زیبایی, فارما مگ

روتین روزانه پاکسازی آرایش پوست

روتین روزانه پاکسازی آرایش پوست

همه ما می دانیم که برای داشتن صورتی زیبا، باید به پوست خود اهمیت بدهیم و انواع مراقبت های پوستی را برای پوست خود انجام دهیم. پاک سازی آرایش به صورت روزانه، اولین و ضروری ترین کاری است که باید انجام دهیم. اما گاهی ممکن است احساس کنیم هر چقدر هم تلاش می کنیم تا آرایش خود را پاک کنیم یا پوست خود اسکراب می کنیم باز هم تمام آلودگی پوست از بین نمی رود و مقداری از آرایش روی پوست ما باقی می ماند. در ادامه روتین روزانه پاکسازی آرایش پوست بیان میگردد.

مراحل پاکسازی پوست از مواد آرایشی

مراحل پاکسازی آرایش از پوست در ویدئوی زیر به ترتیب آورده شده است.

 

 

امروزه به دلیل استفاده بیشتر از لوازم آرایشی و همچنین آلودگی هوا و محیط و در تماس بودن پوست صورت با آلودگی ها و لوازم آرایشی در طول روز و یا ساعات خاص نیاز است که حتما به پاکسازی و تمیز کردن پوست خود با روش های مناسب توجه ویژه ای داشته باشید تا همواره یک پوست شاداب داشته و از به وجود آمدن لک و جوش و یا چین و چروک های پوستی پیشگیری کنید. در ادامه مراحل پاکسازی آرایش به ترتیب بیان میگردند.

 

مراحل پاکسازی آرایش

مراحل پاکسازی پوست از مواد آرایشی

 

1- پاک کردن آرایش چشم

اگر از ریمل یا خط چشم استفاده کرده ایم بهتر است از پاک کننده دو فاز آرایش چشم استفاده کنیم. این پاک کننده ها که مخصوص پاک کردن آرایش چشم هستند در عین حال که بسیار ملایم هستند به خاطر فرمولاسیونی که دارند بسیار سریع و بدون نیاز به وارد کردن فشار زیاد ریمل و خط چشم را پاک می کنند. کافی است چند ثانیه پد آغشته به پاک کننده چشم را روی چشم نگه دارید تا مواد آرایشی را در خود حل کنند.

2- پاکسازی پوست

پس از پاک کردن چشم ها نوبت به پاک کردن آرایش صورت می رسد. در این مرحله می توانیم از میسلارواتر یا پاک کننده پوست چرب و یا پاک کننده پوست صورت مخصوص پوست های معمولی تا خشک سینره استفاده کرد که برای پاک کردن ابتدایی آرایش کاربرد دارد. مقداری از پاک کننده موردنظر را روی پد یا پنبه (ترجیحا پد) می ریزیم و آرایش صورت و چشم ها را به آهستگی پاک می کنیم تا جایی که وقتی به صورت خود نگاه می کنیم اثری از مواد آرایشی روی پوست خود نبینیم.

 

پاک کردن آرایش صورت

مراحل صحیح پاک کردن آرایش پوست

 

3- شستن صورت با شوینده مخصوص پوست

پس از این که چربی و مواد آرایشی را از روی پوست پاک کردید، نوبت به شستن پوست می‌رسد. بهتر است صورت خود را دو بار در طول روز با شوینده‌های مناسب پوستتان بشویید. توصیه می‌کنیم شوینده‌ای را انتخاب کنید که مناسب ناحیه حساس دور چشم هم باشد. همچنین از ماساژ محکم و تند پوست دور چشم با شوینده‌ها خودداری کنید چون این کار باعث شل شدن و چروک شدن پوست دور چشمتان می‌شود. صورت را به صورت دورانی با نوک انگشتان ماساژ می دهیم. بعد از حدود 1 دقیقه که ماساژ دادیم خوب با آب میشوییم تا تمامی آرایش از پوست صورت و چشم ها پاک شود. برای آب کشی در این مرحله بهتر است از آب ولرم استفاده کنید. پس از این مرحله اگر با یک پنبه یا دستمال روی پوست صورت خود بکشیم نباید اثری از مواد آرایشی ببینیم و اگر آثار مواد آرایشی دیده شد نشان می دهد که به خوبی این مرحله را اجرا نکرده ایم و باید دوباره آن را اجرا کنیم.

 

شستن صورت با شوینده

شستن صورت با فیس واش

 

4- استفاده از مواد تقویتی

پوست ما همواره در معرض کم آب شدن قرار دارد و استفاده از مواد آرایشی این موضوع را تشدید می کند. هم چنین برای جلوگیری از تیرگی، چروک و به طور کلی مشکلات پوستی بایستی به طور مرتب از مواد تقویتی استفاده کرد و بهترین زمان برای استفاده ازمواد تقویتی، زمانی است که پوست را پاکسازی کرده اید و بستر مناسب برای استفاده از این مواد تقویتی را ایجاد کرده ایم. بنابراین پس از پاکسازی به ترتیب مراحل زیر را نیز انجام می دهیم.

5- استفاده از مرطوب کننده مخصوص پوست

حتی اگر پوست چرب هم باشد برای جلوگیری از خشکی و … بایستی از مرطوب کننده مخصوص پوست های چرب استفاده نمود.

6- استفاده از کرم شب

فرمولاسیون کرم های شب به گونه ای است که انواع مواد تقویتی را درون خود دارند. (این مواد تقویتی از چروک، تیرگی و … جلوگیری می کنند.

7- استفاده از کرم دور چشم

چشم ها حساس ترین بخش صورت هستند و بایستی بعد از پاک کردن آرایش چشم حتما از کرم مخصوص دور چشم استفاده شود.

 

کرم دور چشم

کرم دور چشم آرایش پاک کن

 

8- مرطوب کننده لب

لب ها دارای پوست حساسی هستند که ممکن است خشک شوند و به حدی از خشکی برسند که ترک بردارند به همین دلیل برای جلوگیری از خشک شدن لب ها بعد از پاک کردن آرایش از نرم کننده مخصوص لب استفاده می کنیم.

نکات مفید مراحل پاک کردن آرایش

برای پاک کردن آرایش وقت بگذارید

برای پاک کردن آرایش خود وقت بگذارید و به جای این که اسکراب را انتخاب کنید بهتر است با کمی زمان بیشتر بهترین نتیجه را بگیرید.

از دستمال مرطوب برای پاک کردن آرایش استفاده نکنید

شاید دستمال مرطوب گزینه مناسبی برای پاک کردن آرایش به نظر بیاید، اما متاسفانه باید بگوییم این تصوری بسیار اشتباه است. استفاده از دستمال مرطوب تنها می تواند گام اولیه برای پاک کردن آرایش باشد. اگر بخواهیم به همین مورد اکتفا کنیم و بعد از پاک کردن آرایش با دستمال مرطوب، پوست را به وسیله آبرسان و … مرطوب کرده و به رختخواب برویم ممکن است صبح روز بعد با چند جوش روی پوست خود مواجه شویم. پس بهتر است به دستمال مرطوب تنها در مواقع اضطراری به عنوان یک مرحله از مراحل پاک کردن آرایش نگاه کنیم.

 

دستمال مرطوب آرایش پاک کن

دستمال مرطوب برای پاک کردن آرایش

 

از پاک کننده آرایش صورت استفاده کنید

نکته بسیار مهمی که خانم ها توجه کمی به آن دارند این است که برای شستن صورت بایستی حتما از پاک کننده آرایش صورت استفاده شود. برای پاک کردن آرایش شوینده های مختلفی از جمله میسلارواتر، ژل شستشوی صورت، فوم و … وجود دارد که می توانیم با توجه به نوع پوست خود یکی از آن را انتخاب و مورد استفاده قرار دهیم.

حتما لبه های پلک خود را تمیز کنید

برای پاک کردن آرایش بایستی حساسیت خاصی به خرج داد زیرا در نواحی مثل گوشه های پلک ممکن است مقداری از مواد آرایشی باقی بماند و حتی با چندین بار شستن هم از بین نرود. بهترین روش برای پاک کردن چشم ها به خصوص گوشه های پلک این است که زمان بیشتری برای پاک کردن آن ها اختصاص دهیم و هرگز سعی در کشیدن مژه ها برای پاک کردن ریمل از روی مژه ها نداشته باشیم. برای راحت تر پاک کردن چشم ها از آرایش می توان از پنبه ای آغشته به روغن زیتون استفاده کرد و کمی فرصت دهیم تا مواد آرایشی به خوبی حل شود. یا می توانیم همین کار را با استفاده از پاک کننده آرایش چشم انجام دهیم.

 

پاک کردن آرایش پلک

پاک کردن پلک از آرایش

 

کلام پایانی

هرگز با آرایش به رخت خواب نروید. برای مراقبت از پوست خود، هرشب مراحل شست و شوی صورت را تکمیل کنید و پس از استفاده از تونر و مرطوب کننده و آبرسان از کرم دور چشم و انواع کرم های شب استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =