سلامت خانواده, فارما مگ

شامپو سر و بدن بچه چه تفاوت هایی دارند؟

انتخاب شامپو سر و بدن بچه چه تفاوت هایی دارند؟ شامپو سر و بدن بچه چه تفاوت هایی دارند؟

بهداشت و سلامت کودکان نیاز به شوینده های مناسبی دارد که اطلاع والدین از آن ها می تواند در تامین سلامت پوست و پیشگیری از بیماری های عفونی کودکان موثر باشد. یکی از لوازم بهداشتی مورد نیاز کودکان، شامپو های مناسب کودکان است. پوست و موی نوزاد و کودک به دلیل لطافت، نازکی و نرمی که دارد نیازمند توجه و مراقبت بیشتری است. به همین دلیل والدین ترجیح می‌ دهند از شامپو هایی استفاده نمایند که حاوی مواد شیمیایی نیستند. در این بین شامپو سر و بدن بچه از جمله متداول ترین محصولات میباشند که تفاوت آنها در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است.

 

شامپو سر بچه

شامپو سر و بدن مناسب کودکان

 

تفاوت شامپو سر و بدن بچه

شامپو سر و بدن بچه هر دو شوینده هایی ملایم برای کودکان میباشند اما با توجه به کاربردهای متفاوتشان فرمولاسیون متفاوتی در تولید دارند. برای مثال PH این دو نوع شامپو با هم متفاوت میباشد. به همین دلیل به هیچ وجه نباید یکی را به جای دیگری استفاده نمود. شست‌ و شوی بدن کودک با شامپو بدن  مناسب نه‌ تنها بدن را کاملا پاکسازی می‌ نماید بلکه باعث حفظ رطوبت آن می‌شود. به این ترتیب پوست کودک‌ تان پس از استحمام خشک نمی‌شود. همچنین توصیه می‌شود برای جلوگیری از آسیب به ریشه‌ های مو از بکارگیری شامپوی بدن روی سر کودکان جدا خودداری نمایید. در صورتی که میخواهید از یک شامپو برای کودک خود استفاده کنید میتوانید شامپو  دو منظوره سر و بدن بچه را به کار گیرید. این محصول شامپویی دو منظوره است که از آن می توان برای شستشو بدن و سر کودکان استفاده نمود.

ویژگی شامپو دو منظوره سر و بدن بچه

نرم کننده و ضد گره خوردگی موی کودکان

نرم کننده مناسب پوست لطیف کودکان

رطوبت رسانی و لطافت پوست موی سر و بدن کودکان

مناسب برای سر و بدن کودکان

 

شامپو دو منظوره بچه

شامپو دو منظوره سر و بدن کودک

 

شامپو سر  بچه

شامپو بچه به‌ دلیل داشتن خاصیت PH خنثی برای پوست سر حساس کودکان مناسب‌ تر است و از آسیب به ریشه‌ های مو و پوست سر کودک جلوگیری می‌ نماید. pH خنثی (ماده ای که نه اسیدی است و نه قلیایی) و عدم سدیم لوریل سولفات مانع سوزش چشم کودکان می شود. از طرفی پوست سر کودکان تا سنین نوجوانی به‌ دلیل فعالیت کم هورمون‌ ها در بدن آلودگی کمتری نسبت به پوست سر بزرگسالان دارد. بنابراین نیازی به شوینده قوی‌ تر مثل شامپوی بزرگسالان نیست.

شامپو بدن بچه

پوست بدن کودک حساس‌ تر و نازک‌ تر از پوست بدن افراد بزرگسال است. بخصوص اگر فرزند تان تازه متولد شده این قضیه اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در حالیکه پوست به‌ صورت طبیعی مانعی برای ورود عوامل خارجی به بدن است، این مانع در سال اول زندگی نیاز به تقویت و رسیدگی بالایی دارد. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد پوست کودکان نسبت به بزرگسالان رطوب بیشتری در خود حفظ می‌کند. اما در عین حال به‌دلیل نازک‌ تر بودن با سرعت بیشتری نیز این رطوبت را از دست می‌دهد. بنابراین اهمیت بالایی دارد که برای شستن پوست کودکان از شامپو بدن مناسبی استفاده نمایید چرا که استفاده از شوینده‌ های نامناسب یا غیراستاندارد می‌ تواند باعث خشکی بیش از اندازه پوست کودک شده و عوارض نامطلوبی به‌جای بگذارد.

 

شامپو بدن بچه

شامپو بدن مناسب کودکان

 

مواد تشکیل دهنده مشترک بین شامپو بچه‌ ها

اغلب شامپو بچه ها حاوی سدیم تریدکست سولفات سدیم هستند، که به عنوان یک عامل پاک کننده ضد حساسیت عمل می نمایند. شامپو سر و بدن نوزاد ممکن است با استفاده از کلاس های دیگر از سورفکتانت ها، به ویژه غیر یونیک ها که خیلی شبیه به هر آنیونی هستند، فرموله شده باشند.

ویژگی های شامپو  بچه

فاقد مواد شیمیایی

برای انتخاب شامپوی کودک قبل از هر چیز مواد تشکیل‌ دهنده‌ آن را بررسی نمایید. شامپویی را انتخاب کنید که از عصاره‌ های طبیعی گیاهی ساخته شده باشد و بافت سبک و رایحه‌ ملایم آن موی کودک را تمیز و نرم نماید. توجه داشته باشید کمی بی‌ احتیاطی در مورد این عامل ممکن است باعث تحریک پوست کودک شما شود.

درخشندگی و لطافت مو ها

به دنبال شامپو هایی برای کودک خود باشید که نرمی و درخشندگی موی کودک را حفظ نماید. یک شامپوی خوب علاوه بر تمیزی مو به لطافت و نرمی پوست سر کودک نیز کمک می‌ کند.

ضد سوزش و اشک

يکي از ويژگي‌ هاي شامپو بچه‌ ها اين است که چشم را نمي‌سوزاند. هر چه قدرت قليايي شامپو ها بيشتر باشد، قدرت سوزانندگي چشم در آنها بيشتر است.

 

شامپو ضد سوزش و اشک

شامپو بچه ضد سوزش و اشک

 

تغذیه کننده

بعضی از شامپو ها حاوی مواد آرامش‌ بخش طبیعی هستند که برای کودکانی که از حمام کردن می‌ترسند، تجربه‌ای لذت‌ بخش خواهد بود. چنین شامپو هایی معمولاً حاوی کره شی، روغن نارگیل، عصاره‌ بابونه و غیره هستند. این مواد دارای خواص ضد خارش، ضد تحریک‌ پذیری، تسکین‌دهنده و طراوت‌ بخش برای کودکان میباشند.

ضد آلرژی

بهترین شامپو بچه شامپو های ضد آلرژیک هستند.

ارگانیک

اکثر والدین اساسا دوست دارند از شامپو های طبیعی برای بچه هایشان استفاده نمایند. اغلب شامپو بچه ها به این صورت اند.

 

شامپو بدن ارگانیک کودک

شامپو سر و بدن ارگانیک کودک

 

کف کنندگی بالا

اثر کف کنندگی یک فاکتور اضافه برای نوزادان خواهد بود زیرا آن ها از حمام های حباب، بیشترین لذت را می برند.

انواع شامپو بچه

شامپو بچه روغن آرگان و عسل وی کر 

شامپو بچه دارای روغن آرگان و عصاره عسل وی کر به رشد مو های کودک کمک نموده و از پوسته پوسته شدن سر جلوگیری می کند و سبب حفظ رطوبت طبیعی موها می شود. روغن آرگان موجود در این محصول یکی از روغن های گران قیمتی است که حاوی بالاترین مقدار ویتامین E میباشد که باعث شده یکی از بهترین محصولات مرطوب کننده، جوان کننده و مغذی برای پوست و مو باشد. جهت تهیه این محصول میتوانید بر روی عکس آن کلیک بفرمایید.

 

شامپو بچه دارای روغن آرگان و عصاره عسل وی کر

شامپو بچه دارای روغن آرگان و عصاره عسل وی کر

 

شامپو بچه حاوی عصاره بابونه آردن

شامپو بچه حاوی عصاره بابونه آردن علاوه بر پاكسازي و تامين رطوبت مورد نياز مو و پوست سر اطفال باعث رفع پيچ خوردگي مو و سهولت در شانه زدن موی كودكان می‌گردد. شامپو بچه آردن قابلیت استفاده هر روزه دارد و بزرگسالان نیز می توانند از آن استفاده نمایند.

شامپو سر و بدن بچه آردن

شامپو سر و بدن بچه آردن با فرمولاسیون بسیار ملایم و pH متعادل حاوی مواد نرم کننده، عصاره سدر و گلیسرین علاوه بر تمیزی مو و پوست  سر و بدن، سبب افزایش شانه پذیری موی ظریف کودکان شده و در اثر مصرف آن موها نرم و براق می گردد. این محصول در دو نوع دخترانه و پسرانه موجود میباشد. جهت تهیه این محصول میتوانید بر روی عکس آن کلیک بفرمایید.

 

شامپو سر و بدن بچه Ardene آردن دخترانهشامپو سر و بدن بچه آردن دخترانه

شامپو سر و بدن بچه آردن

 

شامپو بچه سوییت اسلیپ ایروکس

شامپو بچه سوئیت اسلیپ ایروکس فاقد مواد شیمیایی حساسیت‌ زا بوده و مو و پوست سر کودک را به خوبی تمیز و پاکیزه می‌ نماید. این محصول حاوی عصاره اسطوخودوس و بابونه است و PH سازگار با پوست کودک دارد. اسطوخودوس آرامش بخش است و حمام کردن با شامپوی آن خوابی راحت و آرام را برای کودک در پی خواهد داشت.

شامپو بچه فیروز

شامپو بچه فیروز فاقد هر گونه مواد صابونی و الکلی می باشد. فرمولاسیون این شامپو به گونه ای است که در هنگام شستشو باعث سوزش چشم نمی شود. این شامپو مناسب موهای لطیف کودکان است و به عنوان شامپو روزانه می باشد. در ترکیبات این شامپو از مواد صابونی و الکلی که می‌تواند منجر به حساسیت شود، استفاده نشده و به دلیل داشتن نرم کننده به راحتی گره و پیچ خوردگی موی کودک را بدون اینکه باعث بی قراری او شود، باز می‌ نماید. جهت تهیه این محصول میتوانید بر روی عکس آن کلیک بفرمایید.

 

شامپو بچه فیروز 500ml

شامپو بچه فیروز

 

ميزان و روش مصرف شامپو بچه

اگر هر روز بچه‌ را به حمام مي‌بريد، يک دست شامپو کافي است.

اگر يک روز در ميان اين کار را انجام مي‌دهيد، دو دست شامپو و اگر سه روز يک‌ بار شامپو مي‌زنيد، سه دست شامپو لازم است.

هرچه مو زودتر و با شامپوي کمتر شسته شود، بهتر است تا اينکه ديرتر و با شامپوي‌ بيشتري شسته شود.

مقداری از شامپو را روی موهای خیس یا پوست نوزاد ماساژ داده و سپس آبکشی نمایید.

استفاده از شامپو بچه تا سن بلوغ توصيه مي‌شود. وقتي اولين علايم هورمون‌هاي جنسي در 12 تا 13 سالگي نمايان شد، ديگر مي‌توان از شامپو هاي افراد بالغ استفاده نمود.

نکات قابل توجه در استفاده از شامپو بچه

حتما توجه نمایید که شامپو گوشه‌ هاي تيز و برنده نداشته باشد.

شامپو نبايد قطعات ريز جداشونده داشته باشد. اگر شامپوي عروسکي مي‌خريد، به اين نکته توجه کنيد که در آن خيلي کوچک و قابل جدا شدن نباشد.

 

نکات مهم در خرید شامپو بچه

نکات قابل توجه در انتخاب شامپو بچه مناسب

داخل برخي شامپو ها تيله‌هاي رنگي وجود دارد که براي بچه‌ ها جذاب است. مراقب باشيد، اگر در اين نوع شامپو ها قابليت باز شدن داشته باشد، ممکن است بچه‌ها اين تيله‌ ها را ببلعند که موجب خفگي در آنها شود.

موقع حمام کردن کودک، در شامپو را حتما محکم ببنديد و اگر شامپو عروسکي است پس از بستن در آن ابتدا خوب بيرون آن را بشوييد و بعد به دست کودک بدهيد. تا حد ممکن، از اينکه کودکان شامپو را به دهان ببرند، جلوگيري نمایید.

قبل از انتخاب بهترین شامپو بچه، باید مواد تشکیل دهنده موجود در شامپو را بخوانید.

کلام پایانی

شامپو سر و بدن بچه هر دو شوینده هایی ملایم برای کودکان میباشند اما با توجه به کاربردهای متفاوتشان فرمولاسیون متفاوتی در تولید دارند. تفاوت اصلی شامپو سر و بدن بچه در PH آن میباشد، به همین دلیل به هیچ وجه نباید یکی را به جای دیگری استفاده نمود. جلوگیری از سوزش و اشک، کف کردن زیاد و شانه پذیری موها از ویژگی های شامپو بچه است. جهت تهیه انواع شامپو بچه میتوانید به وب سایت فارماکالا مراجعه نمایید.

 

در این بخش از مجله فارماکالا با ما همراه باشید با، ویدیو نحوه استفاده از شامپو بچه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *