دانستنی های جنسی, فارما مگ

تاثیر ماکا در تقویت میل جنسی بانوان

تاثیر ماکا در تقویت میل جنسی بانوان

گیاه ماکا یک گیاه بومی پرو است و با گیاهانی نظیر گلم کلم، کلم پیچ و کلم بروکلی هم‌خانواده است. ماکا Maca با نام علمی لپیدیوم مینی از سبزیجات صلیبی ریشه‌دار میباشد. یش از دو هزار سال است که مردم پرو از ریشه این گیاه به عنوان غذا و دارو برای افزایش توان باروری، انرژی و توان بدنی، شادابی و قدرت جنسی بانوان و آقایان استفاده می‌ نمایند. افزایش باروری در آقایان و تاثیر ماکا در تقویت میل جنسی بانوان در این مقاله مورد بررسی قرار میگیرد. همچنین سایر فواید ماکا و طریقه و میزان و زمان مصرف آن از مواردی است که در ادامه به آنها اشاره میگردد.

 

ماکا تقویت میل جنسی

تقویت میل جنسی بانوان

 

تاثیر ماکا در تقویت میل جنسی بانوان

ماکا با داشتن 31 نوع املاح معدنی و 60 نوع ماده مغذی متفاوت، غذایی مقوی برای غدد درون‌ریز به شمار می‌ آید که باعث بهبود عملکرد غده هیپوفیز، آدرنال و تیروئید می‌شود که همگی در توازن هورمونی بدن نقش مهمی دارند. ماکا هرچند خود حاوی هیچ‌ گونه هورمونی نمی‌باشد اما باعث بهبود عملکرد هورمون‌ های کلیدی زنانه می‌ گردد.

کاهش میل جنسی یک مشکل رایج در میان بزرگسالان است. به همین دلیل امروزه گیاهانی که به طور طبیعی میل جنسی را افزایش می دهند طرفداران زیادی پیدا کرده اند. گیاه ماكا به عنوان یک گیاه عالی در افزایش میل جنسی شناخته می‌شود. مطالعات دیگری که در سال 2015 بر روی زنان صورت گرفته است، نشان می‌دهد، مصرف ماکا توسط زنانی که در سال‌ های شروع یائسگی هستند، باعث بهبود اختلالات مربوط به عملکرد جنسی در آن‌ها می‌شود.

گیاه ماکا

این گیاه صرفاً در ارتفاعات پرو (ارتفاعات 3 و 5 هزار متری) می‌روید و در سخت‌ترین شرایط جوی و خاکی جهان رشد می‌ نماید. مهم ترین بخش خوراکی گیاه ماکا، ریشه آن است که در خاک قرار می گیرد و رنگ های متفاوتی از سیاه تا سفید دارد. با اینکه رنگ زرد آن بیشتر در دسترس است اما به نظر می آید رنگ سیاه یا قرمز آن ترکیبات فعال بیشتری داشته باشد.

 

گیاه ماکا

خواص گیاه ماکا

 

از نظر مواد غذایی، ماکا سرشار از اسیدآمینه، فیتونوترینت، اسید چرب، و همچنین غنی از برخی از ویتامین‌ ها و مواد معدنی ضروری مانند ویتامین ث، مس و آهن است. همچنین ماکا یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می شود که دارای طبیعت گرم و خشک میباشد. این گیاه موجب تعادل و توازن هورمونی، افزایش انرژی، توان بدنی و ذهنی، بهبود عملکرد غده تیروئید و تقویت قوای جنسی میگردد.

فواید گیاه ماکا برای بدن

کاهش فشارخون

ریشه ماکا به بهبود فشار خون کمک می‌ نماید. در تحقیقی که سال 2015 صورت گرفت، مشخص شد که مصرف روزانه 3.3 گرم از جینسینگ پرویی به مدت 12 هفته، موجب کاهش فشار خون زنان یائسه می‌شود.

افزایش باروری در آقایان

ریشه گیاه ماکا می تواند قدرت باروری آقایان را افزایش دهد. یک مطالعه مروری نشان داد که ماکا می تواند کیفیت مایع سیمن را در مردان سالم و مردان نابارور افزایش دهد. در یک مطالعه تحقیقات نشان داد که ماکا باعث افزایش حجم، تعداد و حرکت اسپرم ها میگردد.

 

افزایش باروری آقایان

افزایش باروری در آقایان با گیاه ماکا

 

درمان علائم یائسگی

یک بررسی نشان داده که مصرف جینسینگ پرویی علائم یائسگی از جمله گرگرفتگی و بی خوابی را درمان می نماید و به سلامت استخوان ها در زنان یائسه کمک نموده و خطر ابتلا به پوکی استخوان را در آن ها کاهش میدهد.

کاهش اندازه پروستات

بزرگ شدن خوش خیم پروستات (BPH) در مردان با فزایش سن شایع است. برخی مطالعات در حیوانات اثرات مثبت ماکا بر اندازه پروستات را تأیید نموده اند. به نظر می آید اثر ماکای قرمز بر سایز پروستات به علت ترکیبات گلوکوزینولاتی آن است که با کاهش خطر سرطان پروستات نیز مرتبط است.

افزایش قدرت یادگیری و بهبود حافظه

ریشه جینسینگ ماکا می‌تواند باعث بهبود یادگیری و تقویت حافظه گردد. بیماران دارای آلزایمر با مصرف ماکا، می‌توانند تا حد زیادی شاهد بهبودی باشند.

 

ماکا افزایش قدرت حافظه

بهبود حافظه و عملکرد مغز با ماکا

 

حفاظت پوست در برابر نور خورشید

با گذشت زمان، اشعه ماوراء بنفش می‌ تواند احتمال بروز چین و چروک و یا سرطان پوست را افزایش دهد. شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه عصاره ماکا می‌تواند به محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش کمک نماید. به نظر می‌رسد اثر محافظتی گیاه ماکا بر روی پوست به واسطه آنتی اکسیدان های موجود در آن ایجاد می‌گردد.

تقویت سیستم ایمنی

 به علت دارا بودن مواد ریز مغذی فراوان، این گیاه می تواند در بهبود عملکرد سیستم ایمنی مؤثر واقع شود.

درمان افسردگی

جینسینگ پرویی به دلیل مقادیر بالای فلاونوئید هایی که دارد می تواند به بهبود روحیه و خلق و خوی افراد کمک نموده و با کاهش استرس و اضطراب باعث درمان افسردگی می شود.

افزایش انرژی و استقامت

 ورزشکاران و بدنسازان، می‌توانند از ریشه ماکا به عنوان یک مکمل انرژی‌ زا استفاده نمایند. این گیاه تاثیر زیادی بر بهبود عملکرد و افزایش انرژی ورزشکاران دارد.

 

خواص گیاه ماکا

افزایش سطح انرژی با گیاه ماکا

 

طریقه و میزان و زمان مصرف ماکا

از آن‌ جا که ماکا انرژی‌زا می‌باشد، بهتر است که قبل از ساعت 3 بعد از ظهر مصرف شود تا خواب شبانه را مختل ننماید.

ریشه ماکا را به صورت پودر برای تهیه انواع اسموتی، غلات صبحانه، دسر ها و نوشیدنی ها استفاده می نمایند.

امروزه جینسینگ پرویی را به صورت مکمل غذایی و در فرم های کپسول و عصاره مایع هم به کار می برند.

مصرف پودر ریشه ماکا حدود 1.5 تا 5 گرم در روز است.

مصرف روزانه‌ کپسول ماکا بسیار راحت است و می‌توان همه جا آن‌ها را با مقداری آب نوشید.

انواع مکمل های حاوی ماکا

کپسول ماکاویت ام یوروویتال

کپسول ماکاویت ام یوروویتال محصولی کاملا گیاهی بوده که موجب تقویت میل جنسی، بهبود نعوظ، افزایش توانایی جنسی و کاهش خستگی جسمی در آقایان می‌شود. به دلیل به کار رفتن ترکیبات گیاهی و غیر شیمیایی، این فرآورده فاقد هر گونه عارضه جانبی است. این محصول تولید یوروویتال آلمان میباشد. جهت تهیه این محصول میتوانید بر روی عکس آن کلیک بفرمایید.

 

کپسول ماکاویت ام Macavit M یوروویتال

کپسول ماکاویت ام یوروویتال

کپسول ماکاویت اف یوروویتال

کپسول ماکاویت اف یوروویتال مکملی گیاهی بدون عوارض جانبی است که موجب تقویت قوای جنسی، افزایش تحریک پذیری، تولید انرژی و کاهش خستگی در بانوان می‌شود. عصاره گیاه گوارانا موجود در این محصول دارای خواص انرژی زا است و می تواند باعث افزایش توان جسمی بانوان ‌شود. این محصول تولید یوروویتال آلمان میباشد.

کپسول ماکا آپوویتال مخصوص بانوان 

کپسول ماکا آپوویتال تقویت کننده میل جنسی در خانم‌ ها است و به واسطه وجود ترکیباتی مانند عصاره ماکا و گوارانا و املاح معدنی مانند سلنیوم و روی و برخی ویتامین‌ های گروه B فعالیت هورمونی را تنظیم نموده و موجب بهبود عملکرد جنسی می‌ گردد. این محصول که تولید آپوویتال آلمان است انرژی‌ زا بوده و خستگی را در بانوان کاهش می‌دهد. جهت تهیه این محصول میتوانید بر روی عکس آن کلیک بفرمایید.

 

کپسول ماکا بانوان 

کپسول ماکا آپوویتال مخصوص بانوان

 

نکات قابل توجه در استفاده از ماکا

مصرف بیش‌ از حد ماکا باعث تپش قلب و بی‌ قراری می‌شود. به همین دلیل بهتر است که مصرف ماکا را با مقدار کم شروع نمایید و مقدار آن را آرام‌ آرام زیاد کنید.

هنوز اطلاعات دقیقی از اثر گیاه ماکای پرویی بر روی زنان باردار و شیرده منتشر نشده به همین دلیل توصیه می شود که زنان در دوران بارداری و شیردهی از مصرف آن اجتناب نمایند.

در تعداد اندکی از زنانی که از پودر ماکا استفاده کرده بودند، ناراحتی و به‌ هم خوردگی معده دیده شد. علاوه بر این در بعضی از زنان در اوایل مصرف لکه بینی و تغییر در زمان‌ بندی عادت ماهیانه اتفاق افتاد. این اتفاقات کاملا طبیعی بوده و نشان دهنده این است که بدن در حال تنظیم هورمون‌های خود میباشد.

گیاه جینسینگ پرویی مانند انواع دیگر اعضای خانواده کلم ها یک گواتروژن است و مصرف آن می تواند باعث اختلال در تولید هورمون های غده ی تیروئید گردد.

بهتر است مصرف این گیاه به مدت 3 هفته ادامه داشته و یک هفته قطع شود.

کلام پایانی

گیاه ماکا یک گیاه بومی پرو است که طبیعت گرم و خشک دارد و از فواید این گیاه برای بدن تاثیر در تقویت میل جنسی بانوان میباشد. افزایش باروری در آقایان، افزایش قدرت یادگیری و بهبود حافظه، کاهش اندازه پروستات و درمان افسردگی از دیگر خواص گیاه ماکا است. برای مصرف این مکمل دارویی گیاهی لازم است تا نکات قابل توجه و طریقه و میزان مصرف آن به دقت مطالعه گردد. جهت تهیه انواع مکمل های حاوی گیاه ماکا میتوانید به وب سایت فارماکالا مراجعه نمایید.

 

در این بخش از مجله فارماکالا با ما همراه باشید با، ویدیو تاثیر ماکا در تقویت میل جنسی بانوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − دو =