زیبایی, فارما مگ

تاثیر استفاده از بی بی کرم یا بالم زیبایی در آرایش

تاثیر استفاده از بی بی کرم یا بالم زیبایی در آرایش

بی بی کرم که به آن بیوتی بالم و یا بالم زیبایی هم می گویند، از محصولات آرایشی و بهداشتی است که در سال های اخیر مورد توجه خانم هایی قرار گرفته که به سلامت و شادابی پوست خود بسیار اهمیت می دهند. بی بی کرم از جمله محصولات آرایشی است که با توجه به نوع پوست انتخاب میشود. تاثیر استفاده از بی بی کرم یا بالم زیبایی در آرایش در ادامه بیان گردیده است.

 

بی بی کرم یا بالم زیبایی

بی بی کرم یا بالم زیبایی زیر ساز آرایش

 

استفاده از بی بی کرم یا بالم زیبایی در آرایش

بی بی کرم نخستین بار توسط دکتر  شرامک تولید شد. بیمارانی که بعد از لایه برداری پوست دچار التهاب و قرمزی پوست می شوند، به محصولی نیاز داشتند که علاوه بر پوشش لکه ها با پوست آن ها مهربان باشد، نه اینکه مانند برخی از پایه های آرایشی سنگین بوده و باعث تحریک و ناراحتی پوست آن ها شود. نام BB  از مخفف شده Beauty Balm یا Blemish Balm است که در زبان فارسی به معنای بالم زیبایی یا کرم زیبایی میباشد. این کرم برای اولین بار در کشور کره رواج پیدا نمود.

به علت تلفیقی بودن این کرم از کرم مرطوب کننده، پرایمر (پایه آرایش)، ضد آفتاب، کرم پودر و کانسیلر علاوه بر آرایش خاصیت مراقبت از پوست را هم دارد. همچنین میتوان برای کنترل شاین صورت و آبرسان نیز از آن استفاده نمود. بی بی در این کلمه به معنی کرم ضدلک است. این کرم، پوشش کامل و متوسط به وجود می آورد که مناسب روزهایی ست که صورت شما قدری قرمزتر از همیشه میباشد یا وقتی می خواهید صورت تان درخشندگی و صافی طبیعی تری داشته باشد. بی بی کرم ها در اصل تقویت کننده و مرطوب کننده های رنگی برای پوست صورت هستند.

ترکیبات بی بی کرم

-هیالورونیک اسید و گلیسیرین و ویتامن c ،A ، E  ترکیبات ضد چروک و انتی اکسیدان ها

-موادی مانند شیرین بیان و اربوتین که مانع ازدست رفتن رنگ پوست میشود.

-مواد مبتنی بر سیلیکون، از جمله  دایمتیکون که منجر به نرمی و صافی پوست میشود.

 

ترکیبات بی بی کرم

ترکیبات کرم بالم زیبایی

 

مزایای کلی بی بی کرم

تامین رطوبت و آبرسانی سلول های پوست

از بین بردن جوش های سرسیاه و کم رنگ کردن لکه ها در طول مدت مصرف

روشن نمودن پوست و تضمین سلامت و شادابی آن

از بین بردن جوش های سر سیاه روی بینی و پوست صورت

غنی نمودن پوست با ویتامین ها

جلوگیری از ایجاد چین و چروک

جلوگیری از اشعه UV و نفوذ آن به پوست

پخش آسان روی پوست و عدم نیاز به مالیدن زیاد آن

 

مزایای کلی بی بی کرم

فواید بی بی کرم برای پوست

 

تغذیه پوست با ویتامین ها و مواد معدنی

احیا و جوانسازی پوست صورت

جلوگیری از چین و چروک و پیری پوست

به صرفه و اقتصادی بودن به جهت چند کاره بودن

انتخاب بی بی کرم مناسب برای پوست شما

این کرم ها بیشتر در رنگ بندی های گوناگون برای پوست های خشک و چرب وجود دارند و بیشتر شبیه به مرطوب کننده های رنگی هستند. اگر پوستی مستعد به آکنه یا روغنی دارید، یک فرمول مات را که بدون روغن است انتخاب نمایید. اگر پوست شما می تواند از آب رسانی بیشتری بهره مند شود،  پیشنهاد می کنیم یک فرمول مرطوب کننده را انتخاب نمایید. بیشتر بی بی کرم ها به گونه ای طراحی شده اند که پوششی سبک دارند اما باز هم به تفاوت های دیگر شان دقت کنید تا فرمول مناسب با پوست خود را پیدا کنید. یک کرم خوب باید رطوبت مورد نیاز پوست شما را در زیر مواد آرایشی تامین و حفظ نماید و پس از استفاده پوست شما را نرم و شفاف جلوه می‌دهد.

موارد استفاده از بی بی کرم

بهترین چیز در مورد بی بی کرم این است که اصلأ موقع بدی برای استفاده از آن وجود ندارد. اما به طورخاص برای مواقعی که شما نمی خواهید آرایشی غلیظ داشته باشید و درعین حال می خواهید ظاهری آراسته و مرتب داشته باشید بسیار قابل استفاده اند، مخصوصأ مواقعی که شما برای بیرون رفتن از خانه عجله دارید یا وقت زیادی برای آرایش کردن ندارید. مثلأ روزهایی که می خواهید به سرکار یا دانشگاه بروید.

 

موارد استفاده از بی بی کرم

کاربرد های بی بی کرم

 

نحوه استفاده از بی بی کرم

به طور کلی وقتی می خواهید از لوازم آرایشی مایع استفاده نمایید، بهتر است به جای استفاده از انگشتان از اسفنج های آرایشی یا براش ها استفاده کنید تا ظاهر نهایی یکدست تر به نظر برسد. همچنین بهداشتی تر است چراکه هنگام استفاده از انگشتان امکان دارد آلودگی های روی پوست دست یا زیر ناخن به پوست صورتتان انتقال یابد و باعث بروز جوش شود. بنابراین اگر لوازم مناسب در دسترس نداشتید بهتر است قبل از استفاده از کرم دست هایتان را به خوبی بشویید.

براش مخصوص کرم (براش کابوکی صاف) را به کرم پشت دست آغشته نموده و به آرامی روی صورت بکشید. باید به همه نقاط اصلی صورت از جمله پیشانی، گونه ها، چانه و بینی با این براش ضربه بزنید تا پوشش دهی صاف و یکرنگی برای همه قسمت های پوست صورت به وجود بیاید. براش کابوکی و کرم BB را با حرکات دایره ای و آرام روی پوست صورت بچرخانید. بهتر است این کار را از مرکز چهره آغاز کنید و کم کم به طرف بیرون حرکت نمایید. وقتی که به ناحیه چانه و گردن رسیدید، خط چانه و گردن را هم براش بزنید تا رنگ پوست یکدستی داشته باشید.

 

نحوه استفاده بی بی کرم

نحوه استفاده از بی بی کرم

 

انواع بی بی کرم یا بالم زیبایی برای آرایش

بی بی کرم اکتی پور نوروا

برند فرانسوی نوروا با تولید یکی از محبوب ترین کرم های بی بی توانسته است تا زیبایی و سلامت را  به پوست های چرب هدیه دهد. نام اکتی پور از دیر باز در بین افراد دارای پوست های چرب، تحت عنوان کرم اکتی پور رنگی که نامی معتبر و محبوب است، شناخته میشود. بی بی کرم اکتی پور نوروا لک ها، جوش ها و نقایص پوستی را به خوبی پوشانده و به رفع آن ها کمک می نماید. این کرم پوست را رطوبت رسانی نموده و با تنظیم میزان ترشح سبوم، با چربی بیش از حد پوست مقابله کرده و پوست را مات و یکدست می سازد. این کرم بالم زیبایی در رنگ های روشن و تیره موجود است.

کرم بالم زیبایی (بی بی کرم) ساین بیوتی

بی بی کرم ساین بیوتی ساین اسکین محصول شرکت آوندفر ایران و یک فاندیشن با بافت سبک است. این محصول علاوه بر ایجاد رنگ مناسب با پوشش دهی ایده آل و ماندگاری بالا برای تصحیح نوتالیته و یکنواختی رنگ پوست در آرایش روزانه، با برخورداری از ترکیبات فعال ضد آفتاب، ضد چروک، ضد التهاب و مرطوب کننده قوی می باشد؛ در نتیجه سبب کاهش رنگ تیره پوست شده و از پیری زودرس پوست ناشی از نور خورشید پیشگیری می نماید. جهت تهیه این محصول میتوانید بر روی عکس آن کلیک بفرمایید.

 

کرم بالم زیبایی ساین بیوتی

کرم بالم زیبایی ساین بیوتی

 

نکات قابل توجه در استفاده از بی بی کرم قبل از آرایش

بعضی بی بی کرم ها پوست را کمی روشن تر می کنند. بنابراین بهتر است قبل از تهیه یک بی بی کرم تناژ رنگ آن را روی پوست خود تست کنید تا مطمئن شوید با رنگ پوست شما مطابقت دارد. در غیر این صورت ممکن است استفاده از آن BB کرم باعث شود بی حال و رنگ پریده به نظر برسید.

ممکن است محافظت بی بی کرم در برابر آفتاب مکفی نباشد. گرچه بیشتر بی بی کرم ها فاکتور محافظت در برابر آفتاب هم دارند، اما این مسئله بسیاری از افراد را به اشتباه می اندازد. بیشتر خانم ها به اندازه کافی کرم نمی زنند، بخصوص اگر کرمی که استفاده می کنند آرایشی باشد، این یعنی مقدار کرم استفاده شده به اندازه ای نیست که بتواند از پوست در برابر آفتاب محافظت نماید. برای رفع این مشکل بهتر است موقع بیرون رفتن یک لایه ضد آفتاب هم استفاده نمایید.

ممکن است رطوبت BB کرم ها برای پوست های خشک کافی نباشد. درست است که بی بی کرم خواص مرطوب کنندگی دارد، اما ممکن است رطوبت آن برای پوست خشک کم باشد. برای رفع این مشکل پوست های خشک باید قبل از بی بی کرم یک لایه مرطوب کننده روی پوست خود بزنند.

 

نکات قابل توجه استفاده بی بی کرم

نکات استفاده از بی بی کرم

 

کلام پایانی

بی بی کرم یا بالم زیبایی به علت تلفیقی بودن از کرم مرطوب کننده، پرایمر (پایه آرایش)، ضد آفتاب، کرم پودر و کانسیلر علاوه بر آرایش خاصیت مراقبت از پوست را هم دارد. تامین رطوبت و آبرسانی سلول های پوست، روشن نمودن پوست و تضمین سلامت و شادابی آن و جلوگیری از اشعه UV و نفوذ آن به پوست از مزایای کلی بی بی کرم ها هستند. نحوه استفاده از بی بی کرم در این مقاله بیان گردیده است. جهت تهیه انواع کرم های بالم زیبایی میتوانید به وب سایت فارماکالا مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 5 =