گیاهان دارویی, فارما مگ

خواص شگفت انگیز رزهیپ برای پوست صورت

خواص شگفت انگیز رزهیپ برای پوست صورت

جسم کروی که زیر گلبرگ های گل رز قرار می گیرد، رزهیپ یا میوه رز نام دارد. رنگ قرمز-نارنجی رز هیپ به دلیل رنگدانه های لیکوپن و بتاکارون است که این رنگدانه ها بر سلامت چشم و پوست موثر هستند. میوه‌ های این گیاه پس از گل دهی بوجود می‌ آیند. درون رزهیپ دانه های کوچک خوراکی هستند که منبع خوبی برای ترکیبات مغذی می باشند. رزهیپ به همراه دانه های موجود در آن خشک شده و جهت تولید مکمل مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین رزهیپ خواص شگفت انگیزی برای پوست صورت دارد که در ادامه بیان میگردد.

 

فواید رزهیپ برای پوست

فواید بی شمار رزهیپ برای زیبایی پوست

 

خواص روغن رزهیپ برای پوست صورت

کاهش چین و چروک صورت

کلاژن عنصر سازنده پوست بوده و برای کشش و استحکام پوست ضروری است. متأسفانه بدن انسان به طور طبیعی با افزایش سن، کلاژن کمتری تولید می‌ نماید. روغن رزهیپ منابع غنی از ویتامین‌های A و C دارد که هر دو برای تولید کلاژن ضروری هستند. روغن رزهیپ و مصرف آن خاصیت ارتجاعی و کشش پوست را افزایش می‌دهد.

رطوبت رسانی به پوست

آبرسانی برای داشتن پوستی نرم و لطیف ضروری است. عدم آبرسانی می‌تواند در شرایط آب و هوایی سخت یا بروز نشانگان پیری مشکل‌ ساز شود. روغن رزهیپ حاوی مقدار زیادی اسید های چرب ضروری از جمله اسید لینولئیک و لینولنیک است. اسید های چرب به استحکام دیواره‌ های سلول کمک می‌کنند تا آب آن از دست نرود. اسید های چرب متعددی که در روغن رز هیپ وجود دارد، آن را به گزینه‌ ای مناسب برای انواع پوست خشک و خارش‌دار تبدیل می‌ نماید. پوست همچنین به راحتی این روغن را جذب می‌ کند و به آنتی‌ اکسیدان‌ های آن اجازه می‌دهد تا به عمق لایه‌ های پوست نفوذ نماید.

لایه ‌برداری پوست

لایه ‌برداری طبیعی با روغن رزهیپ می‌تواند به کاهش تیرگی پوست کمک نموده و پوستی درخشان و زنده را برای شما به ارمغان آورد. دلیل آن هم وجود منابع مهمی از ویتامین A و C درون روغن رزهیپ است. ویتامین A یا رتینول گردش خون در سلول‌ های پوستی را تحریک می‌ نماید. ویتامین C نیز  به بازسازی سلولی کمک می‌کند و درخشندگی کلی پوست را تقویت می‌ نماید.

روشن کننده و درمان قسمت های تیره پوست

لکه های تیره روی پوست صورت به دلیل برخود تابش نور خورشید و یا افزایش سن، می تواند آزار دهنده باشد. یک روش ساده برای رفع کاهش علائم پیری استفاده از روغن رزهیپ می باشد. این روغن سرشار از اسید Trans-retinoic (ویتامین A) می باشد که به راحتی سبب کم رنگ شدن و از بین بردن این لکه ها می گردد. از طرفی این روغن سرشار از ویتامین C است و به همین دلیل یکی از بهترین روغن های روشن کننده پوست میباشد.

 

روشن کننده پوست

رزهیپ روشن کننده تیرگی های پوست

 

محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش

پوست دست و صورت بیشتر از بقیه نقاط بدن در معرض آفتاب و عوامل محیطی هستند. به همین دلیل احتمال آسیب و خشکی در این نقاط بیشتر است. این روغن به دلیل دارا بودن ویتامین A از طریق کاروتنوئیدها، از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش نیز محافظت به عمل می آورد.

کاهش جای زخم و خطوط ریز

روغن رزهیپ سرشار از اسید های چرب ضروری و آنتی‌ اکسیدان‌ ها است که برای بازسازی بافت و سلول‌ های پوستی مؤثر هستند. کاهش خطوط ریز از خواص رزهیپ برای پوست صورت است. جای تعجب نیست که این روغن از مدت‌ ها قبل به عنوان یک داروی سنتی برای ترمیم و کاهش جای زخم استفاده می‌ شده است.

بهبود اگزما

استفاده از روغن رزهیپ به بازسازی بافت های پوستی کمک می کند، پوست را هدر می دهد و بعضی از آن خارش را آرام می نماید.

پیشگیری از ترک پوستی

زنانی که از کرم ضد ترک حاوی روغن میوه نسترن به هنگام بارداری استفاده نموده اند، کمتر دچار ترک پوستی شدند و آنهایی که پس از پیدایش ترک ها از آن استفاده نمودند، افزایش بیشتری در ترک هایشان ایجاد نشد و یا شدیدتر نشدند.

 

رزهیپ پیشگیری از ترک پوستی

خواص رزهیپ برای پیشگیری از ترک پوستی

 

کاهش علائم پیری

کاهش علائم پیری و کوچک نمودن منافذ باز پوست از دیگر خواص روغن رزهیپ برای پوست است.

کاهش التهاب

میوه نسترن سرشار از پلی فنل و آنتوسیانین است که به کاهش التهاب کمک می‌کنند. همچنین حاوی ویتامین E است که یک آنتی اکسیدان با خواص ضد التهاب شناخته شده است. کاهش التهاب ناشی از مشکلات رزاسه، پسوریازیس، اگزما و درماتیت از خواص رزهیپ برای پوست صورت است.

خواص رزهیپ برای سلامتی

کاهش دهنده بیماری قلبی

مصرف روزانه و مناسب عصاره رز هیپ خطر بیماری های قلبی را در بیماران مبتلا به چاقی مفرط تا 17 درصد کاهش می دهد. رزهیپ، سرشار از ویتامین C است و دارای خاصیت ضدالتهابی میباشد.

ضد بیماری های گوارشی

رزهیپ برای اختلالات معده از جمله اسپاسم معده و کمبود اسید معده مفید است. همچنین از ایجاد زخم معده جلوگیری می نماید. لذا برای بیماری های روده از جمله اسهال، یبوست، سنگ کیسه صفرا، بیماری های کیسه صفرا، اختلالات دستگاه ادراری و کلیوی نیز موثر واقع می شود.

 

نقش رزهیپ در درمان بیماری های گوارشی

تاثیر رزهیپ در بهیود بیماری های گوارشی

 

تقویت طبیعی انرژی

با دمنوش رزهیپ که تمام روز انرژی پایدار به همراه دارد و بعداً باعث بی خوابی هم نمی شود، از انرژی طبیعی و سالم بهره مند شوید. ویتامین های B Complex و ویتامین C با هم کار می کنند تا انرژی را افزایش دهند، تمرکز شما را بهبود ببخشند و شما را بدون مشکلاتی که کافئین ایجاد می کند، سرحال نگه دارد.

کاهش وزن

نوشیدن چای رزهیپ ممکن است به کنترل وزن و تسریع در کاهش وزن کمک نماید.

تقویت سیستم ایمنی

ویتامین های A ،E و C  موجود در روغن رز هیپ با رادیکال های آزاد مقابله نموده و نقش آنتی اکسیدانی بالایی دارد. فیتوکمیکال موجود در آن مانع از بروز سرطان و ناراحتی قلبی می شود. همچنین با سرماخوردگی و ویروس های عفونی مقابله می نماید.

 

خواص رزهیپ تقویت سیستم ایمنی

نقش رزهیپ در حفظ سلامت بدن

 

ترکیبات رزهیپ

رزهیپ حاوی دانه و تخم رز می باشد. این گیاه حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی زیادی از جمله ویتامین ث، کاتچین، کوئرستین، الاژیک اسید، ویتامین ایی، پلی فنول ها، بتاکاروتن و … است. میزان ترکیبات مغذی رزهیپ به کیفیت خاک منطقه، گونه گیاهی، روش های فراوری، شرایط رشد و میزان حرارت بستگی دارد.

انواع محصولات حاوی رزهیپ

قرص ویتامین ث+رزهیپ ابورنز

قرص ویتامین ث و رزهیپ ابورنز به ترمیم بافت‌ های بدن پرداخته و با تقویت سیستم ایمنی، موجب افزایش توان و سلامت عمومی بدن میگردد و از بروز بیماری‌ ها پیشگیری می‌ نماید. هر قرص از این محصول حاوی 1000 میلی گرم ویتامین ث و 60 میلی گرم رزهیپ است. کلاژن یکی از اجزای ضروری بافت همبند است که نقش بسیار مهمی در درمان زخم‌ ها بازی می‌ کند. همچنین ویتامین C با کمک به کلاژن سازی در ترمیم زخم و جلوگیری از ایجاد چین و چروک پوست موثر می باشد. جهت تهیه محصول بر روی عکس آن کلیک بفرمایید.

 

قرص ویتامین ث و رزهیپ ابورنز

قرص ویتامین ث و رزهیپ ابورنز

 

کرم ضد چروک رزهیپ بیول

کرم مرطوب کننده Rose Hip بیول حاوی عصاره رز هیپ و آووکادو، مناسب پوست نازک و آسیب دیده و حساس است. این محصول بسیار سبک و مکملی غنی از روغن آووکادو با تمام خواص این میوه می باشد. آنتی اکسیدان های موجود در آووکادو مثل ویتامین C و E، می توانند رادیکال های آزاد که به پوست آسیب می رسانند، را خنثی نمایند. این محصول ضد چروک و مرطوب کننده بوده و باعث بازسازی سلولی، تغذیه پوست و ایجاد استحکام در بافت پوست می شود.

کرم مرطوب کننده دست رزهیپ و ویتامین ث

کرم مرطوب کننده دست With You رزهیپ و ویتامین ث، خاصیت ضد التهاب، آلرژی و نرم کنندگی دارد. عامل نرم کنندگی این محصول خواص بی شمار رزهیپ برای پوست صورت است. علاوه بر این روغن های شی باتر و آفتاب گردان به کار رفته در این کرم سبب آبرسانی و لطافت پوست شده و از پوست در برابر آفتاب محافظت می نماید. این کرم دارای بافتی سبک است و به سرعت جذب پوست می شود. کرم دست عصاره گل رزهیپ ویت یو دارای حجم 50 میلی لیتر و مناسب برای انواع پوست می باشد. جهت تهیه محصول بر روی عکس آن کلیک بفرمایید.

 

کرم مرطوب کننده دست رزهیپ

کرم مرطوب کننده دست رزهیپ

 

نکات قابل توجه در استفاده از روغن رزهیپ

روغن رزهیپ نوعی روغن خشک است که به راحتی جذب پوست می شود. اگرچه این روغن برای انواع پوست مناسب است ولی قبل از استفاده از آن باید تست انجام دهید.

وقتی که تست حساسیت رزهیپ را انجام دادید، می توانید روغن را دو بار در روز استفاده نمایید.

استفاده موضعی از روغن میوه نسترن  یا رزهیپ معمولا موجب عوارض جانبی نمی‌شود اگرچه واکنش آلرژیک احتمال دارد بوجود آید.

واکنش‌ های حساسیت‌ زا ممکن است ملایم تا شدید و شامل جوش یا کهیر، مشکل در تنفس یا ناراحتی قفسه سینه، نبض سریع، خس خس یا احتقان، سرگیجه، چشمان آبدار و قرمز، تهوع و استفراغ و آنافیلاکسی باشد.

 

نکات قابل توجه در استفاده از روغن رزهیپ

نکات قابل توجه در استفاده از روغن رزهیپ

 

کلام پایانی

رزهیپ حاوی دانه و تخم رز می باشد که به همراه دانه های موجود در آن خشک شده و جهت تولید مکمل مورد استفاده قرار می گیرد. تقویت طبیعی انرژی، سیستم ایمنی و کاهش وزن از خواص رزهیپ برای سلامتی میباشد. رزهیپ همچنین برای سلامت پوست مفید است که از جمله این خواص میتوان به بهبود اگزما، لایه ‌برداری پوست و پیشگیری از ترک پوستی اشاره نمود. جهت تهیه انواع محصولات حاوی رزهیپ میتوانید به وب سایت فارماکالا مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =