زیبایی, فارما مگ

معرفی انواع شانه و برس و کاربرد های آنها

معرفی انواع شانه و برس و کاربرد های آنها

شانه و برس از جمله مهم ترین وسایل نظاف شخصی هر فرد هستند و داشتن انواع شانه و برس مناسب نقشی مهم در سلامت و زیبایی مو ایفا می کند. از آنجایی که شانه زدن مو ها تجربه ای روزانه است، بهتر است قبل از استفاده از آن این آگاهی کسب شود که مناسب ترین نوع شانه یا برس برای موها کدام است. همچنین با توجه به وجود تنوع در انواع مختلف شانه ها و برس ها، افراد با در نظر گرفتن فاکتورهای شخصی مانند جنس، مدل و اندازه مو های خود اقدام به استفاده از مناسب ترین نوع شانه و برس برای موهای خود می کنند.

معرفی انواع شانه و برس بر اساس جنس آنها

فلزی

پلاستیکی

چوبی

کربنی

کائوچوئی

 

انواع شانه و برس

انواع شانه و برس بر اساس جنس

 

مهم ترین خصوصیات برس و شانه های استاندارد

آسیب نرساندن به بافت مو

توانایی توزیع چربی طبیعی موی سر به صورت مناسب

انعطاف پذیری بالا

عدم تولید الکتریسیته ساکن

انواع شانه و کاربرد های آن

شانه مخصوص دسته بندی

در صورت نیاز به دسته بندی کردن و چند قسمت کردن موهای سر می توان از شانه با دُم باریک استفاده نمود. با به بکارگیری دم این مدل از شانه می توان مرز ها و خطوط صاف یا زیگزاگ بین موها باز کرد که این اجازه را به خود فرد یا پیرایشگر او می دهد تا به آسانی به اصلاح حالت مو بپردازند. به علاوه دندانه های باریک این مدل از شانه قابلیت صاف کردن تارهای موی آشفته شده و پریشان را به فرد خواهد داد.

 

شانه مخصوص دسته بندی

انواع شانه مخصوص دسته بندی مو

 

شانه چند کاره

مشخصات این شانه به این صورت است که نیمی از آن دارای دندانه های ریز و نیم دیگر آن دندانه درشت می باشد. به علاوه یک دندانه تک و درشت در آن وجود دارد که برای خط اندازی و تقسیم کردن موها استفاده می شود.

شانه کراتینه

به عمل احیا و صاف کردن مو با مواد کراتینه کردن گفته می شود. آرایشگران برای انجام کراتین کردن مو نیاز به ابزار خاصی دارند که مهم ترین آن ها شانه ی مخصوص کراتین است. به کمک این شانه رنگ و مواد به صورت یکنواخت و مناسب روی مو پخش می شوند.

شانه جیبی

از ویژگی های ظاهری این شانه‌ می توان به تاشو بودن، سایز کوچک، ارتفاع کم دندانه ها و طول کوتاه اشاره نمود. کاربرد این نوع شانه برای استفاده‌های چند منظوره بوده و به راحتی در جیب یا کیف افراد جای می‌گیرد.

 

شانه جیبی

شانه جیبی از انواع شانه مو

 

انواع برس و کاربرد های آن

برس برای مو های مرطوب

به منظور صاف‌ کردن و شانه ‌زدن موهای خیس از این مدل برس استفاده می شود. دندانه‌های این نوع برس مو با نرمی و انعطاف پذیری خود، گره‌های موجود بین موهای خیس را به آسانی و بدون آسیب رساندن به تارهای مو باز می‌کند. همچنین این مدل برس برای افرادی که ضخامت تار مو پایینی دارند نیز بهترین انتخاب می باشد.

برس حجم یا پوش دهنده

این برس برای پوش دادن و حجیم کردن موهای نرم و کم پشت مناسب بوده و برای افراد با مشکل ریزش مو و مو های کم پشت انتخاب خوبی می تواند باشد. برس پلاستیکی دُم باریک در این دسته قرار دارد و برای پوش‌دادن به موها بسیار مناسب است. همچنین این برس قابلیت حجم دادن به مو از ریشه را به فرد می دهد. علاوه بر حجیم ‌تر کردن مو، این برس باعث نرمی و لطافت آن نیز می‌شود. اما باید به این نکته توجه داشت که هر روز و به عنوان شانه نباید از این برس استفاده کرد.

 

برس حجم دهنده مو

برس حجم یا پوش دهنده

 

برس برای مو های طبیعی 

وقتی که موی فرد نه آن ‌قدرها نازک‌ است که کم پشت جلوه کند و نه آن ‌قدر ضخیم است که نتوان به سادگی آن‌ را کنترل نمود می توان از یک برس نرم استفاده کرد. افراد می توانند از برس های ترکیبی پلاستیک و مو استفاده کنند این برس ها بهترین شانه مو برای جلوگیری از آسیب رسیدن به مو می باشند.

برس گرد بزرگ برای صاف کردن مو

با توجه به حالت خاص این برس، به منظور حالت دار کردن یا ایجاد موهای موج‌دار این برس مناسب ترین گزینه می باشد. همچنین این نوع برس برای صاف کردن موهای خیلی فر یا موهای کوتاه هم بسیار کارآمد است.

 

برس گرد صاف کردن مو

برس گرد برای صاف کردن مو

 

برس بیضی، برای مو های پرپشت و ضخیم و زبر

اگر فرد دارای موهای پرپشت و زبر است که گاهی اوقات گره خوردن‌های آن حسابی کلافه‌ کننده می شود، این نوع برس پاسخی ایده آل برای حل مشکل است، زیرا ساختار برس به گونه ای طراحی شده است تا دندانه‌های آن به آسانی در عمق موها نفوذ کند، بدون اینکه موها را بیش از حد بکشد و به موها فشار زیادی وارد کند.

برس با دندانه چوبی

این برس مناسب مو های فر بوده و ساختار آن به گونه ای طراحی شده تا کمترین فشار را به این مدل موها وارد کند. همچنین از دیگر خصوصیات دندانه های چوبی این برس این است که فر موها را باز نکرده و در نتیجه باعث ایجاد وز شدگی موها نمی شود.

 

برس با دندانه چوبی

برس دندانه چوبی

برس تونل دار

این برس ها به توجه با ساختارشان برای حجم دادن به مو ها مناسب هستند و مشخصه ظاهری آنها مربعی همراه با تعدادی سوراخ است. مهم ترین کاربرد این برس در هنگام خشک کردن موها بوده و باعث پر پشت نشان دادن آنها می شود. علت این امر آن بوده که با وجود این سوراخ ها هوا می تواند در بین مو ها به گردش در بیاید و موها را با سرعت بیشتری خشک نماید.

برس جدا کننده برای مو های لایه لایه

اگر مدل موها لایه لایه‌ (layer) کوتاه شده باشد، یعنی فرد آرایشگر آنها را خرد کرده‌ که در این حالت به چنین برسی نیاز است، زیرا آنقدر باریک است که با آن می شود موها را تقسیم بندی و حالتشان را آشکار کرد. در صورتی که بافت مو خیلی نازک باشد، این برس بسیار کارآمد خواهد بود زیرا می‌توان با آن به صورت محسوسی به حجم مو ها اضافه کرد.

 

برس جدا کننده

برس جدا کننده برای مو های لایه لایه

 

برس حرارتی

با توجه به حرارتی که این مدل از برس ها ایجاد می کنند، مناسب ترین گزینه برای صاف کردن مو هستند. اما باید توجه شود  که از این برس ها زیاد استفاده نشود چرا که باعث آسیب رساندن به پوست سر می شود.

برس پهن چهارگوش برای صاف کردن مو های بلند

این برس با داشتن ساختاری بزرگ برای صاف کردن موهای بلند و سریع خشک کردن آنها ایده‌ آل می باشد.همچنین در صورتی که اندازه آن  پهن‌تر و صاف‌تر باشد، بیشتر به صاف و ابریشمی کردن حالت موها کمک می کند. به علاوه  کارآمد بودن این نوع برس برای افراد با طول موهای بلند زمانی آشکار می شود که نیاز به سشوار کردن سریع موها است، زیرا موهای زیادی را در این برس جا می گیرد و در نتیجه زمان رسیدگی به موها را کوتاه تر می سازد.

برس معمولی

این برس با داشتن دندانه های نرم از بهترین انتخاب ها برای شانه زدن تمام مدل موها است. توصیه شده است که افراد قبل از استحمام و قبل از رفتن به رخت‌ خواب موهای خود را توسط این برس شانه بزنند تا چربی طبیعی موجود در پوست سر در ساقه‌ها و تا نوک موها به طور مناسب پخش شود.

 

برس معمولی چوبی

برس معمولی

 

کلام پایانی

شانه از جمله مهم ترین وسایل نظاف شخصی هر فرد بوده و داشتن شانه مناسب نقشی مهم در سلامت مو ایفا می کند. همانطور که در موارد این مقاله ذکر شد، خرید برس و شانه بیشتر از هر نکته ای نیاز به بررسی جنس و حالت مو دارد یعنی باید توجه داشت برای هر مدل مو باید از شانه  یا  برس موی خاصی استفاده شود تا مناسب ترین حالت دهی در کنار کمترین میزان آسیب به موها حاصل شود. به علاوه باید آگاهی داشت که ممكن است انتخاب برس یا شانه غیر استاندارد موجب ایجاد موخوره، حساسیت پوست سر، ریزش مو و بروز دیگر مشکلات  شود. جهت تهیه انواع برس و شانه  می توانید به وبسایت فارماکالا مراجعه نمایید.

در این بخش از مجله فارماکالا با ما همراه باشید با مطالبی راجع به کاربردهای برس ها و شانه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + چهار =