سلامت خانواده, فارما مگ

انواع اسپری های خوش بو کننده هوا

اسپری خوش بو کننده هوا

حتما تا به حال با استشمام بوی نامطبوع محیط اطراف خود مواجه شده اید. بو های ناخوشایند معمولا در فضاهای بسته به سرعت پراکنده می شوند و برای افرادی که در آن فضا قرار دارند آزاردهنده هستند. راهکار های متفاوتی برای رفع این مشکل در فضاهای بسته وجود دارد. استفاده از هوا کش و سیستم های تهویه هوا از جمله این روش ها هستند اما گاهی ممکن است استفاده از آن ها در تمام فضاها میسر نمی باشد. یکی دیگر از راه های مناسب خوش بو کردن محیط استفاده از خوش بو کننده های هوا می باشد. در این مقاله به بررسی انواع اسپری های خوش بو کننده هوا و مزایا و معایب آن می پردازیم.

 

اسپری هوا

اسپری های خوش بو کننده هوا

 

اسپری خوش بو کننده هوا

هوایی که در آن تنفس انجام می شود در روحیه و سلامت ما اهمیت به سزایی دارد. لازم است هوای داخل خانه، محل کار و… تمیز و سالم باشد و در صورتی که با بوی خوش همراه باشد موجب آرامش بیشتر می گردد. خوش بو کننده های هوا محصولاتی هستند که برای پراکندن رایحه در فضا و رفع بو های نامطلوب مورد استفاده هستند. خوش بو کننده های هوا در انواع مختلفی نظیر اسپری، ژل، روغن، مایعات، مواد جامد، پلاگین، دیسک های آویز، مهره ها، گلدان، پخش کننده های فتیله و شمع های معطر وجود دارند.

 

خوشبو کننده اتاق

اسپری خوشبو کننده محیط

 

همانطور که اشاره شد، اسپری ها از محبوب ترین خوش بو کننده های هوا هستند که می توانند بوی بد موجود در هوا را از بین ببرند. زیرا دارای تنوع بالای رایحه، پوشش دهی وسیع و عملکرد سریع می باشند. همچنین این اسپری ها در اندازه های کوچک و قابل حمل عرضه می شوند و به راحتی می توان آن ها را در همه جا به همراه داشت. خوش بو کردن هوا باعث کاهش استرس، ایجاد آرامش روانی، اثر مثبت بر روی خلق و خو و خواب راحت شبانه می شود.

موارد و نحوه مصرف اسپری خوش بو کننده هوا

افزودن رایحه مطلوب در هوا یا رفع بوی نامطلوب موجود در هوا از اهداف استفاده از خوش بو کننده های هوا هستند که باعث تامین محیط لذت بخش تری می گردند. خوش بو کننده های هوا در سراسر جامعه مانند ساختمان ها، تأسیساتی مانند دفاتر، مدارس، بیمارستان ها، کلیساها، سالن های تئاتر، فروشگاه ها، هتل ها، کلوپ های بهداشتی، رستوران ها، سرویس های بهداشتی، در حمل و نقل نظیر هواپیما، فرودگاه، اتومبیل، تاکسی، اتوبوس، قطار، ترمینال و قایق؛ محل های اقامت و مراقبت، از جمله خانه ها، آپارتمان ها، مراکز نگهداری از سالمندان و مراقبت از کودکان قابل استفاده هستند.

 

عوارض استفاده از اسپری خوشبو کننده هوا

نحوه مصرف اسپری خوش بو کننده محیط

 

بهتر است ابتدا توسط وسایل تهویه هوا یا باز نمودن در و پنجره ها هوای محیط جا به جا و تعویض شود و سپس خوش بو کننده هوا در محیط به مقدار کم و با فاصله زمانی اسپری شود. همچنین کار کردن تهویه هوا یا باز نگه داشتن پنجره ها در هنگام استفاده از خوش بو کننده های هوا به تاثیر بیشتر آن ها کمک می نمایند.

انواع خوش بو کننده های  خانگی و طبیعی هوا

عود

برای از بین بردن بوی ناخوشایند محیط استفاده از عود پیشنهاد مناسبی است. عودها از شیره چوب درختان معطر، دانه ها، ریشه ها، علف ها و گل ها تولید می شوند و علاوه بر انتشار بوی خوش موجب کاهش استرس، ایجاد آرامش و رفع خستگی می گردند. همچنین از جا عودی ها برای سوزاندن عود می توان استفاده نمود.

 

موارد مصرف عود

عود خوشبو کننده خانگی هوا

 

چوب های معطر

چوب های بامبو که در یک شیشه روغن معطر قرار گرفته اند کم کم روغن را جذب نموده و باعث خوش بو شدن محیط می شوند. ماندگاری بوی چوب های بامبو تا 7 ماه است.

ادویه جات

ادویه جاتی مانند دارچین، میخک و … توسط حرارت یا خیساندن رایحه دلپذیری از خود منتشر می نمایند. می توان با قرار دادن این ادویه ها در پای گلدان ها یا ظرف آب محیط را معطر و خوش بو نمود. همچنین می توان با قرار دادن میخک در داخل پوست پرتقال و سپس حرارت دادن آن در مایکروفر باعث پراکندن بوی خوش در تمام محیط شد.

نحوه تولید اسپری خوشبو کننده طبیعی هوا

 

اسپری خوشبو کننده محیط طبیعی

نحوه تولید اسپری خوشبو کننده طبیعی هوا

 

جهت تهیه اسپری خوش بو کننده هوا در یک قابلمه با سه چهارم آب، یک پرتقال بزرگ خرد شده به همراه عصاره بادام و زنجبیل ریز شده اضافه نموده سپس قابلمه را روی شعله گاز قرار می دهیم تا آب به جوش آید. پس از جوشیدن، حرارت را کم نموده و منتظر می مانیم تا بوی پرتقال در هوا منتشر شود و سپس ازروی حرارت برمی داریم. بعد از سرد شدن محلول خوش بو کننده، آن را از صافی رد نموده و در ظرف مناسب می ریزیم تا برای خوش بو کردن هوای محیط مورد استفاده قرار گیرد.

انواع اسپری خوش بو کننده هوا

اسپری خوشبو کننده هوا لمسر

اسپری خوشبو کننده هوای لمسر در انواع رایحه های بی نظیر مشابه ادکلن های معروف، مناسب استفاده فضاهای باز و یا حتی بسته است. از این خوشبو کننده می‌ توان در دستگاه‌ های مخصوص جهت خوشبو کردن هوا استفاده کرد. این محصول حاوی خوشبوکننده های لوکس می باشد که با رایحه های روح بخش و ظاهری چشم نواز اطرافیان را به سمت خود جذب می کند. در اسـپری خوشــبوکننده هــوا لمسر سعی شده تا علاوه بر فراهم ساختن رایحه های بی نظیر جهت لطافت، فرح بخشی و آرامش، زینت بخش محیط پیرامون نیز باشد. جهت تهیه این محصول میتوانید بر روی لینک آن کلیک بفرمایید.

 

اسپری خوشبو کننده CHANEL CHANCE لمسر

اسپری خوشبو کننده لمسر بوگیر و خوشبو کننده هوا

 

اسپری خوشبو کننده هوا اکالیپتوس مهدارو

اسپری خوشبو کننده هوا مهدارو با دارا بودن انوع اسانس های صد در صد طبیعی اکالیپتوس، نعنا، درخت چای، کامفر و … جهت سهولت در مصرف به صورت اسپری تولید شده است. این محصول به جهت داشتن مواد موثره شناخته شده اثرات بسیار زیادی بر روی انواع میکروب ها، ویروس ها و قارچ های معلق دارد و آنها را به طور موثر از بین می برد. این محصول به عنوان یک اسپری خوشبو کننده در تازگی و تمیزی و خوشبویی هوای استنشاقی فضا های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

نکات قابل توجه در استفاده از اسپری هوا

خوش بو کننده های هوا متشکل از رادیو ایزوله، فرآورده های نفتی، فرمالدئید و p-dichlorobenzene هستند که این مواد مضر و پر خطر می باشند. ممکن است در صورت قرار گرفتن در معرض دستگاه های خوش بو کننده هوا علائمی نظیر سر درد های میگرنی، حملات آسم، مشکلات تنفسی، علائم مخاطی، درماتیت، اسهال نوزاد و گوش درد، مشکلات عصبی و فیبریلاسیون بطنی ظاهر گردد. همچنین از مضرات خوشبوکننده های هوا برای افراد سالم در کوتاه مدت به خارش، عطسه، آبریزش بینی و سرفه اشاره نمود.

 

هشدار مصرف اسپری خوشبو کننده هوا

نکات قابل توجه استفاده از اسپری خوشبو کننده هوا

 

کلام پایانی

تنفس در هوایی پاک و سالم از نیازهای اساسی ما است. در محیط های بسته که امکان جا به جایی و تبادل هوا وجود ندارد استفاده از خوش بو کننده های هوا حفظ برای سلامت و طراوت هوا، از بین بردن بوهای نامطبوع راه حلی مناسب است. استفاده از خوش بو کننده هوا مکان خاصی را شامل نمی شود و شما در هر مکانی که باشید، برای تلطیف هوا می توانید از انواع خوشبو کننده که مناسب محیط هستند استفاده نمایید. همچنین از خوش بو کننده های طبیعی هوا اعم از عود، ادویه جات و چوب های معطر نیز می توان برای پاکسازی هوا بهره برد. جهت تهیه انواع اسپری های خوش بو کننده هوا برای داشتن محیطی خوش بو و دلپذیر میتوانید به وب سایت فارماکالا مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =