دانستنی های جنسی, فارما مگ

آیا روغن کالاندولا موجب رفع التهابات پوستی نظیر خارش واژن میگردد؟

آیا روغن کالاندولا موجب رفع التهابات پوستی نظیر خارش واژن میگردد؟

گياه کالاندولا، بومي کشور مصر و خاورميانه است که در مناطق معتدل سراسر دنيا نيز ديده مي شود. اين گل به رنگ هاي زرد، قرمز و نارنجي میباشد و ارتفاع آن تا 0.7 متر رشد میکند. گل همیشه بهار گل‌ های کوچک و پر از گلبرگی هستند که این گلبرگ‌ ها را بعد از چیدن، خشک می‌ کنند و برای مصارف دارویی گوناگون به‌کار می‌برند. انواع مختلفی از گل همیشه بهار در سراسر دنیا رشد می‌کند ولی نوع کالاندولا، خواص دارویی بسیار بیشتری نسبت به سایر انواع دارد. تاثیر روغن کالاندولا در رفع التهابات پوستی نظیر خارش واژن در ادامه برسی میگردد.

 

خواص کالاندولا

تاثیر روغن کالاندولا در درمان خارش واژن و التهابات پوستی

 

روغن کالاندولا و رفع خارش واژن

روغن کالاندولا یا روغن گل همیشه بهار یکی از روغن های گیاهی طبیعی است که از گل های گیاه گل همیشه بهار به دست می آید و اغلب به عنوان درمان مکمل در برخی بیماری ها به خصوص مشکلات پوستی از آن استفاده می شود. روغن کالاندولا با خیساندن گلبرگ های گل همیشه بهار در یک روغن حامل به دست می آید. این روغن چه به تنهایی یا به عنوان ماده اولیه برای تولید پمادها، کرم ها یا مرهم ها مورد استفاده قرار می گیرد. گل همیشه بهار دارای مقادیر بالایی از فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان گیاهی است که سلول را از آسیب مولکول های ناپایدار به نام رادیکال های آزاد محافظت می نماید و به نظر می رسد با تورم، ویروس ها و باکتری ها مبارزه می کند.

تصور می شود که مواد شیمیایی موجود در کالاندولا به رشد بافت جدید در زخم ها و کاهش تورم در دهان و گلو کمک می نماید. نازک شدن دیواره واژن (آتروفی واژن) از مواردی است که با روغن کالاندولا درمان میشود. استفاده از ژل حاوی کالاندولا، لاکتوباسیلوس اسپوروژنس، ایزوفلاون و اسید لاکتیک به مدت 4 هفته در واژن باعث کاهش علائم آتروفی واژن مانند خارش واژن، سوزش، خشکی و درد در حین مقاربت می شود.

اثرات کالاندولا

 

تاثیر روغن کالاندولا

اثرات مثبت روغن کالاندولا در سلامت و زیبایی

 

کاهش التهابات ناشی از بستن پوشک در بدن نوزادان و مراقبت از پوست‌های حساس

کاهش تغییر رنگ بر اثر باقی ماندن جای زخم

کاهش رگ‌های واریسی

درمان ورم ناشی از گزش حشرات

درمان سوختگی

درمان التهاب پوست و اگزما

کاهش کبودی

ترمیم بریدگی‌ های عفونی

اسپاسم های عضلانی

تسکین پوست بعد از موزدایی

 

تسکین پوست بعد از موزدایی

تسکین پوست با روغن کالاندولا بعد از موزدایی

 

تب

سرطان

خون دماغ

ترویج قاعدگی

درمان موهای زیر پوستی

موارد استفاده کالاندولا

درمان زخم پای دیابتی

تحقیقات اولیه نشان می دهد که استفاده از اسپری کالاندولا علاوه بر مراقبت های بهداشتی ممکن است از ابتلا به عفونت و کاهش بو در افراد مبتلا به زخم طولانی مدت پا ناشی از دیابت جلوگیری نماید. روغن کالاندولا فرایند درمان زخم را تسریع نموده و به بهبود علائم زخم از جمله قرمزی، ورم و کبودی ها کمک می نماید.

درمان شقاق مقعد

تحقیقات اولیه نشان می دهد که کالاندولا در منطقه آسیب دیده ممکن است درد در افراد مبتلا به شکاف مقعد را که به درمان با حمام سیتز و داروی نیفدیپین جواب نمی دهد، کاهش دهد.

 

درمان شقاق مقعد کالاندولا

درمان شقاق مقعد با روغن کالاندولا

 

تقویت سیستم ایمنی بدن

استفاده از قطره یا عصاره‌ گل همیشه بهار برای کنترل علائمی مثل سرفه، گلودرد و تب بسیار مؤثر است.

درمان التهاب

پماد کالاندولا داروی گیاهی است که جهت درمان زخم های پوستی و التهاب مورد استفاده قرار می گیرد.

خواص روغن کالاندولا برای پوست

ضد التهاب پوست

گل همیشه بهار و یا همان کالاندولا یکی از گل هایی می باشد که دارای خاصیت دارویی بوده و در صنعت آرایشی بهداشتی نیز برای رفع بسیاری از مشکلات پوستی از آن استفاده می شود. مهم ترین ویژگی عصاره این گل، خاصیت ضد التهابی، تسکین و بهبود خارش پوست می باشد.

سلامت و زیبایی پوست

روغن کالاندولا با آب رسانی و افزایش استحکام و سفت کردن پوست به بهبود ظاهر و زیبایی پوست کمک زیادی می نماید. توصیه می شود دو بار در روز مقداری روغن یا کرم کالاندولا روی پوست خود بمالید.

ضد آفتاب طبیعی

روغن کالاندولا دارای 8.36 SPF است، این روغن از پوست در برابر پرتو های مضر خورشید محافظت نموده و تاثیر خوبی در کاهش آسیب های پوستی و آفتاب سوختگی ناشی از آن دارد، همچنین خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد.

 

خواص روغن کالاندولا برای پوست

خاصیت ضد آفتابی روغن کالاندولا برای پوست

 

ضد آکنه و جوش

برخی افراد از روغن کالاندولا برای درمان آکنه و جوش استفاده می کنند، به نظر می رسد عصاره کالاندولا برای پیشگیری و درمان آکنه ولگاریس (همان جوش های معمولی روی صورت) مفید است. برای این منظور می توانید صورت خود را با پاک کننده کالاندولا بشویید یا کرم یا روغن کالاندولا را روی کل صورت و یا تنها روی نواحی مستعد جوش اعمال نمایید. استفاده از ماسک صورت کالاندولا (یک بار در هفته) نیز می تواند به درمان جوش و آکنه کمک نماید.

رفع اگزما

برخی افراد معتقدند استفاده از روغن کالاندولا برای کاهش علائم اگزما مفید بوده است. این روغن به تسکین درد ناشی از درماتیت در افرادی که پرتو درمانی سرطان سینه انجام می دهند نیز کمک نموده است.

درمان پسوریازیس

اگر از بیماری پسوریازیس رنج می برید می توانید روزی چند مرتبه روغن کالاندولا یا بالم (نوعی مرهم رقیق یا پماد پوستی) را روی ناحیه آسیب دیده استفاده کنید.

درمان جوش نوزادان

روغن کالاندولا برای درمان جوش ناشی از پوشک روی پوست حساس نوزادان مفید است و در این مورد حتی بهتر از کرم آلوئه ورا عمل می نماید.

 

درمان جوش نوزادان

درمان جوش نوزادان با روغن کالاندولا

 

انواع محصولات حاوی کالاندولا

پماد ضد التهاب کالاندولا دینه

پماد ضد التهاب کالاندولا دینه علاوه بر دارا بودن خاصیت ضد التهاب جلدی، با تسریع در عمل گرانولاسیون و تحریک تشکیل سلول های جدید، موجب ترمیم و تسکین پوست های حساس و ملتهب می شود. همچنین گردش خون را بهبود بخشیده و پوست را تقویت می نماید. پماد کالاندولا از نظر کاهش شدت درماتیت ناشی از پرتودرمانی دارای اثر معادل کورتیکواستروییدها است و در عین حال فاقد عوارض جانبی دراز مدت آنها می باشد و می توان از کالاندولا جهت پیشگیری از درماتیت حاد ناشی از اشعه درمانی استفاده نمود.

دستمال مرطوب کودک نینو حاوی کالاندولا

دستمال مرطوب کودک نینو حاوی کالاندولا ضد عفونی کننده و مرطوب کننده پوست کودکان بوده و فاقد الکل، پارابن و صابون است. استفاده از دستمال بهداشتی یکی از وسایل ضروری برای مادران است. دستمال مرطوب کودک نینو حاوی کالاندولا و ویتامین A و E، بدون ایجاد هیچگونه حساسیت پوستی، پوست کودک را پس از نظافت مرطوب کرده و با توجه به خاصیت ترمیم کنندگی خود، از هر گونه التهاب جلوگیری می نماید. جهت تهیه این محصول بر روی عکس محصول کلیک بفرمایید.

دستمال مرطوب پاک کننده کودک نینو

دستمال مرطوب پاک کننده کودک نینو

نکات قابل توجه در مصرف پماد کالاندولا

این دارو برای عفونت های پوستی مناسب نمی باشد.

اگر سوختگی عمیق یا زیاد است بدون مشورت با پزشک نباید از این دارو استفاده شود.

سعی کنید به چشم، بینی و دهان برخورد ننماید.

اگر علائم پس از 7 روز درمان نشد با پزشک تماس بگیرید.

قبل از مصرف دارو حتما دستان خود را با آب و صابون شستشو دهید.

برای اطمینان از عدم حساسیت به محصول جدید، تست حساسیت پوستی انجام دهید. مقدار کمی از محصول را روی بخش کوچکی از پوست مانند مچ دست خود قرار دهید. 24 تا 48 ساعت صبر کنید. اگر بعد از آن بازه در آن ناحیه احساس تحریک یا احساس سوزش کردید، استفاده از آن را قطع نمایید.

دوز مناسب کالاندولا بستگی به عوامل مختلفی از جمله سن، سلامت و چندین شرایط دیگر دارد تا این زمان اطلاعات علمی کافی برای تعیین محدوده مناسب از دوز برای کالاندولا وجود ندارد و در این مورد لازم است با پزشک مشورت شود.

عوارض جانبی روغن کالاندولا

 

عوارض جانبی روغن کالاندولا

نکات قابل توجه و عوارض جانبی مصرف کالاندولا

 

اگر به گیاهان خانواده کاسنیان حساسیت دارید از کالاندولا اجتناب نمایید.

در صورت بارداری یا شیردهی از کالاندولا استفاده نکنید زیرا هنوز مشخص نشده این گیاه و محصولات آن برای این گروه ایمن است یا خیر.

حداقل دو هفته قبل از عمل جراحی های برنامه ریزی شده از مصرف کالاندولا خوراکی اجتناب نمایید زیرا ممکن است باعث خواب آلودگی شود.

از مصرف خوراکی کالاندولا به همراه هر نوع داروی آرام بخش اجتناب نمایید.

کلام پایانی

روغن کالاندولا یا روغن گل همیشه بهار یکی از روغن های گیاهی طبیعی است و اغلب به عنوان درمان مکمل در برخی بیماری ها به خصوص مشکلات پوستی از آن استفاده می شود. کاهش رگ‌ های واریسی، درمان ورم ناشی از گزش حشرات، رفع خارش واژن و درمان سوختگی اثرات کالاندولا میباشند. سلامت و زیبایی پوست، ضد آفتاب طبیعی، ضد آکنه و جوش و رفع اگزما از خواص روغن کالاندولا برای پوست میباشد. جهت تهیه انواع محصولات حاوی کالاندولا میتوانید به وب سایت فارماکالا مراجعه نمایید.

 

در این بخش از مجله فارماکالا با ما همراه باشید با مطالبی راجع به کالاندولا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 12 =