زیبایی, فارما مگ

موارد استفاده از بادی اسپلش

موارد استفاده از بادی اسپلش

هیچ لباس گران قیمتی به اندازه پوست با طراوت، شاداب و جوان ارزشمند نیست. خوش بو بودن نیز یکی از بهترین ویژگی ­­های یک انسان است. به همین دلیل است که افرادی که به این دو موضوع اهمیت زیادی میدهند، همواره در پی یافتن محصولاتی هستند که بتواند پوست آن­ها را شاداب نگه دارد. خوشبو بودن بدن علاوه بر افزایش اعتماد به نفس در سلامت روح انسان‌ها نیز تاثیرگذار است. جهت خوشبو بودن بدن محصولات متفاوتی با رایحه‌ های گوناگون به بازار عرضه شده است که نمونه‌ ای از آن بادی اسپلش است. در این مقاله اطلاعاتی درباره مزایا، معایب و موارد استفاده بادی اسپلش ارائه گردیده است.

 

بادی اسپلش

بادی اسپلش

کاربرد های بادی اسپلش

بادی اسپلش نوعی خوشبو کننده بدن است که شبیه به عطر میباشد اما درصد زیادی از این محصول شامل روغن های معطر، مرطوب کننده ها و ترکیبات طبیعی بوده و به همین دلیل رایحه ملایم تری نسبت به عطرها و ادکلن ها دارد. این محصول معمولا سبک تر و ارزان تر از عطرهای اصلی است.

بادی اسپلش در واقع یک مایع معطر رقیق است که بر پایه آب، الکل و ترکیبات معطر گیاهی ساخته شده است. بادی اسپلش ­ها به دلیل قیمت مناسب، رایحه عالی و خاصیت آبرسانی خوبی که برای پوست انجام میدهند به سرعت در بین خانم ها و آقایان محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. بادی اسپلش ها، گرچه به لحاظ ساختاری شبیه به اسپری های خوش بو کننده هستند، اما بر خلاف اسپری ها، در ترکیبات آن ها از گاز استفاده نشده است. به همین دلیل میزان پخش بوی خوش بعد از استفاده از آنها به نسبت اسپری های خوش بو کننده، کمتر است.

 

کاربرد بادی اسپلش

انواع کاربرد بادی اسپلش

 

تفاوت مام و بادی‌ اسپلش

مام‌ ها، حاوی ترکیبات ضدعرقی هستند که مانع از تعریق و بد بو شدن بدن میشوند. اما بادی‌ اسپلش‌ ها، به هیچ‌ عنوان کاری به تعریق ندارند و فقط باعث خوشبو شدن موقتی پوست می‌شوند. بر عکس اگر در هنگام تعریق از بادی اسپلش استفاده کنید بوی نا مناسبی حاصل از ترکیب عطر بادی‌ اسپلش و بوی عرق بدن، به مشام خواهد رسید و حالت چسبندگی هم روی پوستتان ایجاد خواهد شد.

مزایای بادی اسپلش

آبرسانی پوست

هیدراته نگه داشتن پوست یک روش بسیار عالی برای مراقبت از سلامتی و جوانی آن است. بادی اسپلش را می‌توان به عنوان محصولی که میتواند آب مورد نیاز پوست را بعد از استحمام، به آن بازگرداند، مورد استفاده قرار داد.

 

ویژگی های بادی اسپلش

آبرسانی پوست مزایای بادی اسپلش

 

جلوگیری از خشکی پوست

بادی اسپلش حاوی مقادیر زیادی آب است. این آب به صورت قطرات بسیار ریز روی پوست می‌نشیند و به تدریج جذب آن می‌شود. همین موضوع باعث می‌شود که پوست بدن خشک نشود. جلوگیری از خشکی پوست از موارد استفاده از بادی اسپلش میباشد.

عدم بروز حساسیت پوستی و آلرژی

خوشبختانه اغلب موادی که در محصولات آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار میگیرند که باعث ایجاد حساسیت‌ های پوستی یا خارش می‌شوند، در بادی اسپلش وجود ندارند. به عبارت دیگر، عدم وجود برخی مواد حساسیت زا در آنها باعث می شود استفاده از این محصول منجر به آلرژی پوستی نشود. همچنین استفاده از بادی اسپلش باعث سردرد و آلرژی نمی شود.

 

کاربرد بادی اسپلش

عدم بروز حساسیت پوستی و آلرژی از مزایای بادی اسپلش

 

قیمت مناسب با رایحه های مشابه ادکلن

اغلب بادی اسپلش ها با رایحه‌ هایی تولید می‌شوند که نمونه‌ های ادکلن‌ آن هم وجود دارد. بنابراین با توجه به قیمت بالای ادکلن ها، چنانچه رایحه‌ای را دوست داشته باشید، می‌توانید Body Splash آن را تهیه نمایید.

رفع تیرگی زیربغل

استفاده از این محصول بعد از حمام از تیرگی زیر بغل نیز جلوگیری می نماید. رفع تیرگی زیر بغل از موارد استفاده از بادی اسپلش است.

خوشبو نمودن ساقه مو

برای خوش بو کردن ساقه موها نیز می‌توان از بادی اسپلش استفاده نمود. خوش بو و براق نمودن مو از موارد استفاده از بادی اسپلش میباشد.

