زیبایی, فارما مگ

انتخاب بهترین نوع فیس واش برای انواع پوست

انتخاب بهترین نوع فیس واش برای انواع پوست

پوست صورت بیشتر از سایر قسمت‌ ها در معرض آلودگی قرار دارد، بنابراین شستشوی صورت به روش صحیح قدم ابتدایی و مهم برای داشتن صورتی شاداب و جوان است. شستن صورت شاید ساده به نظر برسد اما این عمل ساده نیازمند رعایت اصولی است. یکی از این اصول انتخاب و استفاده از بهترین نوع فیس واش با توجه به نوع پوست صورت میباشد. مزایای شستشوی صورت با انواع فیس واش برای آقایان و بانوان در ادامه بیان گردیده است.

 

فیس واش

بهترین نوع فیس واش

 

بهترین نوع فیس واش برای انواع پوست

ژل شستشوی صورت یا همان فیس واش مایعی شفاف، مقداری چسبنده و تا حدی شبیه به ژل است که در ترکیب با آب رقیق شده و ایجاد کف می کنند. این نام خود به معنای وسیله ای برای شست و شوی صورت میباشد، چیزی که به طور خاص برای تمیز نمودن صورت شما طراحی و ساخته شده است. پوست به طور طبیعی چربی ترشح می کند که به دلیل استفاده منظم از صابون ممکن است مختل شود، زیرا ممکن است چربی طبیعی ترشح شده توسط پوست را از بین ببرد. این امر ممکن است منجر به پیری زودرس یا پیدایش سایر عفونت های پوستی شود. فیس واش یا ژل شست و شو دهنده صورت، محصولی است که برای شست وشوی روزانه صورت و به عنوان جایگزینی برای صابون ها به کار می رود.

فیس واش رطوبت صورت را کاهش نداده و باعث ایجاد حس خشکی در پوست نمی شود. جهت انتخاب بهترین نوع فیس واش لازم است تا نوع پوست خود را بشناسید سپس با توجه به آن محصولی متناسب انتخاب نمایید. عملکرد فیس واش بر روی صورت به این ترتیب است که خاصیت آنتی باکتریال و قدرت پاک کنندگی بالایی دارد که میتواند بدون ایجاد خشکی و یا آسیب به پوست، به طور عمقی پوست را از هرگونه آلودگی پاک نموده و منافذ باز پوستی را نیز کاهش دهد. استفاده مرتب از فیس واش علاوه بر جمع کردن منافذ، از ایجاد جوش­ های سر سفید و سرسیاه نیز جلوگیری مینماید.

مزایای شستشوی صورت با فیس واش

 

مزایای شستشوی صورت با فیس واش

فواید شستشوی صورت با فیس واش

 

تمیز کردن مواد تجمع یافته روی پوست

بهبود گردش خون پوست

آبرسانی پوست

لایه برداری

پیشگیری از آکنه

حفظ سلامت پوست

بهبود التهاب پوست

انواع فیس واش با توجه به نوع پوست

ژل شستشوی صورت انواع و اقسام مختلفی  دارد که هر فرد می‌تواند متناسب با پوست خود به خرید آن اقدام نماید.

ژل مناسب پوست خشک

شوینده مناسب برای پوست‌ های خشک باید چربی و رطوبت لازم را به پوست برساند. پوست خشک بسیار حساس است و دچار التهاب و قرمری می‌شود. به همین دلیل فیس واش مناسب برای پوست‌ های خشک باید فاقد مواد حساسیت‌ زا مانند پارابن، عطر، اسانس و از همه مهم‌تر الکل باشد، الکل به شدت پوست را خشک می‌کند. بیشتر فیس واش‌ ها دارای خواص آنتی‌ باکتریال هستند و در کنار فواید زیادی که خاصیت آنتی‌ باکتریال دارد باعث خشکی پوست نیز می‌شوند. به همین دلیل لازم است تا افراد دارای پوست خشک از شوینده‌ های فاقد خواص آنتی‌ باکتریال استفاده نمایند.

 

ژل مناسب پوست چرب

فیس واش مناسب پوست خشک

 

ژل مناسب پوست چرب

افراد دارای پوست‌ های چرب همیشه به دنبال فیس واشی هستند که میزان چربی پوست آنها را متعادل نماید. به همین دلیل اگر فیس واش و فوم شستشوی صورت شما دارای روغن جوجوبا، هسته انگور و … بود نگران نباشید. اگر بعد از استفاده از فیس واش و یا ژل شستشو در صورت‌تان احساس کشیدگی داشتید فیس واش خود را تغییر دهید. چراکه این شوینده قوی است و چربی و رطوبت پوست شما را  به میزان زیادی کاهش میدهد.

ژل مناسب پوست مستعد اکنه

معمولاً پوست‌ های چرب مستعد آکنه هستند اما اگر صورت شما پر از آکنه است باید ابتدا به پزشک مراجعه و بیماری پوستی را درمان نمایید. معمولاً پزشکان در دوره درمان آکنه صابون و پن‌ هایی را برای درمان آکنه تجویز می‌ کنند که در طول دروه درمان باید استفاده شود. بعد از درمان آکنه با مشورت پزشک فیس واش و ژل شستشوی مناسب را انتخاب نمایید. البته فیس واش و فوم شستشوی صورت مناسب برای پوست‌ های آکنه‌ ای و مستعد آکنه در بازار نیز موجود است.

ژل مناسب پوست نرمال

نگهداری از پوست نرمال نسبت به دیگر پوست‌ ها راحت‌ تر است اما باید دقت کنید که پوست را خشک و حساس و یا چرب نکیند و میزان چربی و رطوبت را در وضعیت نرمال قرار دهید. برند های مختلفی از فیس واش و فوم شستشوی مناسب برای پوست‌ های نرمال در بازار موجود است.

 

ژل مناسب پوست نرمال

فیس واش مناسب پوست نرمال

 

ژل مناسب پوست حساس

پوست‌ های حساس نیز باید از فیس واشی که باعث عدم التهاب پوست‌ شان شود استفاده کنند. عطر، اسانس و الکل باعت ایجاد التهاب پوستی می‌ شود.

فیس واش مناسب اقایان

پوست آقایان نیز مانند بانوان نیاز به رسیدگی دارد، یکی از مهمترین راه ها برای رسیدگی به پوست و پاکسازی پوست استفاده از شوینده های مخصوص صورت می باشد. این ژل با توجه به فرمولاسیون خود قابل استفاده برای تمامی پوست‌ها است. آقایان با استفاده از ژل می‌توانند از پوستی شاداب و جوان بهره‌ مند شوند. این محصول دارای هیالورونیک اسید است که موجب آبرسانی کامل به لایه‌ های پوستی می‌ شود. روش مصرف فیس واش آقایان به این صورت است که در پایان یک روز کاری مقداری از فیس واش را روی صورت زده و با دست ماساژ دهید تا جذب بالاتری داشته باشد. سپس بعد از دو الی پنج دقیقه صورت را با آب سرد شسشتو دهید.

 

شوینده صورت مناسب آقایان

شوینده صورت مناسب آقایان

 

نحوه استفاده از فیس واش

اولین و مهم ترین نکته شستن دست ها است، زیرا آلودگی از دست به صورت انتقال خواهد یافت.

صورت خود را با آب ولرم خیس کنید. این کار به مرطوب نگه داشتن پوست کمک می نماید.

برای استفاده از فیس واش از نوک انگشتان خود استفاده کنید.

پوست خود را لایه برداری کنید.

فیس واش را با استفاده از آب ولرم بشویید و از یک حوله نرم برای خشک کردن پوست خود استفاده نمایید.

شما میتوانید صورت خود را روزی دو بار با فیس واش ها تمیز کنید.

 

نحوه استفاده از فیس واش

روش صحیح استفاده از فیس واش

 

کلام پایانی

شستن صورت یکی از مراحل مهم در روش های مراقبت از پوست است. بنابراین مهم است چه شوینده‌ا ی را برای شستن صورت خود انتخاب کنید. صابون‌ ها به دلیل خاصیت قلیایی باعث آسیب به پوست می‌شوند. بنابراین بهترین شوینده صورت باید PH متناسب با پوست صورت داشته باشد. فیس واش‌ ها شامل ژل و فوم شسشوی صورت هستند که ضمن پاکسازی عمیق، باعث حفظ تعادل چربی و رطوبت پوست می‌شوند. انتخاب بهترین نوع فیس واش با توجه به انواع پوست صورت میگیرد. جهت تهیه انواع فیس واش برای آقایان و بانوان میتوانید به وب سایت فارماکالا مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *