تناسب اندام و تغذیه سالم, فارما مگ

ورزش های مخصوص صاف شدن شکم

ورزش های مخصوص صاف شدن شکم

امروزه بسیاری از افراد زیبایی را در داشتن تناسب‌اندام و داشتن شکم تخت می‌دانند از این‌ رو مراجعه به باشگاه‌ ها و کلینیک‌ ها برای انجام چنین اقداماتی افزایش‌ یافته است. در ادامه ورزش های مخصوص صاف شدن شکم بیان میگردند.

 

آب شدن شکم

صاف شدن شکم

 

ورزش های صاف شدن شکم

اگر می خواهید از چربی شکم نجات پیدا کنید، کافی است برای این کار، وقت و انرژی بگذارید تا بتوانید در یک هفته، تاثیری مثبت روی خود داشته باشید و به تناسب اندام دست پیدا کنید. کسب هر موفقیتی برنامه می‌خواهد؛ شما نیز برای داشتنِ شکم تخت و کمر باریک هم نیازمند یک برنامه منسجم و هدفمند هستید. قطعا هرچه مدت زمان برنامه کوتاه‌تر باشد، انگیزه فرد برای کاهش وزن بیشتر می‌شود.

پیاده‌ روی

هر روز دست‌کم ۳۰ دقیقه پیاده‌ روی کنید. ترکیب رژیم غذایی و ورزش احتمالا اثر گذارترین روش برای کاهش وزن، صاف کردن شکم و تقویت سلامتی عمومی بدن است. مطالعات نشان می‌دهند که برای بهره‌گیری از خواص ورزش، لازم نیست مدت زیادی ورزش کنید. مطالعات به این نتیجه رسیده‌اند که پیاده‌ روی منظم و سبک چربی کلی بدن را کاهش می‌دهد. در حقیقت پیاده‌ روی سبک به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه در روز (تقریبا ۷۵۰۰ قدم) با کاهش چربی خطرناک شکم و کوچک شدن سایز دور کمر در ارتباط است.

 

پیاده‌ روی و لاغری شکم

پیاده‌ روی ورزش آب شدن شکم

 

دوچرخه‌سواری

دوچرخه یک تمرین دیگری از کاردیو است. بسته به‌سرعت و شدت، فرد می‌تواند بین 250 تا 500 کالری در طول سواری 30 دقیقه‌ای بسوزاند.

تمرینات کاردیو

 تمرینات هوازی هستند که ضربان قلب را بالا می‌برند. این تمرینات که مانند طناب زدن، مسگری، پروانه، درجا زدن سریع و زانو بلند هستند به چربی سوزی کلی بدن کمک می‌کنند و برای کوچک کردن شکم نیز موثر هستند. منتها باید مداومت در انجام آنها در کنار رژیم غذایی وجود داشته باشد.

شنا زدن

روی شکم خود بخوابید در حالیکه انگشتانتان، به موازات یکدیگر و در جلوی شما کشیده می شوند، پاهای شما باید از هم جدا باشند. دست راست و پای چپ خود را در هوا بلند کنید، این موقعیت را برای حدود 2-3 ثانیه نگه دارید، آنها را به سمت زمین برگردانید، سپس دست چپ و پای راست خود را بلند کنید، پاهایتان را در هوا نگه دارید و برای 2-3 ثانیه نگه دارید ( قبل از اینکه آنها را به سمت زمین برگردانید)، این تمرین را 10 بار و برای هر طرف 5 بار تکرار کنید.

 

شنا برای لاغری شکم

شنا زدن و آب شدن شکم

 

اندازه گیری دور شکم

قبل از اینکه راه حل‌های لاغری شکم را با یکدیگر بررسی کنیم، اول باید بدانیم  که بر چه اساسی می‌گوییم شکم بزرگی داریم. این کار خیلی راحت است. کافیست با متر دور کمر را اندازه بگیرید. مردانی که دور کمر بالای ۱۰۱ سانتی متر و خانم‌هایی که دور کمر بالای ۸۹ سانتی متر داشته باشند، دچار چاقی شکم هستند.

علت چاقی دور شکم

ژنتیک

تغذیه نامناسب

استرس

خواب ناکافی

بیماری‌ ها و مشکلات گوارشی مانند یبوست

نا متعادل بودن سطح هورمون‌ها

فعالیت بدنی کم و یکجا نشینی

سبک زندگی نادرست

 

چاقی شکم

علت چاقی دور شکم

 

راه‌ کار هایی برای داشتن شکم تخت

رژیم غذایی

رژیم غذایی مهمترین راهکار برای لاغری و کاهش وزن محسوب می‌شود. همواره باید در نظر داشته باشید که لاغری موضعی در ناحیه شکم، بیشتر تحت تاثیر برنامه غذایی و سبک تغذیه است. برای اینکه روند درستی برای لاغری و کاهش سایز دور شکم داشته باشیم، بهتر است از یک متخصص در این زمینه کمک بگیریم.

آهسته غذا خوردن

 به طور کلی هنگامی که عصبی یا مضطرب هستیم، غذا را می بلعیم و درست نمی جویم. این کار باعث پرخوری، جمع شدن چربی در شکم و بزرگ شدن آن می شود. برای نداشتن شکم بزرگ سعی کنید لقمه های کوچک بردارید، آن را به طور کامل بجوید و مزه غذا را به درستی حس کنید.

مصرف سبزیجات

مصرف سالاد کاهو یا گوجه و خیار قبل از وعده غذایی اصلی، علاوه بر اینکه سیری را ایجاد می‌کند به جلوگیری از یبوست و پرخوری منجر می‌شود. برای کوچک کردن شکم باید قبل از غذای اصلی، حتما بشقابی از سبزیجات بدون افزودن هیچ سس چربی، استفاده کرد.

 

داشتن شکم تخت

راه‌ های داشتن شکم تخت

 

چک کردن هورمونها

 کاهش و یا افزایش هورمون‌ها از عوارض جانبی ناراحت‌کننده‌ای است که باعث نفخ شکم می‌شود بسیاری از زنان به دلیل تغییرات هورمونی در ابتدای یائسگی دچار نفخ شکم می‌شوند.

خواب خوب

خواب ناکافی منجر به مشکلات زیادی از جمله افزایش گرسنگی، مقاومت به انسولین و افزایش چربی احشایی می‌شود. هر شب دست‌کم ۷ ساعت بخوابید. تحقیقات نشان داده‌اند که خواب شبانه‌ی کمتر از ۵ ساعت برای بزرگسالان و کمتر از ۱۰ ساعت برای کودکان با بالا رفتن احتمال ابتلا به چاقی و اضافه وزن در ارتباط است.

نوشیدن آب زیاد

آب نوشیدنی است که به‌طور تضمینی شکمتان را کوچک می‌کند با نوشیدن آب هوس خوردن شیرینی را کاهش دهید و اشتهای خود را کم کنید.

 

نوشیدن آب

نوشیدن آب زیاد و ورزش

 

کاهش سطح استرس

استرس و نگرانی سطح هورمون کورتیزول را در بدن افزایش می‌دهند که این موضوع منجر به افزایش چربی در ناحیه‌ی شکم می‌شود. برای کاهش سطح استرس و آزاد کردن هورمون خوشحالی مدیتیشن، نقاشی کردن، رقصیدن، طراحی کردن و یاد گرفتن یک مهارت جدید را در نظر داشته باشید. همچنین می‌توانید نوشیدنی‌های آرام‌بخش را در رژیم غذایی خود جای دهید.

پوشیدن لباس‌زیر فرم دهنده

شاید استفاده از گن ایده خوب و راحتی نباشد ولی گاهی اوقات برای صاف به نظر رسیدن شکم و پوشیدن لباس‌های مهمانی کمک زیادی به شما خواهد کرد‌.

درمان مشکل یبوست

یبوست می‌تواند بر کل بدن شما تأثیر بگذارد و باعث ایجاد نفخ و ورم معده شود.

 

درمان یبوست لاغری

لاغری شکم با درمان مشکل یبوست

 

حذف نمک

نمک به‌اندازه‌ی مناسب برای سلامتی قلب و مغز ضروری است اما مصرف بیش‌ازاندازه نمک باعث جمع شدن آب در بدنتان شده و باعث ورم معده و شکم شما می‌شود‌.

مصرف پروبیوتیک

پروبیوتیک‌ ها باکتری‌ های زنده‌ ای هستند که نقش مهمی در کاهش وزن و مدیریت وزن دارند. مصرف منظم پروبیوتیک ممکن است احتمال ابتلا به افزایش وزن و جمع شدن چربی در ناحیه‌ی شکم را کاهش دهد. از جمله مواد غذایی پروبیوتیکی می‌توانیم به ماست، کفیر، تمپه، کیمچی و خیارشور اشاره کنیم. همچنین می‌توانید مکمل‌ های پروبیوتیک را مصرف کنید.

پرهیز از جویدن آدامس

برای کوچک کردن شکم بدون ورزش از جویدن آدامس پرهیز کنید زیرا جویدن آدامس باعث قورت دادن هوا می شود. به همین دلیل باعث نفخ می شود. همچنین در صورت جویدن آدامس شکم بزرگ می شود.

 

ورزش برای لاغری شکم

پرهیز از جویدن آدامس و ورزش برای لاغری شکم

 

شکم تخت با طب سنتی و داروهای گیاهی

سویا

مصرف یک مکمل سویا ممکن است باعث کاهش چربی شکم در زنان چاق یائسه شود، نتایج نشان داد که سویا به کاهش چربی شکم و اینترلوکین -6 (نشانگر التهاب) کمک می‌کند.

چای سبز

چای سبز متابولیسم را تسریع می‌کند، گاهی اوقات به‌عنوان یک درمان طبیعی برای چاقی شکم معرفی می‌شود.

سرکه سیب

سرکه سیب آنزیم‌های چربی سوزی را تحریک و قند خون را تنظیم می‌کند. مصرف سرکه سیب  کمک می‌کند که احساس گرسنگی کمتری داشته باشید.

 

داشتن شکم تخت با طب سنتی

شکم تخت با طب سنتی و ورزش

 

کلام پایانی

کلید اصلی لاغری و کوچک کردن شکم در دست تغییراتی در سبک زندگی است. بهتر است انتخاب‌های درست و فکر شده را جایگزین هوس‌های غذایی و یا زیاده‌روی‌ها کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 7 =