 

خوشبو نمودن مو

خوشبو نمودن ساقه مو با بادی اسپلش

 

نحوه استفاده از بادی اسپلش

بهتر است قبل از استفاده از بادی اسپلش، با دوش گرفتن شروع کنید. سپس با یک حوله تمیز آب اضافی روی پوست را خشک کنید. از آنجا که منافذ پوست بلافاصله پس از حمام باز هستند، اسپری را جذب می‎کنند تا رایحه آن مدت بیشتری باقی بماند.

به دنبال یک لوسیون بدون بو و یا لوسیون بوداری باشید که رایحه آن به بادی اسپلش شما نزدیک باشد. آن را روی نواحی که می‎خواهید از بادی اسپلش استفاده کنید، بزنید. بر روی نواحی دارای نبض مانند مچ دست، گردن، بین سینه‎ ها، پشت زانو و آرنج بیشتر تمرکز کنید.

محصول را از فاصله 30 سانتی متری پوست به سمت خودتان بگیرید. سر اسپری باید به سمت نقاطی باشد که قبلا لوسیون زده اید. این فاصله باعث می‎شود تا هوا اسپری را پراکنده کرده و روی کل پوست پخش کند. این کار را تا زمانی که تمام نواحی مورد نظر به اسپری آغشته شوند، تکرار کنید.

 

نحوه استفاده بادی اسپلش

روش صحیح استفاده از بادی اسپلش

 

در مرحله آخر صبر کنید تا بادی اسپلش کاملاً بر روی بدن خشک شود سپس لباس بپوشید.

طبق روش گفته شده، ماندگاری این محصولات افزایش یافته و نیازی نیست، شما هربار مقدار زیادی از اسپری بدن را استفاده نمایید اما نتیجه ای حاصل نشود.

البته باید این نکته را افزود که بادی اسپلش ها ماندگاری زیادی ندارد و شما باید در طول روز آن را دوباره تمدید نمایید.

معایب استفاده از بادی اسپلش

به وجود آمدن ذرات معلق سنگین در هوا

هنگامی که بادی اسپلش را با فاصله بر بدن خود اسپری میکنید، قطعا متوجه حضور قطرات سنگین و معطر آن در هوا می‌شوید. گاهی ممکن است تنفس این قطرات معلق در هوا، باعث بروز بعضی از حساسیت‌ها و مشکلات تنفسی شود.

ایجاد لک روی لباس

استفاده از بادی اسپلش ممکن است باعث ایجاد لک روی لباس شود. البته این در شرایطی است که بلافاصله بعد از اسپری کردن آن روی بدنتان، لباس بپوشید. زیرا بادی اسپلش کمی حالت خیسی و رطوبت و گاهی حالت چسبندگی دارد.

 

معایب استفاده بادی اسپلش

معایب مصرف بادی اسپلش

 

نکات قابل توجه در استفاده از بادی اسپلش

مادران شیرده نباید از بادی اسپلش استفاده کنند زیرا ممکن است زمینه ایجاد حساسیت‌ را در شیرخوار فراهم شود.

همچنین استفاده از بادی‌ اسپلش برای کودکان زیر 6 سال مناسب نیست زیرا ممکن است پوست آنها به چنین محصولی، واکنش نشان دهد. در صورت بیماری‌های پوستی مانند اگزما، پسوریازیس یا حتی خشکی بیش از حد پوست، بهتر است قبل از خرید و مصرف انواع بادی‌ اسپلش، با پزشک مشورت شود.

باید توجه شود که به دلیل اشتعال‌ زا بودن ترکیبات موجود در بادی‌ اسپلش‌ ها، آنها را در محیط‌ های گرم یا نزدیک آتش و حرارت قرار ندهید.

 بادی‌ اسپلش‌ ها دور از دسترس کودکان قرار دهید. اسپری کردن ناخواسته این محصولات در چشم یا دهان آنها، می‌تواند سلامتشان را به خطر بیندازد.

ماندگاری بوی بادی‌ اسپلش فقط حدود 45 تا 60 دقیقه روی بدن است. اگر دنبال ماندگاری بیشتر هستید، باید استفاده از محصول را هر 1 ساعت یکبار، تمدید نمایید.

 

نکات قابل توجه در انتخاب بادی اسپلش

نکات مهم در استفاده از بادی اسپلش

 

کلام پایانی

بادی اسپلش یا Body Splash محصولی است که هم میتواند با ویژگی آب رسانی خود، پوست بدن را شاداب نگه دارد و هم به دلیل آن که حاوی عطر است، نقش ادکلن را با ماندگاری کمتر ایفا کند و باعث خوشبو شدن پوست بدن شود. همچنین این محصول را میتوان روی ساقه موها جهت خوشبو شدن و آبرسانی به موها اسپری کرد. بادی اسپلش با رایحه‌های خوبی که دارند به سرعت در میان لوازم بهداشتی بانوان و حتی آقایان جای گرفته اند. همیشه برای خوش‌بو بودن نیاز به پرداخت هزینه زیادی نیست، بادی اسپلش می‌تواند یک جایگزین مناسب برای عطرهای گران قیمت باشد. درصد روغن‌های معطر به کار برده شده در ترکیبات بادی اسپلش کمتر از عطر است. این موضوع سبب شده تا بادی اسپلش در مقایسه با عطر، بوی ملایم‌تری داشته باشد. علاوه بر این ترکیبات شیمیایی بادی اسپلش سبک‌تر از عطر است. جهت تهیه محصولات بادی اسپلش به وب سایت فارماکالا مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − هشت =