زیبایی, فارما مگ

نقش کراتین بر صافی و زیبایی مو

نقش کراتین بر صافی و زیبایی مو

مو نقش مهمی در زیبایی صورت و ظاهر چهره دارند. از این رو افراد مختلف نسبت به موهای خود حساس تر بوده و نگران مراقبت و سلامتی آن هستند. حالات مختلف و رایج مو شامل موهای صاف و لخت، فر، مجعد، وز و شکننده و سایر حالت ها می باشند. با وجود حالات متفاوت مو و زیبایی های هرکدام، میل بسیاری از افراد به داشتن موهایی صاف و لخت بوده و به دنبال راهکاری برای صاف نمودن موهای خود هستند. در این مقاله به نقش کراتین در صافی و زیبایی مو، منابع غذایی حاوی کراتین، راهکارهای خانگی صافی مو، شامپو کراتین، خواص و نحوه استفاده از آن می پردازیم.

 

نقش کراتین در صافی مو

کراتین و صافی مو

 

کراتین و تاثیر آن در صافی و زیبایی مو

کراتین یک ترکیب متشکل از آرژنین، متیونین و گلیسین بوده که به صورت طبیعی در بدن تولید می شود. وظیفه اصلی کراتین انرژی سازی، ترمیم و ساخت عضلات است. همچنین کراتین سایز سلول ها را تنظیم نموده، باعث بهبود زخم ها شده و امکان حرکت، رشد و تقسیم سلول ها را فراهم می نماید. از جمله مواد تشکیل دهنده مو، کراتین می باشد که ماده ای پروتئینی مارپیچی، نامحلول در آب و حاوی مقادیر زیادی اسید آمینه گوگرد دار است. کراتین تقریبا 95 درصد از ساختار مو را تشکیل می دهد. علاوه بر این، کراتین به دلیل آن که وظیفه تولید پروتئین به عنوان فعالیت اصلی سلول ها را بر عهده دارد موجب شادابی و درخشندگی مو، تقویت استقامت مو، محافظت از پوست و ناخن می شود.

نقش کراتین بر صافی و زیبایی مو در ویدئوی زیر ارائه شده است.

 

 

بنابر این در صورت کمبود این ماده در پوست و مو به دلایل مختلف اعم از قرار گرفتن طولانی در معرض نور مستقیم خورشید، مواد شیمیایی و یا تغییر سبک زندگی، موها طراوت خود را از دست می دهند و زبر خواهند شد. به دنبال جذب کراتین توسط مو، نرم و ابریشمی شدن، ترمیم قسمت های آسیب دیده و صاف شدن موها را شاهد خواهیم بود و به ویژه با افزایش قابلیت کشسانی و الاستیسیته مو موجب سلامت و جوانی موها می شود. برخی عوامل مانند رنگ و دکلره مو، استفاده بیش از حد سشوار و اتو مو، قرار گرفتن مکرر در معرض نور خورشید، شنا در آبی که کلر و نمک دارد به طور مداوم باعث آسیب به ساختار مو و از بین رفتن کراتین مو می ‌شود که منجر به بروز عوارضی نظیر خشکی، وزی و شکنندگی مو خواهد شد.

 

کراتین موی وز

تاثیر کراتین بر موی بلند

 

کراتین مو با مواد طبیعی

یکی از راه های صاف نمودن مو، کراتینه مو با مواد طبیعی در خانه است. با استفاده از ماسک های طبیعی مو که شامل موادی نظیر روغن بادام، روغن زیتون، روغن نارگیل، تخم مرغ، عسل و … هستند، می توان نرمی، طراوت و درخشندگی را به موها هدیه داد. البته لازم است ماسک های خانگی مو در فواصل زمانی منظم و پیوسته مورد استفاده قرار گیرند تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

همچنین در کنار استفاده از ماسک های خانگی پیشنهاد می شود مواد غذایی دارای کراتین نیز در رژیم غذایی موجود باشند. شیر، تخم مرغ، غلات سبوس‌دار، سبزیجات و میوه‌ ها را روزانه مصرف شوند و از مکمل‌های ویتامین B، ویتامین E، آهن و مواد معدنی مانند مس، منیزیم، سلنیوم و… بهره گیرید تا موهایی سالم و زیبا داشته باشید. علاوه بر این گوشت قرمز، مرغ، انواع ماهی ها، پنیر، دانه کنجد، دانه کدو تنبل، گردو، بادام، جلبک دریایی، شاهی، لوبیا سفید و … نیز از منابع طبیعی سرشار از کراتین هستند.

 

کراتین مو با مواد خانگی

کراتین مو با مواد طبیعی

 

شامپو کراتین

همواره افراد به دنبال راهکارهایی برای داشتن موهایی سالم، زیبا، لخت و درخشان هستند. استفاده از محصولات حاوی کراتین مانند شامپو های کراتینه برای رسیدن به این منظور بسیار پر کاربرد و محبوب می باشند. این شامپو ها علاوه بر نرم کردن و درخشندگی موها باعث تقویت و صاف شدن مو نیز می شوند. بنابر این بدون نیاز به هزینه های گزاف برای کراتینه مو حتی افراد با موهای مجعد هم می توانند لذت داشتن موهایی صاف و لطیف را تجربه نمایند.

شامپو کراتینه همانطور که از اسم آن بر می آید شامپویی حاوی کراتین در ترکیباتش است. در لیست ترکیبات شامپو کراتینه کلماتی همچون hydrolized keratin (کراتین هیدرولیزشده) یا keratin amino acids (آمینو اسیدهای کراتین) قابل مشاهده هستند. این شامپو ها سبب متصل شدن پروتئین کراتین به فولیکول مو می شوند و در نهایت احیا، تقویت، لطافت و حالت پذیری موها را به دنبال خواهند داشت و مانع از بروز شکنندگی مو و موخوره می شوند.

 

کراتین صاف کننده مو

تاثیر شامپو کراتین بر صافی مو

 

مناسب ترین نوع کراتین، کراتین موی انسان است. اما تولید کنندگان محصولات بهداشتی اجازه استفاده از کراتین انسانی را ندارند. بنابراین کراتین را از پر، شاخ و پشم حیوانات بدون آنکه آسیبی به حیوانات وارد شود استخراج می نمایند. کراتین موجود در شامپو های کراتینه نیز کراتین حیوانی است. زیرا کراتین موجود در مو مشابه کراتین موجود در پوست، مو و ناخن حیوانات است. تاثیر شامپو کراتینه در افراد مختلف وابسته به جنس مو، میزان آسیب دیدگی مو، ضخامت و وضعیت مو می باشد. اما لازم است این شامپو ها به طور پیوسته مصرف شوند تا به مرور زمان نتیجه مطلوب حاصل شود و تنها با یکبار استفاده تاثیر چندانی نخواهند داشت.

فواید استفاده از شامپو کراتینه مو

نرم کننده مو

تقویت کننده و استحکام مو

محافظت و سلامت موها در دراز مدت

صاف شدن موهای فر و از بین رفتن حالت وزی مو در اثر کمبود کراتین

ترمیم موهای خشک، سوخته و آسیب دیده

رفع موخوره

درخشان و براق شدن موها

 

شامپو کراتین و فواید آن

رفع موخوره با شامپو کراتین

 

انواع شامپو های کراتین

شامپو کراتینه فیوژن تریکوپلاس

برخی عوامل از جمله رنگ کردن و دکلره کردن مو، استفاده بیش از حد از سشوار و اتو مو باعث آسیب به ساختار مو و از بین رفتن کراتین مو می‌شود که عوارضی مانند خشکی، وزی و شکنندگی مو را به همراه خواهد داشت. شامپو کراتینه تریکوپلاس ترمیم کننده مو، تغذیه کننده، صاف کننده و افزایش دهنده مقاومت، نرمی و رطوبت کوتیکول مو می‌باشد. جهت تهیه این محصول بر روی عکس آن کلیک بفرمایید.

 

شامپو کراتینه فیوژن تریکوپلاس

شامپو کراتینه فیوژن تریکوپلاس صاف کننده مو

 

شامپو کراتین موی رنگ شده و آسیب دیده وچه

کراتین پروتئین اصلی موجود در پوست، مو و ناخن است که باعث حفاظت و عدم شکنندگی آنها می شود. شامپو حاوی کراتین موی رنگ شده و آسیب دیده وچه، سبب تقویت فولیکول و کاهش ریزش مو می‌شود. همچنین کسانی که موهای کراتینه دارند، می‌توانند از این شامپو استفاده کنند.

شامپو موی سر کراتینه لروکس

شامپو موی سر کراتینه KERATIN لروکس حاوی کراتین هیدرولیز شده فعال و اکسیر موثر گیاهی، موجب حالت پذیری بهتر و افزایش استحکام ساختار مو شده و از شکنندگی آن جلوگیری می نماید. شامپو موی سر کراتینه یکی‌ از شامپو های مناسب برای آقایان و خانم هایی است‌ که می‌خواهند موهایی صاف و نرم داشته باشند. این ‌محصول حاوی مرغوب‌ترین کراتین هیدرولیز شده است‌ که ضمن صاف‌ کردن موها، باعث تقویت فیبر مو شده و با‌افزایش درخشندگی و شفافیت موها‌، سلامت موها‌ را تضمین می کند. این‌ محصول با ‌ترمیم ساقه‌مو‌، از‌ایجاد موخوره و شکستگی موها در ‌اثر خشکی زیاد جلوگیری می‌نماید و گزینه‌ای ایده‌آل برای از‌ بین ‌بردن وز موها است. جهت تهیه این محصول بر روی عکس آن کلیک بفرمایید.

 

شامپو موی سر کراتینه KERATIN لروکس

شامپو موی سر کراتینه لروکس

شامپو کراتینه موی رنگ شده و آسیب دیده موپک

شامپو کراتیه موپک به دلیل نداشتن سولفات و پارابن برای موهای رنگ شده و آسیب دیده مناسب است. این محصول حاوی روغن آرگان وعصاره انار و پاپایا می باشد و برای رفع مشکلات مو مثل موخوره استفاده می کنند و باعث نرمی و لطافت مو می شود. از وز شدن موها نیز جلوگیری می نماید.

شامپو کراتین آدرا

کراتین موجب صافی و زیبایی مو میگردد. شامپو آدرا حاوی کراتین هیدرولیز شده فعال، موجب حالت پذیری بهتر و افزایش استحکام ساختار مو شده و از شکنندگی آن جلوگیری می کند. با استفاده مداوم از این محصول، موهای خود را تقویت نموده و طراوت و شادابی را به آنها بازگردانید. جهت تهیه این محصول بر روی عکس آن کلیک بفرمایید.

 

شامپو کراتین آدرا 

شامپو کراتین آدرا

 

شامپو هیر واتر بدون سولفات کراتینه مو آسیب دیده کامان 

شامپو کراتينه کامان مدل هير واتر مخصوص موهای آسیب دیده، حاوی پروتئین هیدرولیز شده کراتین می باشد که این ماده کراتین مورد نیاز موها را تامین می کند و باعث بازسازی، احیا و رطوبت رسانی عمیق می شود و از گره خوردگی موهای وز، خشک و آسیب دیده جلوگیری می نماید.

شامپو حاوی کراتین پرو ویکات

شامپو کراتین پرو ویکات دارای فرمولاسیونی با منشاء گیاهی حاوی کراتین بوده که سبب تامین کراتین و تغذیه موها می شود. همچنین این محصول بازسازی کننده و ترمیم کننده تارهای آسیب دیده است و مناسب موهای خیلی خشک میباشد. افزایش نرمی و خاصیت ارتجاعی تارهای مو از دیگر مزایای این محصول است. جهت تهیه این محصول بر روی عکس آن کلیک بفرمایید.

 

شامپو کراتین پرو ویکات

نحوه استفاده از شامپو کراتینه

استفاده از شامپو های کراتینه بسیار ساده است. در ابتدا موها را با یک شامپوی ملایم شستشو دهید و سپس موها را به شامپو کراتینه آغشته نموده و اجازه دهید به مدت 15 الی  20 دقیقه شامپو روی موها بماند. سپس آبکشی موها را انجام داده و در صورت تمایل از ماسک مو یا نرم کننده استفاده نمایید.

توجه داشته باشید شامپوهای کراتینه را نباید به طور روزانه استفاده کرد. تعداد دفعات مصرف و فاصله زمانی آن را بر حسب دستورالعمل موجود روی شامپو در نظر بگیرید.

جهت افزایش مدت زمان ماندگاری تاثیر شامپو های کراتینه بهتر است از شامپو های فاقد سولفات و پارابن استفاده شود. همچنین همزمان با مصرف شامپو های کراتینه از مصرف شامپو هایی با ph بالا پرهیز شود.

 

مصرف روزانه ضامپو کراتین

نحوه استفاده از شامپو کراتینه

 

کلام پایانی

صافی و درخشندگی مو از جمله عوامل مهم زیبایی به شمار می رود. یکی از روش های متداول و محبوب در صافی مو کراتینه موها می باشد. کراتین پروتئین اصلی پوست، مو و ناخن بوده که برای سلامت و مراقبت از آن ها ضروری است. عوامل مختلفی می توانند باعث کمبود کراتین شوند که در نتیجه به خشکی و شکنندگی موها منجر شود. از این رو مراقبت از موها و کراتینه نمودن آن ها هم با استفاده از رژیم غذایی مناسب، تهیه ماسک های خانگی و هم محصولات بهداشتی حاوی کراتین مانند شامپو های کراتینه حائز اهمیت است. شامپو های کراتینه علاوه بر استفاده آسان موجب تقویت، درخشندگی، ترمیم موهای آسیب دیده و صافی مو می گردند. جهت تهیه انواع شامپو های کراتینه و بهره مندی از ویژگی های آن در صافی و براق شدن موها به وب سایت فارماکالا مراجعه نمایید.

1 دیدگاه در “نقش کراتین بر صافی و زیبایی مو

  1. mmalekipars گفت:

    سلام و خسته نباشید خیلی سپاسگذارم بابت ارسال سفارش هایی که داده بودم خیلی زود به دستم رسید ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + ده =