضلانی و ضرب دیدگی مؤثر می باشد.

پماد کاپسیان گل دارو

پماد کاپسیان گل دارو از نظر ساختار شبیه به اوژنول ماده مؤثره میخک می باشد که اثر ضد درد موضعی بسیار قوی دارد. رفع درد مزمن عضله لومبر (عضله کمر)،  نوروپاتی دیابتیک و استئو آرتریتفلاونوئیدها از دیگر مزایای استفاده از این محصول است. ساپونین های استروئیدی که مخلوط آن ها را Capsicidin می نامند نیز در میوه گیاه وجود دارد.

ژل خنک کننده آیسی مکس بهسان

ژل خنک کننده آیسی مکس بهسان مناسب ماساژ بوده و جهت بهبود دردهای مفصلی و رماتیسمی و کمر درد و همچنین تسکین دردهای عضلانی به کار می‌رود. جهت تهیه این محصول میتوانید بر روی عکس آن کلیک بفرمایید.

 

ژل خنک کننده آیسی مکس بهسان

ژل خنک کننده آیسی مکس بهسان

 

ژل اچ تی اس ریلکس اچ تی اس

ژل اچ تی اس ریلکس H.T.S RELAX اچ تی اس حاوی عصاره خشک شاه بلوط هندی، منتول و گلوکزآمین با خاصیت آنتی اکسیدانی است که درد را تسکین می دهد و موجب کاهش التهاب می شود. این محصول خنک کننده است، گرفتگی عضلات پس از ورزش را رفع می نماید و برای درمان روماتیسم مزمن مفید می باشد.

کرم کاپسیمو سیمرغ دارو

کرم کاپسیمو سیمرغ دارو حاوی عصاره کپسایسین که در فلفل قرمز موجود است می باشد و در تسکین درد های عصبی پس از زونا، اوستئوآرتریت، آرتریت روماتوئید، تسکین درد در نوروپاتی دیابتی و بهبود درد و گرفتگی عضلات ناحیه شانه، بازو، ستون فقرات و پاها مؤثر می باشد.

کرم رزماریدین دینه

کرم رزماریدین دینه حاوی اسانس رزماری، کامفر و منتول جهت تسکین درد عضلات قفسه سینه، کشیدگی تاندون، دردهای عضلانی و مفصلی و نورالژی‌ها مورد استفاده قرار می‌دهد. هنگامی که کرم رزماری به طور موضعی استعمال می‌شود، گردش خون موضع را افزایش داده و موجب گرمی و داغی موضع و برطرف شدن درد و التهاب می‌شود. جهت تهیه این محصول میتوانید بر روی عکس آن کلیک بفرمایید.

 

کرم رزماریدین دینه

کرم رزماریدین دینه

 

کرم دمو آرنیکا و رزماری لافارر

کرم دمو آرنیکا و رزماری لافارر ضد درد، ضد التهاب و ضد کبودی به طور همزمان می باشد. اجزا ی اصلی این محصول عصاره گیاهان آرنیکا و رزماری می باشد، که آرنیکا برای درمان گرفتگی عضلات، تسکین زخم ها و جراحت های ناشی از ضربه مورد استفاده است و رزماری به دفع صفرا کمک کرده و با گرفتگی عضلات دستگاه گوارش مقابله می کند.

کرم ماساژ رادیان

کرم ماساژ رادیان جهت درمان درد های عضلانی و گرفتگی عضلات و التهاب مفاصل کاربرد دارد. برای تسکین درد های موضعی در قسمت زانو ها و پاها در آرتروز های سنین بالا استفاده میشود. حاوی عصاره های گیاهی بسیار موثری برای درمان درد ها میباشد.

نحوه استفاده ژل موضعی عضلات و مفاصل

 

نحوه استفاده از ژل ضد درد گردن

روش استفاده ژل موضعی عضلات و مفاصل

 

ماساژ ژل ضد درد موضعی بصورت روزانه 3 تا 4 بار بر روی محل درد پیشنهاد می شود.

برای تاثیر بیشتر بهتر است موضع را بسته شود و در حالت استراحت حفظ شود.

از مصرف ژل بر روی پوست خراشیده یا ترک خورده خودداری نمایید.

در صورت بروز حساسیت به هریک از عصاره گیاهان موجود در ژل های ضد درد از مصرف آن خودداری شود.

ژل های ضد درد موضعی برای افراد زیر 10 سال مناسب نیستند.

استعمال ژل های ضد درد موضعی ممکن است موجب سوزش خفیف شوند که موقتی بوده و رفع می شوند. اما در صورت ایجاد حساسیت و التهاب شدید از ادامه مصرف پرهیز نمایید.

از تماس ژل با چشم خودداری نمایید.

ژل های ضد درد موضعی فقط برای مصرف خارجی بر روی پوست سالم می باشد.

در دمای اتاق و دور از دسترس اطفال نگهداری شود.

 

هشدار مصرف ژل ضد درد

نکات مهم در مصرف ژل ضد درد عضلات

 

کلام پایانی

ژل های ضد درد موضعی متشکل از موثرترین مواد ضد درد و ضد التهاب حاوی عصاره ‌های غلیظ شده گیاهان دارویی همچون گزنه، رزماری، نعناع، گل همیشه بهار کوهی (آرنیکا) و میخک است که اثرات مفید عصاره گیاهان فوق تاثیر بسیار مناسبی در کاهش دردهای عضلانی، مفصلی و رفع گرفتگی‌های مرتبط با سیستم عضلانی مفصلی دارد. عمده‌ترین علت استفاده از مسکن‌ های موضعی، اجتناب از بروز عوارض جانبی دارو های سیستمیک است. مسکن‌ های موضعی می‌توانند نقش مهمی را در مدیریت درمان درد ایفا نمایند. به طور کلی خواص و کاربردهای ژل ضد درد موضعی در رفع گرفتگی عضلات، رفع درد نواحی کمر، شانه، گردن، آرنج، زانو، مچ و سایر عضلات می باشند. نحوه استفاده از ژل موضعی عضلات و مفاصل نیز بسیار قابل توجه است. جهت تهیه ژل های ضد درد عضلات و مفاصل به وب سایت فارماکالا مراجعه نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *