تازه های پزشکی, فارما مگ

کاربرد پودر بچه برای تعریق زیر بغل

کاربرد پودر بچه برای تعریق زیر بغل

یکی از اعمال مهم پوست تنظیم حرارت می‌باشد که این عمل توسط تعریق در سطح پوست بصورت طبیعی انجام می‌گیرد به این معنی که در هنگام گرمای زیاد غدد عرق فعال شده و عمل تعریق را انجام می‌دهند و در نتیجه تبخیر رطوبت سطح پوست، ایجاد خنکی در سطح بدن می‌گردد و درغیر اینصورت اشخاص دچار تب غیرعفونی یا در حقیقت افزایش حرارت ناشی از این اختلال می‌شوند. با تعریق، پوست از باکتری­های ناسالم پاک می‌شود و باکتری هایی همچون باکتری­هایی که سبب ایجاد جوش­های پوستی می‌شوند از بین می‌روند. از سوی دیگر وجود تعریق سطح پوست با تنظیم رطوبت پوست در حد عادی، سبب نرمی پوست و در حقیقت به جلوگیری از خشکی پوست نیز کمک می‌کند. پودر بچه در کنترل تعریق زیر بغل کاربرد دارد. دیگر خواص و کاربردهای استفاده از پودر بچه در ادامه بیان میگردد.

 

عرق زیر بغل

رفع تعریق زیر بغل

 

استفاده از پودر بچه در درمان تعریق زیر بغل

عرق کردن بیش ‌از حد هرگز باعث آسیب فیزیکی نمی‌شود اما عوارض اجتماعی و عاطفی آن می‌تواند جدی باشد. اینکه لباستان از عرق خیس می‌شود، یا عرق بدنتان باعث ایجاد بوی بد در لباس میشود، یا عرق زیر بغل لکه‌های زردی روی لباستان باقی می‌گذارد، تمامی این مشکلات با راهکارها و یا تغییر عادات زندگی قابل‌ حل است. پودر بچه کاربرد های فراوانی در خانه­ داری، زیبایی و سلامتی دارد کـه در ادامه این مقاله بـه بررسی کامل آنها خواهیم پرداخت.

پودر بچه اغلب به‌ عنوان یک درمان طبیعی برای متوقف کردن عرق بیش ‌از حد زیربغل بکار می‌رود. رطوبت زیربغل به ‌وسیله پودر بچه جذب ‌شده و از خیس شدن لباس جلوگیری می‌ نماید. اگر به دنبال یک راه طبیعی‌تر برای کاهش تعریق زیر بغل خود هستید یک گزینه مناسب، استفاده از پودر بچه برای عرق زیر بغل است. پودر بچه که معمولاً از پودر تالک و عطر ساخته‌شده می‌تواند در جذب تعریق بیش ‌از حد زیربغل مؤثر باشد. يكی از ويژگي‌هاي پودر بچه نم‌گيري (رطوبت گيري) است و در نتيجه مي‌تواند پوست زير بغل را تا حدي خشك نگه دارد علاوه بر اين‌ها پودر بچه، بوي مطبوعي نيز دارد و پوست زیر بغل را خنک و نرم نگه می‌دارد.

 

پودر بچه درمان تعریق زیر بغل

تاثیر استفاده از پودر بچه در درمان تعریق زیر بغل

پودر بچه و ترکیبات آن

حتما شما هم درباره استفاده‌های متعددی که می‌توان از پودر بچه داشت، چیزهای مختلفی شنیده‌اید. پودر بچه، یکی از پرکاربردترین محصولات بهداشتی است که نه فقط برای بچه‌ها، بلکه برای بزرگ‌ترها هم موارد استفاده زیادی دارد.

پودر بچه متشکل از پودر تالک و افزودنی‌های معطر است. پودر تالک از یک ماده معدنی بسیار نرم به نام سیلیکات منیزیم تولید می‌شود. پودر تالک یک قابض است، به این معنا که سبب تضعیف شدن بافت‌های بدن شده و سطح خشکی را روی پوست ایجاد می‌کند. پودر عرق گیر تالک بسیار جاذب است، اصطکاک را کاهش می‌دهد و به‌ عنوان محافظ پوست عمل می‌کند.

کاربرد های پودر بچه

همان طور که از اسم این محصول بر می آید پودری است که به بچه ها می زنند تا در هوای گرم عرق سوز نشوند؛ اما لازم است بدانیم پودر بچه مصارف زیادی در خانه دارد که شاید تاکنون خبر نداشتیم.

 

کاربرد پودر بچه

انواع کاربرد پودر بچه

 

خنک شدن در شب‌های گرم تابستانی

خوابیدن در تختی گرم و پر از عرق برای هیچ­کس خوشایند نیست. پودر را بر رو تختی بریزید تا عرق را جذب کرده و در طول خواب خنکتر بمانید.

از بين بردن چربي مو

برخی اوقات پیش می‌آید که با عجله می‌خواهید مهمانی بروید و زمان کافی برای استحمام نیست اما موهایتان هم کدر و چرب هستند. بر روی موهایتان پودر بچه بریزید و به کف سر هم بمالید. بعد از مدت کمی، با یک شانه موها را پاک کنید و حواستان باشد که هیچ گردی باقی نماند. پودر بچه موقتا چربی مو را می‌گیرد و موها را زیبا نشان می‌دهد. اما به محض برگشت به خانه حتما موهایتان را بشویید. بنابراین از بین بردن چربی اضافی مو از خواص پودر بچه میباشد.

خوشبو کننده کفش

از دیگر کاربردهای پودر بچه در صورتی است که کفش­تان بوی نامطبوی دارد. درون آن مقدار زیادی پودر بچه بریزید و بگذارید تا یک شب به همان حالت بماند. صبح روز بعد پودر بچه را خالی کنید. سپس شاهد از بین رفتن بوی بد کفش با پودر بچه خواهید بود.

 

پودر بچه خوشبو کننده کفش

خوشبو نمودن کفش با پودر بچه

 

باز کردن گردنبند و زنجیرهای گره خورده

زمان خود را برای باز کردن جواهرات گره خورده هدر ندهید. گره‌ها را با کمی پودر بچه شل میشوند و با یک سوزن میتوانید آنها را از هم باز کنید.

 از بین بردن بوی لوازم خانگی آنتیک و عتیقه

جهت از بین بردن بوی لوازم آنتیک و عتیقه میتوان از پودر بچه استفاده کرد.

جلوگیری از ورود مورچه

مورچه­ ها از پودر بچه خوششان نمی ­آید. میتوانید جلوی در و پنجره­ های منزل بصورت خطی پودر بچه بریزید تا دیگر مورچه­ ها نتوانند به خانه شما بیایند. در هنگام پیک نیک رفتن نیز میتوانید پودر بچه را دور تا دور زیلو بریزید تا از ورود آن­ها جلوگیری نمایید.

 

جلوگیری از مورچه با پودر بچه

جلوگیری از ورود مورچه با پودر بچه

 

تمیز کننده توالت گربه

میتوان برای تمیز کردن جای مخصوص فضولات گربه ­های خانگی، داخل آن پودر بچه ریخت.

خوشبو کننده دستشویی

از جمله کاربرد های پودر بچه، خوشبو کننده دستشویی است. درون ظرف کوچکی مقداری از این ماده بریزید و چند قطره خوشبو کننده به آن بیفزایید و آن را درون دستشویی بگذارید تا بوی بد دستشویی را از بین ببرد.

تمیز کردن کتاب ­ها

شما میتوانید برای تمیز کردن و نگهداری کتاب­ های قدیمی مقداری پودر بچه در لابه­ لای برگ­ های کتاب ریخته تا رطوبت و کثیفی که در آن وجود دارد را بگیرد.

افزایش حجم مژه

قبل از ریمل زدن کمی پودر بچه را روی یک تکه پنبه بپاشید و به مژه هایتان بزنید سپس ریمل بزنید. سپس متوجه افزایش حجم مژه هایتان میشوید.

 

افزایش حجم مژه

افزایش حجم مژه با پودر بچه

 

جذب روغن و گریس

پاک کردن لکه گریس و روغن ماشین از روی لباس یا پارچه می‌تواند کمی چالش برانگیز باشد. اما لازم است بدانید کمی پودر بچه روی لکه روغن و گریس بریزید تا باعث جذب آنها و رفع لک ­ها گردد.

رفع اگزمای پوستی

جهت رفع اگزمای پوستی، برای جلوگیری از خراش آن نواحی کافی است کمی از این پودر را بر پوست بمالید تا اثر التهاب کاهش یابد.

خوشبو کردن کمد

برای رفع بوی ناخوشایند کمدها از پودر بچه استفاده کنید. بدین‌منظور باید مقداری پودر بچه را درون ظرفی بریزید و چند ساعت و یا طی شب در کمدتان نگه دارید. همچنین می‌توانید برای رفع بوی سیگار یا بوی بد فرش و موکت نیز از این پودر استفاده کنید.

مرطوب نگه داشتن پوست

پودر بچه مرطوب‌کننده‌ای بسیار قوی است. برای مرطوب نگه داشتن پوست، کافی است کمی از این پودر را روی محل مورد نظر بپاشید.

 

مرطوب نمودن بدن با پودر بچه

مرطوب نگه داشتن پوست با پودر بچه

 

نکات قابل توجه در استفاده از پودر بچه

به علت خاصیت فشردگی پودر خالی بودن نیمی از بطری طبیعی است.

منحصرا بر روی پوست خشک و بدون خراش استفاده شود.

ابتدا محل مورد نظر را با آب شسته و خشک کنید، سپس پودر را به اندازه لازم بر روی پوست پخش نمایید.

از پودر در نواحی دهان و بینی استفاده نشود.

دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

استنشاق این پودر زیان آور است.

دور از تابش نور خورشید نگهداری شود.

 

نکات استفاده از پودر بچه

نکات مهم در استفاده از پودر بچه

 

کلام پایانی

هیچ‌چیزی مانند عرق کردن و رطوبت ناخواسته‌ آن آزاردهنده نخواهد بود. اگرچه عرق کردن عملکرد طبیعی بدن برای خنک شدن است اما این بدان معنا نیست که در هر شرایطی باید آن را تحمل کرد. پودر بچه در اصل برای محافظت از پوست نوزادان در برابر عرق سوز شدن ساخته شده است اما برای کاربردهای بیشتری قابل استفاده است. از کاربردهای مهم پودر بچه میتوان به مواردی اعم از خوشبو کننده کفش­ها و دستشویی، از بین بردن چربی مو، خنک شدن در شب های تابستان، باز کردن گردنبند و زنجیرهای گره خورده، جلوگیری از ورود مورچه­ها، افزایش حجم مژه، جذب روغن و گریس و کاهش تعریق زیربغل در بزرگسالان اشاره کرد. جهت تهیه پودر بچه و بهره­مندی از فواید آن به وب سایت فارماکالا مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − سه =