زیبایی, فارما مگ

فواید عصاره گل پیونی برای پوست صورت

فواید عصاره گل پیونی برای پوست صورت

عصاره گل صد تومانی یا پیونی سفید که دارای مقادیر فراوانی از آنتی اکسیدان هاست علائم پیری را کم می کند، التهابات را آرام کرده و درخشندگی پوست را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. طبیعت گل صد تومانی سرد بوده و گل آن سرشار از نیکل، کلسیم، آهن، آنتی اکسیدان ها، فلاونوئید ها، کاتچین، تانن و پلی ساکارید است. در این مقاله در ابتدا به معرفی گل صد تومانی میپردازیم و سپس فواید گل پیونی برای پوست و طریقه مصرف آن بررسی میگردد.

 

گل صد تومانی

گل صد تومانی یا پیونی

 

فواید گل صد تومانی یا پیونی برای پوست

صد تومانی یا پیونی گلی بسیار زیبا بوده که سالیان زیادی است باغچه‌های خانه‌ ها را زینت داده است. از ویژگی های این گیاه دائمی و مقاوم به‌ سرما بودن و عمر طولانی آن است. گل‌های سفید، صورتی و قرمز آن بسیار درشت بوده و در بعضی گونه ها معطر است. در مناطقی با زمستان‌های سرد طولانی ، پائونیا به خوبی و آسانی رشد و تکثیر می‌شود. در چین باستان معتقد بودند این گل در بهبود و پیشگیری از تب بسیار اثرگذار بوده و ریشه آن را میل می کردند. همچنین آن ها از این گل برای درمان بیماری‌هایی مثل صرع هم استفاده می‌کردند. به صورت تقریبی در طبیعت بین 25 تا 40 گونه گل صد تومانی وجود دارد که فصول گلدهی آن ها اواخر بهار و اوایل تابستان می باشد. عمق خاکی که این گیاه نیاز دارد 30 تا 50 سانت است.

خواص گل صد تومانی چینی بر پوست و مو

نرم کنندگی مو

این گل دارای آنتی اکسیدان هایی است که به فرآیند آبرسانی به موها کمک کرده و به عنوان یک نرم کننده طبیعی موی سر استفاده می گردد.

 

خواص گل صد تومانی بر پوست

نرم کنندگی مو با گل پیونی

 

لایه برداری از پوست صورت به صورت طبیعی

لایه برداری از پوست از فواید گل پیونی برای پوست میباشد. مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان ها و پلی فنول هایی که در ریشه های این گل وجود دارند مانند یک لایه بردار عمل می کنند و به پاک سازی پوست صورت کمک میکنند.

شاداب و جوان سازی پوست صورت

همچنین ماده خاصی به نام پئونوفلورین در این گل وجود دارد که طبق تحقیقات در مدت 8 هفته از چین و چروک پوست می کاهد و به طراوت و شادابی  پوست صورت کمک شایانی می کند.

آب رسان طبیعی پوست

به موجب وجود مقادیر بالای آنتی فرآیند، آبرسانی پوست بهبود می یابد و به همین دلیل از این گل تحت عنوان یک مرطوب کننده طبیعی پوست صورت یاد می شود. به علاوه آنتی اکسیدان های بدست آمده از دم کردن گل پائونیا پوست را از آسیب های  وارده از رادیکال های آزاد محافظت کرده و باعث شفافیت بیشتر آن می شود.

 

خواص گل پیونی برای پوست

آب رسان طبیعی پوست با گل پیونی

 

فواید درمانی  گل صد تومانی برای بدن

بالا بردن سطح ایمنی بدن

با مصرف دمنوش این گل  باکتری ها در بدن زنده نخواهند ماند زیرا این گیاه به میزان فراوانی آنتی اکسیدان دارد که برای از بین بردن باکتری ها بسیار کارآمد است. این فرآیند به این صورت بوده که آنتی اکسیدان ترکیبی است که پروسه اکسیداسیون را مهار می کند. در صورت عدم وجود اکسیژن، باکتری ها و ویروس ها امکان ادامه حیات نخواهند داشت که در نهایت این امر موجب ارتقای سطح ایمنی بدن می شود. عصاره گل صد تومانی مقدار زیادی از آنتی اکسیدان ها را برای بدن فراهم می کند.

عضله سازی و چربی سوزی

مصرف دمنوش گل صد تومانی می تواند به حذف چربی های اضافی، تقویت بدن و ساختن عضله کمک کند. این دمنوش تحریک کننده بدن به منظور تولید انرژی بیشتر و بالا بردن متابولیسم می باشد که در نتیجه آن انرژی فرد برای انجام فعالیت های ورزشی و پروسه چرب سوزی بیش تر خواهد بود.

 

عضله سازی با گل پیونی

عضله سازی و چربی سوزی از خواص گل پیونی

 

افزایش استحکام استخوان ها

بیماری های استخوانی مانند آرتروز و ورم مفاصل که به دلیل مشکلات التهابی در بدن به وجود می آیند کنترل شونده هستند. با مصرف دمنوش گل پیونی یا صد تومانی آنتی اکسیدان های موجود در آن به  فرآیند کاهش مشکلات التهاب کمک قابل توجهی می کنند. از این طریق مصرف منظم دمنوش گل صد تومانی تقویت استخوان ها را به همراه خواهد داشت.

کنترل کردن فشارخون

دمنوش این گیاه خاصیت رقیق سازی خون دارد که عملکرد قلب و رگ ها را بهبود می دهد. همچنین این دمنوش کاهنده فشار خون بوده، به سلامت رگ های خونی را کمک کرده و در کاهش احتمال وقوع سکته تاثیر گذار است.

بهبود کم خونی

مقدار زیاد آهن موجود در عصاره گل صد تومانی به جلوگیری و درمان کم خونی بر اثر کمبود آهن یا آنمی کمک کرده و نشانه های  این بیماری مانند خستگی، افسردگی، سرگیجه، یبوست و رنگ پریدگی را بهبود می بخشد.

 

رفع کم خونی با گل پیونی

درمان کم خونی یا آنمی با گل پیونی

 

درمان دیسمنوره یا قاعدگی دردناک

در طب سنتی چینی ریشه گل صد تومانی که دارای خواص ضد التهابی بوده، یکی از برترین گیاهان دارویی برای درمان قاعدگی دردناک در بیماران مبتلا به به این مشکل بوده است.

جلوگیری از آلزایمر

طبق گفته محققان گل صد تومانی باعث بیشتر شدن عملکرد ذهنی شده و احتمال مبتلا شدن به زوال عقل و آلزایمر را کاهش می دهد.

درمان بیماری های کبد

دمنوش حاصل از گل صد تومانی بدن افراد را در برابر التهابات کبد محافظت کرده و ریسک ابتلا به بیماری های کبد از جمله سیروز و هپاتیت را کاهش می دهد.

کنترل قند خون

دمنوش گل صد تومانی میزان قند خون راپایین آورده و به کاهش نشانه های دیابت کمک می کند.

 

کنترل قند خون با گل صد تومانی

کنترل قند خون از خواص درمانی گل پیونی

 

روش آماده سازی دمنوش گل صد تومانی

به منظور تهیه این دمنوش در ابتدا 2 الی 3 قاشق چای خوری از گل خشک شده آن را با آب شسته، سپس آن ها را به یک فنجان آب گرم با دمای تقریبی 80 درجه سانتی گراد اضافه می کنیم.

حال مدت زمان 2 تا 3 دقیقه زمان به آن داده تا دم بکشد و بعد از رد کردن آن از صافی به منظور تفاله گیری، آماده نوشیدن می باشد.

در حالت طبیعی دمنوش بدست آمده زرد رنگ بوده و طعم شیرینی خواهد داشت.

کرم مرطوب کننده دست ویت یو با عصاره گل پیونی

کرم مرطوب کننده دست عصاره گل پیونی حاوی عصاره گل پیونی (صد تومانی) بوده و خاصیت ضد التهاب، آلرژی و نرم کنندگی دارد. علاوه بر این روغن های شی باتر و آفتاب گردان به کار رفته در این کرم سبب آبرسانی و لطافت پوست شده و از پوست در برابر آفتاب محافظت می کند. این کرم دارای بافتی سبک است و به سرعت جذب پوست می شود. کرم دست عصاره گل پیونی ویت یو دارای حجم 50 میلی لیتر و مناسب برای پوست های حساس می باشد. جهت تهیه این محصول میتوانید بر روی عکس آن کلیک بفرمایید.

 

کرم مرطوب کننده دست عصاره گل پیونی

کرم مرطوب کننده دست عصاره گل پیونی

 

عوارض جانبی مصرف گل صد تومانی

قسمت های بذر و ریشه گیاه پیونی سمی بوده و در صورت مصرف در مقدار زیاد، عوارض گوارشی و بالا رفتن تپش قلب را در پی خواهد داشت.

به علاوه مصرف این گل برای برخی افراد ایجاد آلرژی و حساسیت کرده که نشانه هایی از قبیل بثورات پوستی مشخصه های آن خواهد بود.

همچنین توصیه شده است حداقل دو هفته قبل از عمل جراحی از گل صد تومانی استفاده نشود چون این گل خطر لخته شدن خون را کم کرده و ریسک خونریزی حین جراحی و بعد از آن را بالا می برد.

از آنجائی که مقدار کافئین موجود در این گل قابل توجه بوده، این میزان از این ماده عاملی برای ایجاد استرس در قلب می شود و  بروز اضطراب و بی خوابی را در پی خواهد داشت. کافئین در برخی افراد نیز می تواند باعث بروز سردرد شود.

 

نکات قابل توجه استفاده از گل صد تومانی

عوارض جانبی احتمالی گل صد تومانی

 

نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که درخت گل صد تومانی سمی بوده و برای حیوانات خانگی و حتی انسان ها نیز خطرناک می باشد. با توجه به این نکته توصیه می شود گل صد تومانی از عطاری های معتبر تهیه شود.

نتایج چندین تحقیق نشانگر این امر بوده است که مصرف عصاره گل صد تومانی یا پیونی موجب انقباض رحم می شود، در نتیجه توصیه شده است زنان باردار در مدت دوران بارداری و شیردهی خود از مصرف این ماده گیاهی خودداری نمایند.

کلام پایانی

عصاره گل صد تومانی یا پیونی سفید که طبیعت آن سرد بوده و سرشار از نیکل، کلسیم، آهن و آنتی اکسیدان هاست که علائم پیری را کم کرده التهابات را آرام می نماید. از مهم ترین خواص گل صد تومانی چینی می توان به افزایش سطح ایمنی بدن، کنترل فشار خون، بهبود قاعدگی درد ناک و کاهش میزان قند خون اشاره. اما مهمترین خاصیت استفاده از دمنوش این گیاه ارزشمند رساندن رطوبت مناسب به پوست، لایه برداری از پوست و افزایش درخشندگی آن است که مصرف این گیاه را به شدت مورد توجه قرار داده است. جهت تهیه محصولات حاوی عصاره گل پیونی و بهره مندی از فواید آن برای پوست می توانید به وب سایت فارماکالا مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *