زیبایی, فارما مگ

آیا تزریق بوتاکس روند پیری را به تعویق می اندازد؟

آیا تزریق بوتاکس روند پیری را به تعویق می اندازد؟

شادابی و زیبایی پوست یکی از دغدغه‌های اصلی در جهان امروز است. جوانی ابدی آرزوی دیرینه انسان بوده و تلاش‌های فراوانی برای دستیابی به این هدف انجام داده ‌است. تزریق بوتاکس یکی از روش هایی میباشد که ممکن است در روند پیری پوست موثر باشد. در ادامه نحوه این تاثیر گذاری بررسی میگردد.

تاثیر تزریق بوتاکس در روند پیری پوست

بسیاری از افراد امیدوار اند با تزریق بوتاکس از پیری جلوگیری کنند. اما متاسفانه حتی بعد از بوتاکس پوست شما به روند پیری ادامه می دهد. وقتی بوتاکس از بین رفت، پوست شما به حالت قبل از تزریق بر می گردد. در برخی موارد ممکن است به دلیل تضعیف برخی ماهیچه ها پوست بهتر به نظر برسد.

 

تاثیر تزریق بوتاکس در رفع چروک

تاثیر تزریق بوتاکس در رفع پیری پوست

 

عوامل ایجاد چین و چروک پوست

چین و چروک پدیده‌ای که همیشه جوانی را تهدید می‌کند افزایش آرام و طبیعی سن است. پیشرفت چین و چروک ها تا حدودی، با سن افراد مرتبط است، زیرا پوست انسان با افزایش سن دچار تغییراتی می شود؛ تولید طبیعی کلاژن و الاستین پوست در زمانی که به 30 سالگی می رسید، کند می شود و عواملی مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید و عادات سبک زندگی مانند سیگار کشیدن،  کمبود خواب، رژیم غذایی و سطح استرس همگی می توانند در کاهش آنها نقش داشته باشند.

راه های به تعویق انداختن چین و چروک پوست

استفاده از انواع لوازم آرایشی، ماسک‌های صورت طبیعی و شیمیایی و جراحی‌های زیبایی راهکارهایی برای حفظ سلامتی پوست است. پدیده‌ای که همیشه جوانی را تهدید می‌کند. بوتاکس یکی از موادی است که می‌توان از آن برای جلوگیری از پیری پوست استفاده‌کرد.

در ویدئوی زیر موارد مصرف و نحوه عملکرد بوتاکس ارائه میشود.

 

بوتاکس

بوتاکس یک عمل زیبایی است که در سالیان اخیر، به سریع ترین پیشرفت و محبوبیت در صنعت زیبایی دست یافته است. همزمان با پیشرفت و توسعه این روش زیبایی، نگرانی های زیباجویان در زمینه عوارض بوتاکس در دراز مدت نیز افزایش پیدا کرده است. بوتاکس ترکیبی ساخته‌شده از سمی به‌نام بوتولینوم است. بوتاکس تضعیف موقت عضله زیرین، از چین و چروک های پویا روی پوست جلوگیری می کنند. چین و چروک های پویا آنهایی هستند که در اثر حرکت عضلات زیر پوست ایجاد می شوند و زمانی که حالت های صورت تغییر می کند، ایجاد می شوند. با گذشت زمان، این چروک ها روی پوست شما نقش می بندند و به یک خط ثابت تبدیل می شوند که حتی زمانی که صورت شما در حال استراحت است، قابل مشاهده هستند. بوتاکس ماهیچه هایی که باعث تشکیل چین و چروک می شوند را به طور موقت فلج می کند. تزریق بوتاکس انقباض عضلانی ضعیف شده و چین و چروک های پویا کاهش می یابند و با درمان زودهنگام و موثر نه تنها می توان خطوط پویا را کاهش داد، بلکه خطوط ساکن را نیز کاهش داده و یا از بین برد. اثرات تزریق بوتاکس  3 تا ۴ ماه باقی می ماند و به تدریج از بین می رود.

 

کاربرد بوتاکس

بوتاکس چیست

 

کاربرد های تزریق بوتاکس

از بین بردن چین‌ و چروک‌های صورت، خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم، خط لبخند و غیره

جوانسازی پوست،

درمان بیماری‌های مختلف از جمله دیستونی گردن

دردهای میگرن

بیماری‌های اسپاستیک

سندروم پیریفورمیس

سندروم درد میوفاسیال

کمردردهای مزمن

اسپاسم نیمه صورت

سردردهای تنش و اسپاسم رایتر

رفع افتادگی و شل شدن پوست ناشی از افزایش سن

کمک به کاهش تعریق در زیر بغل

درمان انحراف چشم

درمان پرش غیرارادی پلک

درمان بیماری واژینیسموس

 

رفع خط اخم با بوتاکس

کاربرد های تزریق بوتاکس

 

تزریق بوتاکس برای چه کسانی مناسب نیست

فراموش نکنید استفاده از این سم در دوران بارداری یا شیردهی ممنوع است.

مهم‌تر از همه، افراد مبتلا به بیماری‌های عضلانی مانند میاستنی گراویس نمی‌توانند این سم را تزریق کنند.

بهترین زمان برای تزریق بوتاکس

اگر به دنبال یک قانون مستقیم و صریح در مورد زمان انجام بوتاکس هستید، ناامید خواهید شد، زیرا چنین چیزی وجود ندارد. تزریق بوتاکس به افراد بالای 18 سال که در شرایط جسمی سلامتی هستند تایید شده است و اکثر افراد در اواخر دهه 20 یا 30 سالگی خود این روش زیبایی را انتخاب می کنند که مورد تایید پزشکان نیز می باشد. در واقع زمانی که همه متخصصان در آن اتفاق نظر دارند و باید انجام بوتاکس را در نظر بگیرید، زمانیست که متوجه شدید نمایش خطوط ریز روی پوستتان شروع شده اند. برخی از چین و چروک ها اغلب ژنتیکی هستند، بنابراین هنگامی که متوجه خطوط ظریفی می شوید شبیه آنچه در بستگان نزدیک خود می بینید، ممکن است به دنبال درمان باشید. بعید است که خطوط و چروک هایی برای نگرانی زودتر از اواسط تا اواخر دهه 20 خود داشته باشید، بنابراین این سنین زود در نظر گرفته می شوند.

با این حال، باید این نکته را در نظر داشت که انجام دادن بوتاکس در سنین بسیار پایین خطراتی را به همراه دارد. در برخی موارد، عضلاتی که تحت تاثیر قرار می گیرند می توانند در اثر استفاده کم، مستعد آتروفی یا ضعف عضلانی شوند. این عضلات کم استفاده شده می توانند حجم صورت را کاهش داده و سبب پیر تر شدن ظاهر آنها شوند.

 

بهترین زمان انجام بوتاکس

بهترین زمان برای تزریق بوتاکس

 

آیا پس از محو شدن اثرات تزریق بوتاکس پیرتر به نظر خواهی رسید؟

بسیاری از افراد این نگرانی را دارند. اما جواب منفی است. بوتاکس به رهایی از برخی چین و چروک های ناخواسته در اطراف چشم ها و پیشانی و غیره کمک می کند. هنگامی که نتایج بوتاکس از بین می ورد، چهره شما پیرتر به نظر نمی رسد. در حقیقت، از آن جا که بوتاکس موجب محدود شدن انقباض عضلات می شود، از بدتر شدن خطوط و چین و چروک جلوگیری می کند. و هنگامی که از بین می رود چهره شما به حالت قبل بر می گردد. حتی اگر مدت طولانی این کار را انجام دهید و متوقف کنید همین اتفاق رخ می دهد. اما وقتی اثر بوتاکس از بین می رود، زمان می برد تا بدن شما دوباره چین و چروک ایجاد کند. اما پوست شما شل نمی شود و هیچ گونه عوارض جانبی منفی به وجود نمی آید.

ممکن است به مرور زمان به بوتاکس کمتری نیاز داشته باشید؟

استفاده طولانی مدت از بوتاکس می تواند پوست شما را عادت دهد. به این معنا که با تزریق درست و مقدار مناسب بوتاکس، عضلات شما قوی تر شده و ممکن است شما برای تزریق بوتاکس به مقدار یا دفعات کمتری نیاز داشته باشید. زمانی که ماهیچه های آن ناحیه فلج می شوند، در واقع شما حرکت نکردن را به آنها آموزش می دهید. همین امر به پیشگیری از روند پیری و ایجاد چین و چروک های جدید کمک می کند.

عوارض تزریق بوتاکس

قرمزی و تورم

سردرد و تهوع

کبودی

واکنش‌های کولینرژیک

عفونت

 

عوارض تزریق بوتاکس

عوارض تزریق بوتاکس

 

کلام پایانی

اثر بخشی بوتاکس روی عضلات صورت فقط به مدت 4 تا 6 ماه فعال بوده و به تدریج و پس از گذشت 3 ماه آرام آرام سطح سرمی آن کاهش یافته و حداکثر بین 6 تا 8 ماه غیر فعال می گردد از همین رو است که فواصل تزریق بوتاکس بین 4 تا 6 ماه تعیین گشته و به بیانی دیگر در طی 1 سال 3 بار تزریق  بوتاکس کافی بوده و بیش از آن در طی 1 سال توصیه نمی شود.

1 دیدگاه در “آیا تزریق بوتاکس روند پیری را به تعویق می اندازد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *