زیبایی, فارما مگ

نحوه استفاده از پودر دکلره

انتخاب نحوه استفاده از پودر دکلره در رنگ کردن مو نحوه استفاده از پودر دکلره در رنگ کردن مو

اغلب خانم ها به دلیل استفاده از لوازم آرایشی مختلف، با پودر دکلره آشنا هستند. پودر دکلره یک ماده شیمیایی است که برای مصرف لازم  است با اکسیدان مخلوط شود. پودر دکلره قادر است مو ها را بی رنگ نماید و با استفاده از آن می توان رنگ موهای بسیار روشن را روی مو ایجاد نمود. در این مقاله، به انواع پودر دکلره، نحوه عملکرد آن، نحوه استفاده از پودر دکلره در رنگ کردن مو و سایر نکات مهم پرداخته شده است.

 

روش صحیح استفاده از پودر دکلره

نحوه استفاده از پودر دکلره در رنگ کردن مو

 

استفاده از پودر دکلره در رنگ مو

دکلره متشکل از مواد پر اکسید و دو مولکول اکسیژن می باشد. فعالساز این ماده اکسیدان است و با استفاده از آب فعال نشده و عملکرد خود را از دست می دهد. با ترکیب پودر دکلره با انواع مختلف اکسیدان می توان میزان قدرت دکلره را کنترل نمود. پودر دکلره به واسطه ترکیبات شیمیایی رنگدانه های مو را از بین برده و موجب بی رنگ یا سفید شدن موها می شود.

در ویدئوی زیر نحوه استفاده از پودر دکلره ارائه شده است.

 

 

لازم است توجه شود که در اولین استفاده از پودر دکلره برای موها، بافت و رنگ موها دچار تغییر می شوند. زیرا خاصیت پودر دکلره از بین بردن رنگدانه های مو می باشد. فعالسازی مواد شیمیایی موجود در پودر دکلره معمولا با تولید گرما همراه است. به دلیل آن که ریشه های مو به سر نزدیکتر هستند از دیگر قسمت های مو گرمتر می شوند و به همین دلیل اثرگذاری پودر دکلره در ریشه های مو بیشتر صورت می گیرد. بنا بر این بهتر است در هنگام استفاده از پودر دکلره برای ریشه ها از فرمولاسیون ضعیف تری استفاده نمود تا سر تا سر مو به طور یکسان روشن شود. در ادامه ضمن تشریح انواع مختلف پودر دکلره، به ذکر ویژگی های آن و نحوه استفاده از آن می پردازیم.

 

پودر دکلره شرابی

پودر دکلره

 

انواع پودر دکلره مو

پودر دکلره آبی و سفید

متداول ترین و پر استفاده ترین پودر دکلره در بین آرایشگران، پودر دکلره آبی و پودر دکلره سفید است. پودر دکلره آبی از قدرت بالایی برخوردار است و مو را به پایه می رساند. این پودر برای موهای طبیعی، سالم و موهای تیره رنگ مانند مشکی کاربرد دارد. همچنین پودر دکلره آبی از پودر دکلره سفید قوی تر بوده و برای موهای ضخیم مفید است. پودر دکلره آبی خاصیت ضد زردی و ضد قرمزی نیز دارد. پودر دکلره سفید در مدت زمانی که روی مو قرار دارد هیچ آسیبی به آن نمی رساند.

انواع پودر دکلره رنگی

پودر های رنگی دکلره در لایت های فانتزی کاربرد دارند. همچنین نحوه استفاده از آن ها راحت تر است. در ادامه برخی از انواع این پودرها بررسی می شود.

پودر دکلره خاکستری

ماده اساسی تشکیل دهنده این نوع از پودر دکلره، کربن به عنوان ماده غیر شیمیایی و آلی است. با استفاده از این پودر به سرعت میتوان موها را بی رنگ نمود و همچنین باعث سوزش پوست سر نشده و احساس آرامش بیشتری را شاهد خواهیم بود.

 

پودر دکلره آبی مو

انواع پودر دکلره مو

 

پودر دکلره سبز

پودر دکلره سبز مناسب افرادی با تار موهای نازک و حساس و یا افرادی که موهای آن ها چندین بار رنگ شده است، می باشد. از این پودر برای سایر انواع مو ها نمی توان استفاده کرد و کارایی لازم را ندارد.

پودر دکلره طلا

پودر دکلره طلا باعث ایجاد شفافیت و درخشندگی فوق العاده مو می گردد. علاوه بر این، مانع از پیری زود رس ساقه مو پس از انجام دکلره شده و قدرت آبرسانی و مرطوب کنندگی بسیار بالایی دارد. احساس آرامش پس از دکلره، قدرت نرم کنندگی و یکپارچه نمودن موها از دیگر خواص این پودر بینظیر می باشد.

پودر دکلره قرمز و شرابی

پودر دکلره قرمز در رنگساژ های قرمز، فانتزی و یا ترکیب با پودر دکلره بنفش جهت رسیدن به رنگ یاقوتی و به طور کلی جهت خنثی سازی رنگ های سرد از قبیل زیتونی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در رنگساژهای فانتزی و ترکیب با رنگ هایی همچون قرمز، بنفش، هلویی، یاسی و … از پودر دکلره شرابی استفاده می شود. پودر دکلره شرابی به طور خاص برای ترکیب با دکلره رنگی بنفش بسیار کاربرد دارد.

 

پودر دکلره قرمز

پودر دکلره قرمز و شرابی

 

ویژگی های پودر دکلره مناسب

پودر دکلره مرغوب پودری است که غبار نداشته باشد. به عبارت دیگر زمانی که آن را از فاصله 30 سانتی متری در ظرف می ریزیم غبار از آن بلند نشود.

از اصلی ترین ویژگی های پودر دکلره خوب، عدم وجود گاز در آن است.

پودر دکلره بعد از ترکیب با کسیدان ایجاد کف ننماید.

پودر دکلره به مرور زمان و یا در طول عملیات بی رنگ نمودن مو لازم است حالت خود را حفظ نموده و سفت نشود.

در هنگام استفاده از محلول پودر و اکسیدان برای موها، موها را درون فویل آلومینیومی قرار داده به نحوی که محلول از داخل آن نشت نداشته باشد.

 

پودر دکلره خوب چه ویژگی هایی دارد

ویژگی های پودر دکلره مناسب

 

نحوه استفاده از پودر دکلره

نحوه استفاده از پودر دکلره در رنگ کردن مو به این صورت است که چند روز قبل از انجام دکلره بر روی مو بهتر است استحمام انجام نشود تا پوست سر چرب شده و لذا چربی های موجود از پوست سر و ریشه های مو مراقبت نماید.

پوست صورت و قسمت ‌هایی از پوست که ممکن است با محلول مورد نظر تماس داشته باشد را به وسیله کرم چرب نمایید.

تهیه محلول دکلره برای بی رنگ نمودن مو لازم است متناسب با حجم مو انجام شود. به عنوان مثال برای حجم موهای متوسط با قد نه کوتاه و نه بلند، ترکیب 1 پیمانه پودر دکلره با 120 میلی لیتر اکسیدان متناسب با جنس مو کافی است.

در ابتدا فرق سر راز از جلو و عقب باز کرده و هریک را با کلیپس بزرگ نگه دارید. در نهایت لازم است 4 دسته مو تفکیک شده باشند.

شروع کار از دو دسته موهای عقب بوده و ابتدا ساقه مو و سپس ریشه مو ها به مواد آغشته می شوند. دلیل این کار همانطور که قبلا توضیح داده شد، نزدیک بودن ریشه مو به سر و وجود گرمای بیشتر و در نتیجه زودتر روشن شدن رنگ مو می باشد.

هنگامی که موها به پایه رنگ مورد نظر رسید، موها را با آب گرم شستشو داده و سپس از شامپوی معمولی استفاده می نمائیم. در نهایت موها را با حوله خشک نموده و حداقل نیم ساعت به آن ها استراحت می دهیم.

در مرحله بعد، رنگ دلخواه را با اکسیدان مخصوص جنس مو ترکیب نموده و به مدت 10 تا  15 دقیقه روی موها قرار داده تا رنگ بگیرند. سپس موها را آبکشی نمائید. اگر نتیجه رنگ مو مطلوب و دلخواه بود با شامپو مخصوص و نرم کننده مو ها را شسته و از رنگ موی جدید خود لذت ببرید.

 

پودر دکلره آبی بیول

پودر دکلره آبی بیول

 

نکات قابل توجه در دکلره کردن مو

پس از دکلره مو از موها را از حرارت مستقیم دور نگه دارید.

از شامپوی مناسب استفاده کنید و همچنین برای تقویت ساقه موها و جلوگیری از خشکی و شکنندگی موها از ماسک مو بهره گیرید. استفاده از روغن های طبیعی نیز توصیه می شود.

از شستشو موها  با آب داغ بپرهیزید.

به صورت پیوسته و دوره ای کوتاهی نوک مو ها را انجام دهید.

در دوران قاعدگی و یا بارداری از دکلره موها خودداری نمائید.

بعد از انجام دکلره تا چند هفته از رفتن به استخر پرهیز نمائید.

اکیدا توصیه می شود در زمان دکلره اگر موها را کمی کشیدید و مو کش آمد یا پاره شد سریعا مو را بشوئید. زیرا در این صورت مو مقاومت خود را از دست داده و ادامه دکلره موجب سوختن و نابودی مو می گردد.

 

پودر دکلره سفید بیول

پودر دکلره سفید بیول

 

کلام پایانی

دکلره مو به معنای بی رنگ نمودن مو در طی عملیات شیمیایی است تا مو برای پذیرفتن رنگدانه های جدید آماده شود. زمانی از پودر دکلره استفاده می شود که موها تیره رنگ هستند و فرد قصد دارد پایه مو را به رنگی روشن تر از رنگ طبیعی مو در بیاورد. دکلره نمودن موها نیاز به تجربه، تخصص و ظرافت زیادی دارد و در صورتی که به درستی انجام نشود نه تنها نتیجه رضایت بخشی نخواهد داشت بلکه آسیب بسیار جدی به پوست سر،کیفیت و حجم موها خواهد رساند. پودر های دکلره انواع مختلفی دارند که بسته به هدف، جنس مو و رنگ نهایی دلخواه، انتخاب می شوند. می توان به برخی از انواع پودر دکلره نظیر پودر دکلره آبی و سفید و پودرهای دکلره رنگی اعم از طلا، خاکستری، سبز، قرمز و شرابی اشاره نمود. جهت تهیه انواع پودر دکلره مناسب به وب سایت فارماکالا مراجعه نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 1 =