زیبایی, فارما مگ

بوکال فت چیست؟

بوکال فت چیست؟

بوکال فت چیست؟

بوکال فت یک توده گرد چربی در وسط گونه است که بین عضلات صورت، در ناحیه تو خالی زیر استخوان گونه قرار دارد. تمامی افراد چربی بوکال دارند اما میزان بوکال فت در آنها متفاوت است. برخی از افراد چربی بوکال بیشتری دارند که می تواند ظاهری پرتر به گونه ها بدهد. برخی دیگر چربی کمتری دارند، که می تواند ظاهری گود به گونه ها بدهد.

برداشتن چربی بوکال فت یک روش جراحی است که بخشی یا تمام پد چربی گونه را برمی‌دارد. این روش معمولاً برای بهبود فرم صورت، کاهش ظاهر گونه های چاق و ایجاد خط فک مشخص تر، انجام می شود.

بوکال فت مناسب چه کسانی است؟

در افرادی که صورت گردی دارند یا دچار اضافه وزن هستند و از فرم چاق صورت خود راضی نیستند، جراحی برداشتن پدهای چربی گونه یک روش عالی برای خلاص شدن از شر چربی های ناخواسته صورت است. چربی بوکال در واقع چربی بسیار مقاومی است که با رژیم غذایی و ورزش کردن از بین نمی رود.

 

بوکال فت چیست

بوکال فت چیست

دلایل انتخاب جراحی بوکال فت در افراد

برداشتن چربی باکال یک روش نسبتاً ایمن است، اما مهم است که یک جراح واجد شرایط را انتخاب کنید که در این روش تجربه داشته باشد. اگر قصد حذف چربی بوکال را دارید، لازم است که با پزشک خود در مورد خطرات و مزایای این روش صحبت کنید. برخی از دلایلی که ممکن است افراد بوکال فت را انتخاب کنند:

برای بهبود فرم صورت: بوکال فت می تواند با کاهش پری گونه ها به بهبود فرم صورت کمک کند. این عمل می تواند خط فک و گونه های مشخص تری در صورت شما ایجاد کند و ظاهری جوان تر به چهره بدهد.

برای کاهش ظاهر چاق گونه ها: بوکال فت می تواند با از بین بردن مقداری از چربی اضافی گونه ها، به کاهش ظاهر چاق گونه کمک کند. این می تواند صورت را باریک تر و زاویه دار تر نشان دهد.

برای تعیین خط فک: عمل بوکال فت می تواند با از بین بردن مقداری چربی اضافی در گونه ها به مشخص شدن خط فک کمک کند.

برای بهبود اعتماد به نفس: بوکال فت می تواند اعتماد به نفس را با دادن فرم صورت دلخواه به افراد بهبود بخشد.

روش جراحی برداشتن بوکال فت

در واقع در طی این عمل، پزشک یک شکاف بسیار باریک در داخل دهان ایجاد می کند واز طریق آن توده چربی میان عضله صورت برداشته می شود. پس از خارج کردن چربی بوکال، بخش شکافته شده از داخل دهان بخیه می خورد. این بخیه ها معمولا جذبی هستند و نیاز به کشیدن آن ها نیست.

این جراحی با بی حسی موضعی انجام می شود و پس از آن نیازی به بستری شدن ندارد. کمی احساس درد و ناراحتی پس از این عمل امری عادی است که پزشک با تجویز انواع مسکن ها این دردها را کنترل می کند.

 

بوکال فت

جراحی بوکال فت

 

مراقبت های بعد از جراحی بوکال فت

انجام دقیق مراقبت ها و توصیه های پزشک پس از جراحی بوکال فت به کوتاه تر شدن دوره نقاهت و به حداقل رساندن خطرات و عوارض بعد از عمل کمک بسیاری می کند. مهم ترین آنها عبارتند از:

  • در 3 تا 4 روز اول باید از غذاهای آبکی و نرم استفاده شود و کمترین فشار به دهان و فک وارد شود.
  • بعد از هر وعده خوردن یا آشامیدن، حتما شستشو فضا دهان با سرم های مخصوص شستشو یا استفاده از دهانشویه برای پیشگیری از عفونت‌ زخم‌ها ضروری است.
  • طبق تجویز پزشک تا یک هفته بعد از عمل از آنتی بیوتیک ها استفاده شود.
  • تا زمانی که محل جراحی به خوبی درمان نشده سیگار کشیده نشود.
  • بخیه ها و محل زخم با زبان لمس نشود.
  • از انجام ورزش‌های سنگین و ورزشی که طی آن به صورت ضربه وارد شود؛ نظیر ورزش‌های رزمی تا درمان کامل محل زخم دوری شود.

مزایای بوکال فت

از آنجایی که این جراحی، تنها با یک برش کوچک در داخل دهان انجام می‌شود، هیچ جای زخمی در روی صورت دیده نمی‌شود و در نتیجه، اثری از یک جراحی مشخص نخواهد بود. به همین دلیل هم هست که خیلی از افراد با خیال راحت به سراغ این جراحی می‌روند. جالب است بدانید که دوران نقاهت و بهبودی بعد از این جراحی، فقط یک تا سه روز زمان می‌برد و فرد می‌تواند بعد از گذشت یک هفته به حالت عادی خود بازگردد و فعالیت‌هایش را مثل روزهای قبل از جراحی، از سر بگیرد.

عوارض جراحی بوکال فت

جراحی برای لاغری صورت، یکی از عمل ­های کم ­خطر و کم­ریسک به شمار می­رود اما با توجه به مراقبت ­هایی که شما بعد از جراحی انجام می­دهید، و همچنین مهارت پزشک شما، ممکن است با عوارضی رو­ به ­رو شوید. مانند؛

  • خونریزی: در صورت رعایت نکردن مراقبت­ های بعد از عمل و همچنین مصرف غذاهایی که نرم نیستند ممکن است محل جراحی دچار خونریزی شود.
  • تورم: نگه­داشتن سر و گردن در حالتی که کم­ترین فشار را به ناحیه جراحی شده وارد کند، ضروری است. اگر این مورد را رعایت نکنید ممکن است با تورم صورت مواجه شوید.
  • درد: بعد از جراحی عموما افراد درد در ناحیه جراحی شده را حس نمی­کنند اما اگر درد داشتند در محل جراحی و فک، با تجویز پزشک، مصرف مسکن می­تواند درد را کنترل و قابل تحمل کند.
  • عدم قرینگی در صورت: جراحی لاغری صورت معمولا رضایت ­های فراوانی را داشته است و افراد نتیجه دلخواه خود را از آن گرفته­ اند اما در صورتی که پزشک تجربه کافی در این زمینه نداشته باشد و یا تکنیک ­های آن را به خوبی بلد نباشد، می­تواند موجب عدم قرینگی در صورت شود.
  • آسیب وارد شدن به ماهیچه­ های صورت: در صورتی که پزشک تجربه کافی نداشته باشد می­تواند در حین جراحی، آسیب­ های جبران ناپذیری به عضله­ ها و ماهیچه­ های صورت وارد کند.

 

بوکال فت

بوکال فت

 

ماندگاری بوکال فت چقدر است؟

اگر برای انجام جراحی بوکال فت به یک جراح و پزشک ماهر و حرفه‌ای مراجعه کنید می‌توانید از طولانی بودن نتیجه‌ این جراحی، مطمئن شوید. با این حال برای مادام‌العمر بودن این جراحی لازم است که از مراقبت‌هایی که پزشک متخصص برایتان مشخص می‌کند پیروی کنید. برای مثال همیشه وزن سالم و متناسب خود را حفظ کنید، چرا که در صورت افزایش وزن و درگیری با اضافه وزن، تجمع چربی در صورت شما مجدداً دیده می‌شود و نتیجه ‌این موضوع نیز از بین رفتن نتیجه جراحی‌ خواهد بود.

کلام پایانی

در صورتی که از گردی و پری صورت خود راضی نیستید و با کاهش وزن همچنان صورت چاقی دارید، با مشورت یک پزشک ماهر، میتوانید جراحی بوکال انجام دهید. با رعایت نکات بعد از جراحی و گذارندن یک دوره نقاهت، با کمک ورزش و رژیم مناسب به صورت دلخواه خود برسید. ممنون از همراهی شما با داروخانه آنلاین فارماکالا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − یک =