زیبایی, فارما مگ

خواص کافئین برای رشد مو

خواص کافئین برای رشد مو

کافئین ماده ای شیمیایی و خوراکی است که در قهوه، کاکائو، چای و کولا موجود می باشد. کافئین نوعی داروی محرک و ضد خواب نیز به شمار می رود. مصرف میزان مناسب کافئین برای سلامتی بدن موثر است. یکی از خواص مفید کافئین در حفظ سلامت پوست و مو میباشد. در این مقاله به تشریح خواص کافئین برای رشد مو ها و تقویت و شادابی مو به همراه دیگر نکات مهم می پردازیم.

 

فواید کافئین برای مو

نقش کافئین برای مو

 

نقش کافئین در رشد مو

تاثیرات مفید کافئین بر مو بر اساس تحقیقات مختلف به اثبات رسیده است. کافئین موجود در قهوه به طور خاص می تواند ظاهر و بافت مو را بهبود دهد. کافئین موجب رشد دو چندان موها و افزایش تراکم آن ها می شود. مقصود از کافئین تنها شامل مصرف قهوه و سایر نوشیدنی های کافئین دار نبوده و حتی نوشیدن 50 فنجان قهوه نمی تواند جایگزین محلول حاوی کافئینی شود که به طور مستقیم به ریشه موها نفوذ می نماید. کافئین برای رشد مو خواص بسیار دارد.

در ویدئوی زیر نحوه استفاده از کافئین جهت تقویت موها ارائه میگردد.

 

از بهترین و آسان ترین راه های تقویت مو استفاده از محصولات و شامپو های دارای کافئین است. فولیکول مو در پوشش محافظی قرار گرفته است که این پوشش مانع از نفوذ مواد آب رسان و تقویت کننده مانند کافئین نبوده و لذا کافئین به واسطه این پوشش جذب مو می گردد. همچنین کافئین باعث توقف اثر DHT فولیکول های موی مردان می شود. این موضوع منجر به کشیدگی ساقه مو، بلندتر شدن ریشه مو و طولانی تر شدن مدت زمان آناژن به عنوان یکی از مراحل رشد مو خواهد شد. همچنین محصولات دارای کافئین به رویش مجدد موهای طبیعی و تقویت آن ها کمک شایانی می نمایند.

 

کافئین و تقویت مو

تاثیر کافئین در افزایش گردش خون سر

 

تاثیرات شگفت انگیز کافئین بر تقویت و سلامت مو

کافئین سرشار از مواد مغذی نظیر آنتی اکسیدان ها می باشد که باعث تحریک تولید سلول های سالم مو می گردد.

کافئین از سلول های مو در برابر آسیب رادیکال های آزاد که باعث توقف رشد مو می شود، محافظت می نماید. کافئین بر طبق تحقیقات در ژورنال های معتبر علمی به عنوان محرک رشد مو شناخته می شود.

کافئین به واسطه دارا بودن مواد مغذی، قدرت نفوذ بالایی داشته و تولید فولیکول های مو و چرخه رشد مو را تسریع می نماید.

فواید شامپو های کافئین برای مو ها

مصرف شامپو های حاوی کافئین به دلیل ویژگی های فوق العاده در سلامت و تقویت مو حائز اهمیت هستند. استفاده از شامپو های دارای عصاره کافئین رشد مو را بهبود می دهند. محصولات حاوی کافئین، علاوه بر تقویت ساقه مو، باعث درخشندگی و شفافیت طبیعی به مو شده و می توانند مانند یک رنگ موی طبیعی نیز عمل نمایند. همچنین، با مصرف شامپوها و محصولات مراقبتی مو حالت دهندگی موها راحت تر انجام می شود. دیگر فواید این شامپو ها در زیر بیان شده است.

 

شامپو کافئین و تقویت مو

فواید شامپو کافئین برای مو

 

جلوگیری از ریزش مو

تسریع رشد موها

تقویت موها و افزایش سلامت آن ها

از بین بردن آلودگی موها

تنظیم سطح pH مو و پوست سر توسط خاصیت آنتی اکسیدانی آن

نرم نمودن موهای خشک و درمان موخوره

انرژی رسانی به موها توسط افزایش گردش خون

انواع شامپو های کافئین

شامپو ضد ریزش حاوی کافئین سیوند

کافئین برای رشد مو خواص بسیاری دارد. شامپو ضد ریزش حاوی کافئین سیوند با ترکیبات گیاهی و خاصیت ضد ریزش مو است. از جمله ترکیبات این محصول می توان به عصاره میوه سائوپالمیتو، کافئین، روغن کرچک هیدروژنه و پودر برگ آلوئه ورا اشاره کرد که هر کدام خاصیت به خصوصی دارند.  این شامپو با افزایش گردش خون موضعی پوست سر موهای شما را تقویت کرده و به آنها لطافت و درخشندگی می بخشد. ترمیم ساقه های آسیب دیده و همچنین کنترل چربی مو از دیگر خواص این محصول هستند. جهت تهیه این محصول میتوانید بر روی عکس آن کلیک بفرمایید.

 

شامپو ضد ریزش حاوی کافئین سیوند

شامپو ضد ریزش حاوی کافئین سیوند

 

شامپو کافئین پلاس محرک رشد مو ایروکس

شامپو کافئین پلاس محرک رشد مو ایروکس مناسب مو های دارای ریزش با انرژی رسانی مناسب به ریشه مو های ضعیف باعث تحریک از سرگیری رویش آن‌ها شده و با شویندگی ملایم و PH سازگار با پوست سر از خشکی پوست سر جلوگیری می‌کند.

شامپو تقویت کننده و ضد ریزش حاوی کافئین سریتا

ریزش مو یک عارضه بسیار متداول است که به دلایل مختلفی از جمله فاکتورهای ارثی، تغییرات هورمونی، استرس و سوء تغذیه رخ می ­دهد. شامپو تقویت کننده و ضد ریزش حاوی کافئین سریتا دارای فرمولاسیونی کارآمد جهت تقویت و سلامت موها است. این شامپو غنی از ماده موثره کافئین و عصاره ­های گیاهی است که با مهار عوامل ریزش، نقش مهمی در پیشگیری از ریزش مو دارد. علاوه بر این با فراهم آوردن بستر مناسب، به رویش مجدد تارهای مو کمک می­ نماید. جهت تهیه این محصول میتوانید بر روی عکس آن کلیک بفرمایید.

 

شامپو ضد ریزش کافئین سریتا

شامپو ضد ریزش کافئین سریتا

 

شامپو تقویتی نوتریسل کافئین نئودرم

شامپو تقویتی نوتریسل کافئین نئودرم محصولی تقویت کننده انواع مو دارای کافئین، گلیسیرین و PQ10 می باشد که در جلوگیری از ریزش موها و تحریک رشد مجدد موها مفید و موثر است. گلیسیرین موجود در این محصول با مرطوب نمودن موها از آن ها محافظت می نماید و PQ10 در این شامپو عامل نرم کننده موها می باشد. کافئین موجود در این محصول خاصیت آنتی اکسیدانی دارد که اثر رادیکال های آزاد را خنثی نموده و موجب اکسیژن رسانی و بهبود تغذیه فولیکول موها می شود.

شامپو ضد ریزش حاوی کافئین پرو ویکات

شامپو ضد ریزش حاوی کافئین پرو ویکات دارای فرمولاسیونی ایتالیایی است. کافئین به کار رفته در آن سبب افزایش سرعت گردش خون در پوست سر و در نهایت تقویت و استحکام موها می شود. این کافئین دارای اثر حفاظتی بر سلول های انسان است. این شامپو علاوه بر خاصیت تقویت و کنترل ریزش مو به رشد و رویش مجدد مو کمک می کند که برای انواع مو مناسب است. همچنین به دلیل داشتن فرمولاسیون حرفه ای و محافظ سلامت پوست و مو، فاقد ماده خطرناکی همچون پارابن است. کافئین برای رشد مو خواص بسیاری دارد. جهت تهیه این محصول میتوانید بر روی عکس آن کلیک بفرمایید.

 

شامپو کافئین پرو ویکات

شامپو کافئین پرو ویکات

 

نحوه و مقدار استفاده از شامپو کافئین

برای جلوگیری از ریزش مو و رشد آن قهوه لازم است به صورت موضعی استعمال شود.

لازم است با مقدار مناسبی از شامپو کافئین سر و ساقه مو ها به مدت 3 الی  5دقیقه شستشو شده و آبکشی شوند. زیرا جذب کافئین در این شامپوها به سرعت انجام می شود.

در صورت تماس شامپو با چشم ها، فورا چشم ها با آب شسته شوند.

نحوه تهیه ماسک خانگی حاوی قهوه

برای تهیه ماسک مو حاوی قهوه به 2 الی 4 لیوان قهوه دم کرده سرد، بطری اسپری و کلاه پلاستیکی نیاز است. مقدار قهوه دم کرده وابسته به طول مو می باشد. البته لازم است قهوه کاملا سرد شده و سپس درون بطری اسپری ریخته شود.

در ابتدا موهای خود را مطابق معمول بشویید و سپس همانطور که موها خیس هستند اسپری قهوه را بر تمام موها اسپری نمایید. بعد از اسپری سر و موها را به مدت چند دقیقه ماساژ دهید. کلاه پلاستیکی را سر نموده و اجازه دهید این ماسک به مدت 20 دقیقه روی سر و موها بماند.

همچنین با استفاده از قهوه می توان به طور طبیعی موها را رنگ نمود، موهای خاکستری را از بین برد و یا رنگ موها را تیره تر نمود. زیرا به دلیل رنگ تیره قهوه قادر به تیره نمودن رنگ مو بوده و به عنوان یک راهکار فوری برای تغییر رنگ موهای خاکستری به رنگ تیره به شمار می رود.

 

ماسک مو و پوست قهوه

نحوه تهیه ماسک حاوی قهوه

 

سایر خواص کافئین برای پوست

از دیگر خواص مصرف محصولات حاوی کافئین استفاده موضعی از آن جهت رفع و صاف نمودن خطوط ظریف و تورم پوست است. پوست، کافئین موجود در کرم ها را جذب نموده و منجر به سفت شدن آن نیز می شود.

همچنین کافئین دارای خاصیت ضد التهاب است. بنابراین، میزان التهاب و قرمزی پوست را تسکین و کاهش داده و ظاهر آن را بهبود می بخشد.

حلقه های سیاه زیر چشم معمولا ناشی از کم آبی، آلرژی یا کمبود خواب هستند. همچنین ممکن است وجود این حلقه ها ریشه وراثتی داشته باشد. با وجود آن که کافئین به طور کامل نمی تواند اثرات ژنتیکی را از بین ببرد، اما خاصیت ضد التهابی آن باعث کاهش تورم و التهاب این حلقه ها شده و با جلوگیری از تجمع خون در زیر چشم سایه های تیره پوست در این ناحیه را رفع می نماید.

لازم است توجه شود زنان باردار و افرادی که مشکلات قلبی یا فشار خون بالا دارند کمتر از کافئین استفاده نمایند.

 

خواص کافئین پوست

سایر خواص کافئین برای پوست صورت

 

کلام پایانی

نوشیدن یک فنجان داغ قهوه باعث افزایش حس شادابی و بهبود فعالیت مغز می شود. کافئین موجود در قهوه به عنوان یک محرک عصبی عمل می نماید. کافئین یک ماده آلی کریستالی سفید و تلخ است. این ماده در برخی دانه ها، برگ ها و میوه ها موجود می باشد. مطالعات مختلفی با موضوع نقش کافئین در کنترل ریزش مو، درمان آن و تقویت مو انجام شده و به اثبات رسیده است. محصولات بهداشتی حاوی عصاره کافئین در سلامت و تقویت پوست و مو بسیار موثر هستند. با شستشو موها توسط شامپو حاوی کافئین، کافئین به سرعت جذب پوست سر شده و ماده فعال آن به واسطه ساقه مو به فولیکول های مو انتقال می یابد. علاوه بر این، مصرف این محصولات موجب تسریع رشد مو، زدودن آلودگی ها از سطح مو، آب رسانی و نرم کنندگی و انرژی رسانی به موها می گردد. محصولات حاوی کافئین همچنین در تسکین التهاب، قرمزی و رفع تیرگی زیر چشم تاثیرگذار هستند. جهت تهیه محصولات بهداشتی حاوی کافئین به وب سایت فارماکالا مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 1 =