زیبایی, فارما مگ

تاثیر شامپو های ضد ریزش

تاثیر شامپو های ضد ریزش در کنترل ریزش مو

مراقبت از مو جهت داشتن موهایی سالم و پرپشت در همه افراد مساله ای مهم است. از جمله مشکلاتی که در اکثر افراد هم مردان و هم زنان رایج می باشد، مساله ریزش موی سر است. درحالی که ریزش بین 50 تا 100 تار مو نرمال تلقی می شود، ریزش مو زمانی رخ می دهد که فرد روزانه بیشتر از 100 تار مو را از دست بدهد و لازم است راه حلی برای درمان این موضوع در نظر گرفته شود. شامپو های ضد ریزش مو به عنوان راهکاری فوری و قابل اطمینان در رفع ریزش مو مورد استفاده قرار می گیرند. در این مقاله به بررسی علل ریزش مو، شامپو های ضد شوره و انواع آن و تاثیر شامپو ضد ریزش در کنترل ریزش مو پرداخته شده است.

 

شامپو ضدریزش مو

شامپو های ضد ریزش مو

 

اهمیت شامپو های ضد ریزش مو

موها از جمله مهم ترین عوامل موثر در زیبایی صورت هستند. این تارهای پروتئینی و زیبا با رنگ های مختلف از نقطه نظر میزان، تعداد، ضخامت، رنگ و حالت در افراد دارای تفاوت های بسیاری با یکدیگر هستند. ریزش مو مساله ای است که ممکن است هر فردی در طول زندگی با آن مواجه شود. امروزه شامپوهای ضد ریزش مو از از محبوبیت خاصی برخوردار شده اند. این محصولات علاوه بر دارا بودن مواد شوینده و حالت دهنده مو، دارای ویتامین ها و ترکیباتی از قبیل عصاره گیاهان، پروتئین و اسیدهای آمینه هستند و بدین ترتیب شامپو های ضد ریزش در کنترل ریزش مو تاثیر دارند.

عملکرد این شامپوها به گونه ای است که علاوه بر تقویت سلول ها و ریشه مو، با کنترل چربی مو و کاهش آن مانع از ریزش مو می شوند. زیرا دلیل عمده ریزش مو چربی بیش از حد موها است. در ادامه پس از بیان علل ریزش مو و نقش شامپو در آن به تشریح جزئیات بیشتر شامپوهای ضد ریزش مو می پردازیم. برای استفاده از شامپو ضد ریزش مو، چند بار در هفته در هنگام استحمام، مقداری از شامپو را روی پوست سر حدود 5 دقیقه ماساژ دهید تا مواد تقویت کننده جذب ریشه مو شوند و سپس موها را به طور کامل آبکشی نمائید.

 

نقش شامپو ضد ریزش مو

تاثیر شامپو های ضد ریزش مو

 

علل اصلی ریزش مو

به طور کلی از مهم ترین عوامل موثر در ریزش مو در زیر بیان شده است.

بیماری‌های ژنتیکی (از قبیل انواع آلوپسی)

مشکلات کبدی و حرارت کبد

مشکلات گوارشی و یبوست

مشکلات غده تیروئید

مشکلات پوستی

کم‌خونی

رژیم غذایی نامناسب

شرایط روحی روانی نامناسب و استرس

 

استرس عامل ریزش مو

علل اصلی ریزش مو

 

انواع شامپو های ضد ریزش مو

شامپو (به انگلیسی Shampoo) مایعی جهت شستشو و تمیز نمودن موهای سر مورد استفاده قرار می گیرد. ترکیبات موجود در شامپو بر تارهای مو و سطح خارجی پوست سر اثر می گذارند. از ترکیبات اصلی شامپوها مانند دیگر شوینده ها اعم از صابون و خمیردندان، سدیم لوریل سولفات است. این ماده میزان قدرت پاک کنندگی یک شامپو را مشخص می نماید. شامپوهایی که بیشتر از 2 درصد سدیم لوریل سولفات داشته باشند ممکن است باعث ریزش مو شوند. علاوه بر این، هیچ شامپویی به طور قطعی نمی تواند موها را احیا نماید و در این حوزه محدودیت هایی وجود دارد.

شامپوهای ضد ریزش مو در دو نوع مخصوص خانم ها و آقایان تولید می شوند. همچنین این شامپوها بر اساس جنس مو به سه نوع شامپو مخصوص موهای خشک، شامپو مخصوص موهای چرب و شامپو مخصوص موهای معمولی تقسیم می شوند. در شامپوهای مخصوص خانم ها و آقایان، تفاوت های جنس مو و سلول های میان خانم ها و آقایان را لحاظ نموده و برای هریک با توجه به جنسیت مورد نظر، ترکیباتی خاص را مورد استفاده قرار داده و یا حذف می نمایند.

 

شامپو هیر واتر بدون سولفات ضد ریزش FALL-STOP کامان

شامپو هیر واتر بدون سولفات ضد ریزش کامان

 

ترکیبات شامپو های ضد ریزش

عصاره های رزماری، دم اسب، سیر و بابونه برای درمان ریزش مو بسیار موثر هستند. همچنین وجود ویتامین B5 در ترکیبات یک شامپوی ضد ریزش مو، تقویت بیشتر موها را تضمین می نماید. چهار ماده اصلی کتوکونازول (Ketoconazole)، کافئین (Caffeine)، بیوتین (Biotin) و ساپالمیتو (Saw Palmetto) در ترکیبات شامپوهای ضد ریزش مو حتما باید وجود داشته باشند.

نکات قابل توجه در انتخاب و استفاده از شامپو های ضد ریزش

به دلیل آن که مواد شیمیایی موجود در شامپو باعث آسیب به جنس مو نشوند، توصیه می شود هر 6 ماه یکبار شامپو ضد ریزش تعویض گردد. برای مثال 2 شامپو مناسب موهای خود انتخاب کرده و هرکدام را 6 ماه مصرف نمائید.

با مصرف شامپوی ضد ریزش مناسب و با کیفیت در همان روزهای آغازین شاهد کاهش ریزش مو خواهید بود. گرچه توقف کامل ریزش مو وابسته به جنس مو و ترکیبات شامپو می تواند در کوتاه مدت یا بلند مدت محقق شود. اما به طور کلی اغلب افرادی که از شامپو های ضد ریزش استفاده کرده اند در روزهای نخست تاثیر مثبت، کاهش ریزش مو و احساس مطلوب در موهای خود را تجربه کرده اند.

در صورتی که ریزش مو ناشی از تغذیه نامناسب است، بهتر است شامپو حاوی مواد مغذی مهم انتخاب شود یا عملکرد آن به گونه ای باشد که توسط افزایش گردش خون در فولیکول مو باعث جذب مواد مغذی گردد. همچنین در صورتی که از علت ریزش مو اطمینان ندارید بهتر است شامپویی را برگزینید که قادر به مقابله با همه عوامل ریزش مو باشد.

 

شامپو ضد ریزش ساپورت تریکوپلاس

شامپو ضد ریزش ساپورت تریکوپلاس

 

شامپو ضد ریزش مو لازم است دارای اسانس‌ های روغنی، مواد معدنی و ویتامین‌ها باشد.

وجود ترکیبات فعالی که کارامدی آن ها به اثبات رسیده است مانند جینسینگ، ویتامین E، آمینو اسید ها و ویتامین های گروه B تاثیر شامپو ها را دوچندان می نمایند. علاوه بر این، به هنگام خرید شامپو، شامپوهایی را انتخاب نمایید که فاقد مواد شیمیایی مانند سولفات ها باشند. همچنین شامپو های دارای مهار کننده دی هیدروتستوسترون (DHT) مناسب اند.

توجه شود که شامپو های معمولی عموما دارای مواد نرم کننده، درخشان کننده و خوشبو کننده هستند و مناسب درمان ریزش مو نمی باشند.

در صورت حساسیت به مواد خاص، شامپو ضد ریزش هایپوآلرژنیک تهیه نمائید.

کلام پایانی

تاثیر مو در زیبایی غیر قابل انکار است. حفظ زیبایی و سلامت مو به نیازمند مراقبت می باشد. مراقبت از ریشه و ساقه موها از جمله این گونه مراقبت ها می باشد. لازم است ریشه مو ها به طور منظم پاکسازی و تغذیه شوند تا رشد مو انجام شود. همچنین ساقه مو نیاز به آبرسانی دارد تا در مقابل عوامل محیطی مقاومت لازم را داشته باشد. ریزش مو از جمله دغدغه های مهم فردی است که با آن رو به رو می شود. استفاده از شامپو ضد ریزش مو به عنوان روشی موثر و سریع برای کاهش و درمان ریزش مو به شمار می رود. انتخاب مناسب شامپو ضد ریزش و توجه به ترکیبات و فرمولاسیون آن روند درمان را سرعت می بخشد. بهترین شامپو ضد ریزش مو لازم است فاقد سولفات، دارای پروتئین، ویتامین‌های بیوتین، زینک، کافئین و سایر عصاره‌های ضروری برای پوست سر و مو ‌باشد. جهت تهیه انواع مختلف شامپو های ضد ریزش مو متناسب با جنس و مشخصات مو به وب سایت فارماکالا مراجعه نمایید.

 

در این بخش از مجله فارماکالا با ما همراه باشید با نحوه استفاده از شامپو ضد ریزش

1 دیدگاه در “تاثیر شامپو های ضد ریزش

  1. حسین مقدسی گفت:

    سلام لطفا محصولات لوازم آرایشگاه بیارید لطفا مثل پیشبند،چند نوع تافت،قیچی انواعش،آبپاچو….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − پنج =