زیبایی, تناسب اندام و تغذیه سالم

چاق شدن صورت

راه‌های چاق شدن صورت

چاق شدن صورت

راه‌های چاق شدن صورت دغدغه بسیاری از افراد است. چهره درخشان و صورت پُر، از معمول‌ترین نشانه‌های پوست سالم است، اما مراقبت از پوست کار ساده‌ای نیست. شکل صورت ما به‌طور طبیعی، در طول زندگی و با افزایش سن، کاهش یا افزایش وزن تغییر می‌کند.

در جوانی، چربی پوست صورت باعث می‌شود فرد سالم و جوان به نظر برسد. اما با افزایش سن، پوست، خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و لاغرتر و در نتیجه این عوامل باعث پیر شدن چهره می‌شوند. ممکن است بعضی افراد به دنبال روش‌های چاق شدن صورت خود باشند تا ظاهری گردتر و پُرتر به صورت آن‌ها بدهد.

هرچند چاق شدن صورت دشوارتر از سایر قسمت‌های بدن هستند، اما برخی روش‌ها و تمرینات خاص می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد.

رابطه افزایش وزن با چاق شدن صورت

نمی‌توان فقط با هدف چاق شدن صورت، به افزایش وزن کلی بدن پرداخت. با این‌حال، افزایش وزن می‌تواند به افراد کمک می کند تا چهره‌ی پُرتری داشته باشند. انجام ورزش‌های مربوط به ماهیچه‌های صورت نیز به قوی و چاق شدن صورت کمک می‌کند.

 هرچند افزایش وزن به معنای خوردن کالری، بیش از نیاز بدن است، اما انتخاب و مصرف درست این کالری‌ها به فرد کمک می‌کند تا علاوه بر افزایش وزن، سلامت خود را نیز حفظ کند.

 

 

راه‌های چاق شدن صورت

راه‌های چاق شدن صورت

ماساژ صورت از موثرترین راهکارهای چاق شدن صورت

از بهترین روش ها برای چاق شدن صورت ماساژ هر شب صورت قبل از خواب با روغن بادام، روغن زیتون و روغن نارگیل است. برای چاق شدن صورت و گونه ها هر روز پوست خود را با روغن جوانه گندم ماساژ دهید تا در عرض یک هفته صورت چاق تر و تپل تر داشته باشید.

فراموش نکنید که بعد از ماساژ روغن های باقی مانده را پاک کنید تا دچار جوش نشوید.

برای سریعتر چاق شدن صورت هر روز صورت خود را  به مدت 20 دقیقه با شیر سرد ماساژ دهید و اجازه دهید 5 دقیقه بر روی صورت بماند سپس با آب گرم صورت خود را بشویید.

اگر می خواهید از روشی خیلی سریع برای پر شدن صورت استفاده کنید، می‌توانید با متخصص طب سوزنی مشورت کنید. درمانگران طب سوزنی، از سوزن های ظریف طب سوزنی برای بهتر شدن جریان گردش خون صورت و تولید کلاژن بیشتر استفاده می کنند.

طب سوزنی با افزایش خونرسانی به صورت به افزایش و تولید کلاژن پوست نیز کمک می کند و به تقویت عضلات صورت و خوش فرم شدن این عضلات می پردازد. با کمک طب سوزنی در مدتی کوتاه و کمتر از یک ماه می توانید صورت پر و زیبایی داشته باشید.

 

برای چاق شدن صورت چه بخوریم؟

میوه ها و سبزیجات:

میوه ها و سبزیجات سرشار از فیبر هستند و باعث آبرسانی بهتر به سلول های پوست صورت می شوند. همچنین با خوردن میوه ها احساس سیری می‌کنید و کمتر سراغ تنقلات و مواد غذایی خشک مانند انواع فست فودها می‌روید.

هویج یکی از بهترین میوه های کم کالری و آبرسان است که می‌توانید در طول روز آن را در میان وعده‌های غذایی‌تان مصرف کنید. این روند را تا یک هفته ادامه دهید تا بتوانید از این روش برای آبرسانی بهتر به سلول های پوستی صورت تان بهره بگیرید.

آجیل ها:

مصرف مغزهای روغنی یکی از بهترین روش‌ها برای پرتر به نظر رسیدن صورت است. گنجاندن آجیل 4 مغز به برنامه و رژیم غذایی یکی از روش های بی عارضه و طبیعی برای پر کردن صورت است. برای تهیه این مغزهای روغنی به مغز پسته، بادام، فندق و خرما نیاز دارید.

سالاد کاهو و جوانه گندم:

در وعده های غذایی مخصوصا وعده شام سالاد کاهو و جوانه گندم را اضافه کنید و تاثیر آن را بر افزایش نشاط و شادابی صورت و پر شدن صورت خود خواهید دید. جوانه گندم با داشتن ویتامین E و B تاثیر زیادی در آبرسانی و افزایش آب میان بافتی دارد.

همچنین می توانید پودر تهیه شده از جوانه گندم را با ماست ترکیب کنید و بعد از غذا 2 قاشق از آن را بخورید. اگر می خواهید تنها صورت تان چاق شود به خوردن حداکثر 2 قاشق جوانه گندم و ماست بعد از یک وعده غذایی اکتفا کنید زیرا خوردن بیش از حد آن موجب چاقی می شود.

 

راه‌های چاق شدن صورت

راه‌های چاق شدن صورت

نوشیدن آب و چاق شدن صورت

نوشیدن آب در طول روز اثر فوق‌العاده‌ای روی پوست و چاقی صورت دارد، به ویژه در شرایطی که مشغول تمرینات ورزشی و بدنسازی هستید. مردان و زنانی که به طورمنظم و حرفه ای ورزش می کنند با لاغری صورت مواجه می شوند و بعد از مدتی احساس می کنند که زیبایی اولیه صورت شان از بین رفته است. نوشیدن آب به این افراد کمک می‌کند آب میان بافتی سلول‌های صورت تامین شود و به این ترتیب به چاق تر شدن صورت و پرحجم شدن عضلات آن کمک کند.

 

ماسک های مفید برای چاق شدن صورت

 

ترکیب خیار و گلابی و چاقی صورت

خیار خواص بسیاری برای لطافت پوست و آبرسانی به سلول های پوست دارد و استفاده موضعی و خوراکی از این میوه به آبرسانی سلول‌های پوستی کمک فراوانی می‌کند.

برای اثر بیشتر این میوه می‌توانید از ماسک آن استفاده کنید به این ترتیب در عرض 2 هفته با آبرسانی به سلول های پوست و افزایش آب میان بافتی به پرتر به نظر رسیدن صورت تان کمک می‌کنید.

نحوه استفاده از ماسک خیار جهت پر و چاق شدن صورت

این میوه را به صورت رنده شده و به مدت 20 دقیقه روی پوست خود بگذارید. می‌توانید گلاب را هم به صورت کمپرس به مدت 20 دقیقه و سه بار در هفته انجام دهید تا نتیجه شگفت انگیز آن را ببینید.

 

 

راه‌های چاق شدن صورت

راه‌های چاق شدن صورت

ماسک گلاب و گلیسیرین برای چاق شدن صورت

یک روش طبیعی عالی برای چاق شدن صورت و گونه ها ترکیب گلاب و گلیسیرین است که باعث مرطوب شدن و چاق شدن صورت می شود.

برای تهیه این ماسک:

گلاب و گلیسیرین را با هم مخلوط کنید. مخلوط را قبل از خواب بر روی صورت بمالید، یک شب روی صورت بماند و روز بعد آن را با آب گرم خوب بشویید. هر شب می‌توانید از این ماسک ترکیبی استفاده کنید.

 

ماسک عسل و چاق شدن صورت

برای چاق شدن صورت خود از عسل هم می‌توانید استفاده کنید. عسل با مقادیر بالای آنتی اکسیدان خود، مرطوب کننده خوبی است و با آبرسانی به صورت باعث چاق شدن صورت و گونه ها می شود.

 1 قاشق چای خوری عسل را با پاپایا له شده ترکیب کنید. سپس این مخلوط را روی صورت و گونه ها بمالید. این ماسک باید 10 تا 15 دقیقه بماند و سپس می‌توانید آن را با آب گرم بشویید. میتوانید از این ماسک هر روز صبح استفاده کنید.

 

 

راه‌های چاق شدن صورت

راه‌های چاق شدن صورت

ماسک آب سیب زمینی برای چاقی صورت

ماسک آب سیب زمینی برای چاق شدن صورت بسیار تاثیرگذار است .

برای تهیه ماسک آب سیب زمینی:

آب یک سیب زمینی را گرفته و با یک قاشق غذاخوری ماست ترکیب کنید. این ترکیب را بر روی صورت بمالید و بعد از 15 دقیقه صورت خود را با آب گرم خوب بشویید.

ماسک سیب درختی و پر شدن صورت

سیب می تواند به چاق شدن صورت و گونه ها کمک کند.

برای تهیه ماسک سیب:

سیب را رنده کنید و آن را هر روز صبح بر روی صورت و گونه هایتان بمالید و خوب ماساژ دهید.

اجازه دهید سیب رنده شده 20 دقیقه روی صورت بماند و سپس با آب گرم بشویید.

ماسک آلوئه ورا برای چاقی صورت

 ژل آلوئه ورا باعث افزایش کلاژن، خاصیت کشسانی و الاستیک پوست می شود و به چاق شدن صورت و گونه ها کمک می کند.

صورت را تمیز بشویید و خشک کنید و ده تا 15 دقیقه ژل آلوئه ورا را روی صورت ماساژ دهید. اجازه دهید که ژل خشک شود و سپس با آب گرم بشویید.

می توانید این روش را روزی دو بار تکرار کنید.

 

استفاده از ترکیبات مختلف روی پوست

استفاده از برخی از ترکیب های طبیعی، می تواند به آبرسانی پوست شما کمک بسیاری کنند و ضمن داشتن پوست سالم و تپل تر، از پیری پوست جلوگیری کنند. شما می توانید استفاده از این ترکیبات را امتحان کنید.

۱_ عسل و شکر، بی نظیرترین مرطوب کننده های پوست

شکر و عسل، هر دو جزوی از مرطوب کننده ها محسوب می‌شوند؛ به این صورت که، رطوبت را از محیط گرفته و روی پوست ذخیره می‌کنند. عسل، علاوه بر خاصیت آبرسانی، سرشار از انواع ویتامین، آنزیم و اسیدهای آمینه می‌باشد.

با استفاده از عسل، به تامین مواد مغذی مورد نیاز پوست و محافظت سلول ها در برابر آسیب ها کمک می کنید.

۲_ چهره شاداب، با روغن های گیاهی

به گفته برخی از افراد، استفاده از روغن‌های طبیعی گیاهی، یکی از ماندگارترین روش چاقی صورت می‌باشد که چهره را جوان‌تر نشان می‌دهد. پژوهش علمی، برای تایید استفاده از این روش وجود ندارد. با این حال ممکن است با این روغن ها نیز جواب بگیرید.

استفاده موضوعی از این روغن ها توصیه می شود:

  • روغن زیتون
  • روغن آرگان
  • روغن آووکادو
  • کره شی
  • روغن بادام
  • روغن آمله

البته با توجه به این که واکنش پوست هر نفر نسبت به روش های مختلف متفاوت است، ابتدا آن را روی پوست دست خود امتحان کنید تا به آن حساسیت نداشته باشید. بعد ازاستفاده از این روغن ها مخصوصا در افراد دارای پوست چرب توصیه میشود پوست را با آب ولرم آبکشی کنید.

 

تاثیر مداخلات پزشکی در چاق شدن صورت

اگر روش‌های چاق شدن صورت طبیعی مؤثر واقع نشود، بعضی افراد گزینه‌های پزشکی را در نظر می‌گیرند.

افرادی که به‌دنبال راه‌های چاق شدن صورت هستند، ممکن است عمل جراحی انتقال چربی را انتخاب کنند. در این روش، جراحان چربی را از قسمت‌های دیگر بدن(مانند ران ها) برداشته و به صورت تزریق می‌کنند.

تزریق ژل و فیلر نیز اثرات خوبی در پرتر شدن صورت و رفع افتادگی آن دارد.

گزینه دیگر استفاده از بوتاکس، که یکی از متداول‌ترین راهکارهای چاق شدن صورت است، پزشک موادی را به قسمت‌های خاصی از صورت (به‌طور معمول گونه‌ها) تزریق می‌کند تا پُرتر دیده شود.

برخی افراد نیز ممکن است از تقویت گونه به عنوان یک راه‌حل دائمی استفاده کنند. جراحان برای چاق شدن صورت در قسمت گونه‌ها، از کاشت ایمپلنت یا پروتز روی استخوان گونه استفاده می‌کنند.

البته جراحی همیشه عوارضی نیز به دنبال دارد، بنابراین لازم است قبل از تصمیم‌گیری، با یک پزشک معتمد درمورد اثرات مثبت و عوارض استفاده از جراحی مشورت کنید. این کار می‌تواند یکی از خطرناک‌ترین روش‌های چاق شدن صورت باشد.

 

 

راه‌های چاق شدن صورت

راه‌های چاق شدن صورت

سخن پایانی برای چاق شدن صورت

قبل از انتخاب روش‌هایی مانند جراحی و تزریق برای چاق شدن صورت ابتدا روش‌های طبیعی را امتحان کنید. روش‌های طبیعی زمان بیشتری برای تاثیرگذاری نیاز دارند اما کم خطر و یا بی خطر هستند.

روش‌های پزشکی تاثیر سریعتری دارند اما در مقابل باید خطر و ریسک آن را هم بپذیرید.

در آخر ممنون از این که همراه فارماکالا بودید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 2 =