بارداری, فارما مگ

برای دختر دار شدن چه باید کرد؟

برای دختر دار شدن چه باید کرد؟

برنامه‌ ریزی و تلاش برای بارداری، یکی از زیباترین و بهترین اتفاقات زندگی است. بسیاری از خانواده‌ ها پیش از تصمیم برای بچه‌ دار شدن تمایل دارند که حتما فرزند آن‌ ها دختر شود؛ مخصوصا اگر یک فرزند پسر داشته باشند. اگر شما هم به دنبال چند روش قطعی برای دختر دار شدن هستید در این نوشتار با ما همراه باشید تا در مورد راه‌ ها و روش ها و خوراکی‌ هایی که به شما برای دختر دار شدن کمک می‌کنند صحبت کنیم.

 

روش دختر دار شدن

دختر دار شدن

 

راه های دختر دار شدن

کروموزوم های جنسی مرد XY هستند و کروموزوم‌ های جنسی زن XX هستند. اگر حین لقاح کروموزوم X مرد با یکی از کروموزوهای زن که همان X هستند ترکیب شود جنسیت XX می‌شود که دختر هست. اما اگر کروموزوم Yمرد با کروموزوم X زن ترکیب شود جنسیت XY که پسر است. زمان رابطه زناشویی با توجه به دوران تخمک گذاری، قلیایی یا اسیدی بودن محیط واژن، قلیایی یا اسیدی بودن خون زوجین و نوع تغذیه در دوران اقدام به بارداری از عوامل موثر در دختر دار شدن میباشند.

در ویدئوی زیر که توسط داروخانه آنلاین فارماکالا تهیه شده است، راه های دختر دار شدن مطرح گردیده.

 

 

انتخاب بهترین زمان لقاح

 زوج هایی که دختر می خواهند باید ۴ روز قبل از اینکه تخمک گذاری صورت بگیرد تا ۲۴ ساعت پیش از آن لقاح را انجام دهند که بهترین زمان برای بارداری دختر میباشد.

مصرف غذا های اسیدی

اسپرم دارای دو کروموزوم x و y است که اگر کروموزوم x با تخمک لقاح یابد؛ منجر به جنین دختر می‌‌شود. برای این‌ که این کروموزوم شانس زنده ماندن بیشتری داشته باشد، محیط رحم باید اسیدی باشد. بنابراین مصرف غذاهای اسیدی و پرهیز از موادی که دیواره رحم را قلیایی می‌کند، به خصوص چند هفته قبل از تخمک‌گذاری و لقاح، اهمیت بسیار زیادی دارد.

 

تغذیه برای دختر زایی

مصرف غذا های اسیدی برای دختر دار شدن

 

منابع غذایی اسیدی

میوه‌ ها

گریپ‌فروت، پرتقال و لیمو

انواع ماهی‌ ها و پروتئین‌ های دریایی

قزل‌آلا، تن ماهی، خرچنگ، کپور و خاویار

انواع گوشت

مرغ، گوسفند، گوشت گاو و بوقلمون

لبنیات

پنیر و کره

 

شیر برای دخترزایی

لبنیات و شیر برای دخترزایی

 

غلات

گندم، آرد سفید، نان و برنج

میوه‌ ها و مغز ها

گردو، زیتون، آلو، زغال اخته و لواشک

حبوبات

لوبیا، نخودفرنگی و بادام زمینی

انواع رژیم غذایی برای دختر دار شدن

 

تغذیه برای دختر دار شدن

انواع رژیم غذایی برای دختر دار شدن

 

رژیم غذایی دارای نمک کم و کلسیم زیاد

یک رژیم کم نمک که کلسیم بالایی هم دارد، شانس شما را برای داشتن یک دختر در هنگام مقاربت جنسی قبل از تخمک‌گذاری افزایش می‌دهد. زنانی که رژیم غذایی سخت و سرشار از کلسیم و منیزیم خود را حفظ می‌کنند و در کنار آن سدیم اندکی مصرف می‌کنند احتمال دختردار شدن را به شدت افزایش می‌دهند. در هنگام برنامه‌ ریزی برای دختر دار شدن بیش‌ تر گوشت‌ های کم نمک، بلوچیز، غذاهای فرآوری‌شده و زیتون مصرف کنید. مصرف تخم‌مرغ به طور منظم، که یک منبع غنی از کلسیم است، شانس شما را برای داشتن دختر افزایش می‌دهد.همچنین، استفاده از نمک را در هنگام پخت و پز کاهش دهید. میتوانید از مکمل کلسیم برای دختر دار شدن استفاده نمایید.

منیزیم و سلنیوم

منیزیم و سلنیوم سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌دهند، استخوان‌ها را تقویت می‌کنند، و همچنین شانس دختردار شدن را بالا می‌برند. دوز توصیه‌شده‌ منیزیم برای یک خانم حدود 310 میلی‌گرم است. اما هنگامی که شما در حال تلاش برای باردار شدن هستید یا در حال حاضر باردار هستید، دوز توصیه‌شده می‌تواند روزانه به 400 میلی‌گرم برسد. برخی از غذاهایی که از غلات کامل به دست می‌آیند عبارتند از برنج قهوه‌ای، بلغور جوی دوسر، گندم سیاه، ذرت، نان تهیه‌شده از گندم کامل و غلات جوانه‌زده.

خوردن انواع توت

به یاد داشته باشید که مصرف انواع مختلفی از توت ها و میوه ها مانند زغال اخته، توت فرنگی و زالزالک کمک می کند تا تخمک زنان به یک نوزاد دختر تبدیل شود، چون مصرف این نوع میوه ها به تنظیم pH واژن زنان کمک زیادی کرده و شرایط محیط مهبل (واژن) آن ها را برای زنده مانده اسپرم های به وجود آورنده پسر سخت خواهد کرد. طبق نظریه کارشناسان کم کردن مقدار کالری محیط بدن با مصرف این نوع میوه ها، برای زنده ماندن اسپرم دختر مناسب بوده و شانس فرد را برای داشتن نوزاد دختر افزایش می دهد.

 

انواع توت برای دخترزایی

انواع توت برای دختر دار شدن

 

دانه ها و مغز ها

تخم کدو، آفتابگردان، بادام، کنجد سرشار از مگنزیوم و کلسیم هستند و مفید برای اسپرم X از بادام بریزیلی استفاده کنید که دارای اولیک اسید است و محیط واژن را اسیدی میکند.

خوردن سه فنجان شیر در روز

همه ما می‌دانیم که شیر منبع غنی از کلسیم بوده و مصرف آن حداقل سه ماه قبل از باردار شدن، شانس تولد دختر بچه را افزایش می‌دهد. علاوه بر این مورد، pH شیر حدود 6.5 بوده و حاوی اسید لاکتیک بالایی است. این ساختار شیر، محیط واژن زنان را اسیدی نموده و کمک می‌کند تا اسپرم‌ های حاوی کروموزوم دختر به راحتی رشد و حرکت کنند.

سبزیجات با برگ سبز

جالب است بدانید که سبزیجات دارای برگ سبز که سرشار از مواد معدنی و ویتامین ها هستند، بهترین مواد برای بقای اسپرم های به وجود آورنده دختر به شمار می روند. در میان سبزیجات برگ سبز، کلم بروکلی یکی از بهترین نوع سبزیجات است که حاوی مقدار بالایی کلسیم و منیزیم، به همراه ویتامین های A، C و K می باشد.

 

سبزیجات برای دختر دار شدن

سبزیجات با برگ سبز برای دختر دار شدن

 

مصرف انواع مکمل‌ ها برای دختر دار شدن

علاوه بر رژیم غذایی، مکمل‌ ها همچنین می‌توانند سطح اسیدیته را در واژن شما افزایش دهند. اما توصیه می‌شود قبل از این‌که آن‌ها را امتحان کنید حتما با پزشک‌تان مشورت کنید.

مکمل کلسیم و منیزیم

هرچه مواد معدنی را بیش‌تر مصرف کنید، موجب افزایش شانس دختردار شدن‌ میشوید. مواد معدنی، به خصوص کلسیم و منیزیم، یک محیط اسیدی را فراهم می‌کنند تا اسپرم ماده تخمک را بارور کند.

مکمل کرنبری

ثابت شده‌است که این مکمل سطح PH را کاهش می‌دهد. شما می‌توانید آب کرنبری شیرین نشده یا عصاره‌ استاندارد کرنبری را برای ایجاد یک محیط اسیدی بنوشید.

 

کرنبری دخترزایی

مکمل کرنبری برای دختردار شدن

 

دختر دار شدن در طب سنتی

اگر زن و شوهر از نظر مزاج جنسی و جسمی گرم و قوی باشند و مرد اسپرم‌ های سالم و به میزان متعارف داشته باشد و مقاربت در وقت مناسب و خوب و بلافاصله پس از اتمام عادت ماهانه زن انجام شود، شرایط برای به وجود آمدن جنین پسر فراهم است و عکس این شرایط نیز باعث به وجود آمدن جنین دختر خواهد شد.

طبق اصول طب سنتی برای دختردار شدن، خوردن مداوم جوشانده رازیانه توسط پدر و مادر یک ماه قبل از بارداری بسیار موثر است. زیرا حاوی هورمون زنانه استروژن است.

برای بارداری دختر میتوان از سرکه سیب استفاده کرد. خانم‌ ها باید پنبه را به سرکه سیب آغشته کرده و نیم ساعت قبل از نزدیکی آن را داخل واژن بگذارند و دربیاورند.

همچنین شوهر باید گُل سنجد یا عطر سنجد بو کند، زن گُل سرخ آتشی (تی‌رُز) یا عطر تی‌رُز بو کند و زن ‌و شوهر لبوی بخارپز بخورند.

نکات قابل توجه برای دختر دار شدن

 

نکات مهم دختر دار شدن

نکات دختر دار شدن

 

برای دختر دار شدن از مصرف مواد غذایی و نوشیدنی‌ های قلیایی پرهیز کنید.

چای های گیاهی مانع دختردار شدن است.

از خوردن سیب پرهیز کنید.

کم‌تر موز بخورید.

پرهیز از داروهای سینوس و سرماخوردگی

کلام پایانی

با انتخاب بهترین زمان لقاح و مصرف غذا های اسیدی میتوانید احتمال بارداری دختر را بالا ببرید. لبنیات، غلات، انواع گوشت و مغزها جز غذاهای اسیدی هستند. گنجاندن غذایی دارای نمک کم و کلسیم زیاد، منیزیم و سلنیوم و سه فنجان شیر در روز در برنامه غذایی روزانه نیز از راه های دختر دار شدن میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + سیزده =