زیبایی, فارما مگ

نحوه استفاده از سایه ابرو برای مدل های مختلف صورت

نحوه استفاده از سایه ابرو برای مدل های مختلف صورت

از عوامل مهم در زیبایی صورت افراد میتوان به ابرو اشاره نمود. به طور کلی ابرو و چشم ها قاب چهره هستند. ابروها می توانند حالت چشم ها را متفاوت تر نشان دهند. اغلب خانم ها علاقه مند به داشتن ابرو های پهن و پر هستند و برای داشتن ابرو هایی پر پشت و مرتب، زمان و هزینه زیادی صرف می نمایند. با توجه به مدل های مختلف صورت در افراد، در این مقاله، به نحوه استفاده از سایه ابرو با توجه به انواع مختلف صورت به همراه دیگر نکات مهم پرداخته شده است.

 

نحوه استفاده از سایه ابرو

نحوه و مراحل استفاده از سایه ابرو

نحوه و مراحل استفاده از سایه ابرو در انواع مدل های صورت

پیدا کردن فرم اولیه ابرو

برای استفاده صحیح از پودر سایه ابرو باید فرم ابروهای خود را پیدا کنید. برای پیدا کردن فرم ابرو باید بدانید ابروهایتان از کجا شروع می شود. برای مشخص نمودن ناحیه شروع ابرو، یک مداد در دست بگیرید. مداد را به حالت قائم در برابر بینی قرار دهد. به آینه نگاه کنید. محلی که مداد با خط ابرو تطبیق می شود، قابل رویت خواهد بود. لبه مداد تطبیق شده با بینی، خطی را نشان می دهد که همان نقطه شروع ابرو می باشد. بهتر است این ناحیه به خوبی علامت گذاری شود.

پیدا کردن قوس کامل

قوس ایده آل ابرو (طاق کامل) را پیدا کنید. برای پیدا کردن قوس ابرو باید مداد ابرو را مجاور سوراخ بینی به سمت لبه بیرونی عنبیه قرار دهید. محدوده ای که مداد بر روی ابروهای شما قرار می گیرد، همان قوس ابرو خواهد بود.

 

پیدا کردن قوس کامل ابرو

پیدا کردن قوس کامل ابرو

 

تشخیص انتهای ابرو

برای پیدا کردن انتهای ابرو نیز باید مداد ابرو را مجاور سوراخ بینی به سمت گوشه بیرونی چشم نگه دارید. محدوده ای از مداد که به ابرو می رسد، همان نقطه پایانی ابرو خواهد بود. در واقع دم ابروی شما این نقطه می باشد. اگر ابروی شما بلندتر از این نقطه است، از موچین برای حذف موهای اضافه دنباله ابرو کمک بگیرید.

شانه زدن ابرو

در گام بعدی از شانه ابرو برای شانه زدن ابروها بهره مند شوید. جهت شانه زدن ابروها باید در جهت رویش موهای ابرو باشد. شانه زدن ابرو به سمت بالا باعث باز شدن بیشتر چشمان شما می شود. همچنین سایز چشمانتان را بزرگ تر نشان می دهد.

اصلاح ابرو

ابروهای خود را مرتب و اصلاح نمایید. اگر ابرو های شما به شکل تمیز و مرتب است، به مرحله بعدی بروید.

 

نحوه سایه ابرو زدن

اصلاح ابرو از مراحل سایه ابرو زدن

 

سایه زدن

در این مرحله نوبت به زدن سایه ابرو می رسد. قلموی زاویه دار برای زدن سایه ابرو گزینه ای مناسب است. چون باعث می شود دقت کار میکاپ ابرو بالاتر رود. با قلموی زاویه دار بر روی سایه زده و کار خود را شروع کنید. برخی از افراد از شابلون های ابرو برای پر کردن و فرم دهی به ابرو استفاده می کنند. بعد از زدن سایه ابرو باید ابروهای خود را شانه بزنید. این موضوع برای توزیع یکنواخت رنگ دانه های پودر ابرو مورد توجه قرار می گیرد. با توزیع یکنواخت رنگ دانه پودر ابرو به یک ظاهر طبیعی و یکنواخت در ابروها میرسید.

تثبیت سایه

آرایشگران و میکاپ کاران برای ماندگاری سایه ابرو از ترفندهای گوناگون بهره مند می شوند. ژل ابرو از جمله تکنیک های مهم برای تنظیم پودر ابرو می باشد. در واقع با ژل های ابرو می توان حالت ابروهای خود را در تمام روز حفظ کرد.

 

روش تثبیت سایه

نحوه تثبیت سایه ابرو

 

تفاوت هاشور و سایه ابرو

سایه ابرو یا همان eyebrow shading یک روش برای پر کردن قسمت‌های کم ‌پشت ابرو است. در این روش، از ایجاد قاب برای ابرو صرفنظر کرده و به همین علت نیز، سبب به وجود آمدن ظاهر طبیعی‌تری میشود. همچنین، سایه برخلاف تاتو غلیظ و پر رنگ نیست. اگرچه این امر ماندگاری آن را کمتر می‌کند. سایه ابرو به شکل پودری بوده و بافت ابرو را طبیعی و نرم می کند. به همین خاطر این سایه ها پیش از قلم و مدادهای رنگی ابرو مورد استفاده قرار گرفتند. سایه ابرو مناسب افرادی است که به تازگی به دنیای زیبایی وارد شده اند.

از آنجاییکه سایه ابرو، در فرم دهی ابروها در هر شکل و اندازه ای کاربرد بسیاری دارد، این تکنیک آرایشی بسیار مورد توجه افراد مختلف قرار گرفته است. نام گذاری سایه ابرو بدان معنا است که سایه ای پراکنده در میان ابروها به وجود می آید و باعث پر شدن ابروها می گردد. پرشدگی ابرو با این متود آرایشی به شکل کاملاً طبیعی انجام می شود. سایه ابرو به عنوان یکی از راه کارهای مدرن مطرح است که هم بصورت موقتی و هم دائمی وجود دارد. مدل سایه ابرو ایده خوبی براي پر کردن ابروهای کم حجم است و میتوان براي برجسته نمودن ابروها از مدل های گوناگون سایه ابرو استفاده نمود.

 

سایه ابرو

تفاوت هاشور و سایه ابرو

در هاشور ابرو خطوط داخل ابرو پر میشود و مناسب ابروهایی است که از داخل دچار تو رفتگی و خالی شدن هستند. هاشور ابرو بیشتر شبیه تار مو می باشد، و نسبت به سایه ابرو دوام بیشتری دارد. اما سایه ابرو کل آن قسمت را رنگ کرده و پر می کند، و عملکرد آن تقریبا شبیه به تاتو میباشد.

سایه ابروی مناسب برای انواع فرم صورت

در اصلاح ابروها میبایست فرم صورت خود را در نظر گرفت و ابروها را با توجه به شکل چهره اصلاح کرد تا ابرو را متناسب با یکی از شکل های مربع، الماس یا چهره به شکل قلب نرم در آورد.

 

سایه ابرو برای انواع مدل صورت

سایه ابروی مناسب برای انواع فرم صورت

 

صورت چهار گوش

در صورتهای چهارگوش، عرض پیشانی، استخوان گونه و فک تقریباً برابر است. همچنین، فرم چهار گوش استخوان فک بسیار نمایان است. قوس دادن به ابرو راهکار مناسب برای این فرم از صورت میباشد. ابروهای خمیده یا صاف برای صورت های مربعی اصلا مناسب نیستند؛ اگر شما یکی از این دو مدل ابرو را دارید با یک زاویه نرم ابروهای خود را کمی تغییر دهید تا متوجه تغییرات هر چند کوچک در چهره خود شوید.

صورت کشیده

در صورت های کشیده، عرض پیشانی، استخوان گونه و فک به یک اندازه است. چانه می تواند برجسته باشد. این فرم صورت ظاهر کشیده و دراز دارد. برای صورت دراز بهترين ابرو، ابروي صاف و افقی میباشد.

 

سایه ابروی صورت کشیده

نحوه سایه ابرو زدن برای صورت کشیده

 

صورت گرد

در صورت های گرد، طول صورت تقریباً به اندازه عرض آن است. پهن ترین قسمت صورت، چانه است. برای صورت گرد بهترين ابرو، ابروي زاويه دار با ارتفاعي بلند و دمي كوتاه میباشد.

صورت الماسی

این فرم صورت در بین افراد بسیار رایج نیست. فرم صورت الماسی به مقدار زیادی زاویه دار است. پهن ترین نقطه صورت الماسی، شقیقه هاست. برای ایجاد جلوه ای نرم و کم عرض به صورت خود، ابروها را باید گرد کرد. این نوع از ابرو باعث خارج شدن صورت از حالت چند ضلعی میشود.

 

سایه ابروی صورت الماسی

نحوه استفاده از سایه ابرو برای صورت الماسی

 

صورت تخم مرغی

 در این فرم صورت، پیشانی از چانه پهن تر است و استخوان گونه برجسته است. صورت در قسمت چانه بصورت تخم مرغی باریک می شود. ایده آل ترین فرم صورت، این صورت است. ابرو نقشی را در تخم مرغی تر کردن فرم صورت ایفا نمی کند. بهترین فرم ابرو، ابرو با زاویه کم می باشد. این ابرو رایج ترین فرم بوده و به زیبایی بر روی صورت های تخم مرغی مینشیند.

صورت های قلبی

چانه این افراد حالت خاصی دارد که در برخورد اول تمام نگاه ها را به سمت خودهدایت می کند. بهترین فرم و حالت برای افرادی با این خصوصیات در چهره انتخاب مدل ابرو های پهن و تیره و ابروی زاویه دار در انتها است که موجب می شود دیگر چانه مرکز توجه نباشد و چشم ها زیباتر دیده شوند.

 

سایه ابروی صورت قلبی

نحوه استفاده از سایه ابرو برای صورت قلبی

 

انتخاب رنگ مناسب سایه ابرو

برای انتخاب سایه ابرو باید به رنگ مو و رنگ پوست توجه کرد. در واقع رنگ انتخابی برای پودر ابرو باید یک یا دو درجه از رنگ مو روشن تر باشد. این موضوع امکان پر کردن ابروها را بدون تیره کردن بیش از حد ابرو، فراهم میکند.

اگر ابروهایتان نازک است و دوست دارید کمی آن را پررنگ‌تر و پرپشت‌تر جلوه دهید از ریمل ابرو کمک بگیرید. بهتر است ریمل را همرنگ ابروی خود انتخاب کنید. در صورت شک بین دو رنگ شک، رنگ تیره‌تر را انتخاب کنید.

 

رنگ های مختلف سایه ابرو

انتخاب رنگ مناسب برای سایه ابرو

 

کلام پایانی

سایه ابرو یکی از روش های آرایش ابرو است که برای پر کردن قسمت های خالی ابرو و همچنین برای پر رنگ کردن ابروها به کار میرود. با کمک این روش، نواقص ابروها به صورت نیمه دائمی برطرف می شود و فقط قسمت های خالی ابروها پر میشود. نحوه استفاده از سایه ابرو در حالت کلی به صورت ایجاد یک سایه ظریف روی ابروها به صورت پودری است و مناسب ابرو های بدون مو و یا پوست های بسیار چرب میباشد. در استفاده از سایه ابرو برای فرم های مختلف صورت در ابتدا باید مدل صورت خود را از میان انواع مختلف صورت اعم از صورت گرد، کشیده، چهارگوش، الماسی، تخم مرغی و قلبی تشخیص دهیم. سپس توسط پیدا کردن فرم اولیه ابرو، قوس کامل، تشخیص انتهای ابرو،  مراحل اصلاح، شانه زدن، سایه زدن ابرو و تثبیت سایه دنبال میشود. همچنین برای پرپشت شدن ابروها میتوان از ریمل ابرو کمک گرفت. جهت تهیه محصولات آرایشی سایه ابرو میتوانید به وب سایت فارماکالا مرجعه فرمایید.

 

در این بخش از مجله فارماکالا با ما همراه باشید با، ویدیو نحوه استفاده از سایه ابرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *