بارداری, فارما مگ

تاثیرات قطره گل سرخ برای بارداری

فواید و تاثیرات قطره گل سرخ برای بارداری
فواید و تاثیرات قطره گل سرخ برای بارداری

فواید و تاثیرات قطره گل سرخ برای بارداری

استفاده از گیاهان دارویی برای درمان انواع بیماری‌ ها، سنتی کهن در ایران بوده و از این رو از جایگاه ویژه‌ ای برخوردار است. از بین این گیاهان دارویی، گیاه گل سرخ اثرات آرام بخش، ضد تشنج و ضد درد دارد.  گل سرخ از قدیم الایام در طب سنتی مورد استفاده قرار میگرفت و به عنوان دارویی برای درمان افسردگی و درمان سرد مزاجی یا افزایش میل جنسی در هر دو جنس مونث و مذکر به کار گرفته میشد. گل سرخ با تاثیرات مثبتی که بر روی مغز میگذارد باعث ایجاد آرامش در فرد بیمار میشود. فواید و تاثیرات قطره گل سرخ برای بارداری از دیگر مواردی است که در ادامه بیان میگردد.

 

تاثیرات قطره گل سرخ

فواید قطره گل سرخ

 

فواید و تاثیرات قطره گل سرخ برای بارداری

گل سرخ از خانواده رزاسه و دارای بیش از 250 گونه است، این گیاه به صورت درختچه همراه با گل های معطر است که در تولید عرق گیاهی، گلاب، مربا و انواع فراورده های غذایی و شیرینی کاربرد دارد. طبع گل سرخ یا همان گل محمدی گرم است و در اواسط بهار شروع به برداشتن آن می‌کنند. قطره گل سرخ از عصاره خالص گل محمدی (Rosa damascene) تهیه شده است. این عصاره سرشار از ترکیبات موثری مانند ژرانیول، نرول، لینالول، سیترونلول و فنیل اتیل الکل است. قطره گل سرخ سرشار از ویتامین ث  میباشد و از نوشیدنی های مفید برای خانم های باردار است؛ زیرا سیستم ایمنی بدن آنها را تقویت می‌کند و کلاژن سازی در بدن مادر و جنین را افزایش می‌دهد. درواقع ویتامین ث برای رشد جنین بسیار ضروری است و باعث جذب بهتر آهن و کلسیم در بدن می‌شود.

کاربرد های قطره گل سرخ

افزایش حس شادی و نشاط

مبارزه با افسردگی

افزایش میل و توان جنسی

دارای خواص آنتی اکسیدانی

محافظت در مقابل ویروس ­ها

 

کاربرد های قطره گل سرخ

خاصیت ضد ویروسی و آنتی اکسیدانی قطره گل سرخ

 

درمان زخم ها

خواص ضد اسپاسم

تسکین التهاب مفاصل

سهولت در قاعدگی

مراقبت از پوست

مزایای قطره گل سرخ

حفظ سلامت پوست

گل سرخ یا گل محمدی برای پوست معجزه می‌کند. گل محمدی خاصیت آنتی اکسیدانی قوی دارد که باعث رفع باکتری های روی پوست می‌شود. اگر می‌خواهید پوست خود را پاکسازی نمایید، صورت خود را با عصاره این گیاه خوشبو به همراه یک قاشق عسل شستشو دهید. گل محمدی حاوی ویتامین ها و آنتی اکسیدان های مفید برای بدن از جمله ویتامین ث است و با انواع لکه های پوستی و چین و چروک مبارزه می‌کند. برای بر طرف کردن جوش و آکنه می‌ توانید ماسک خیار و گلاب را هم امتحان کنید. اگر از آکنه رنج می برید، سعی کنید روزی سه بار یک قطره گل سرخ خالص را روی آکنه یا جوش بزنید.

 

مزایای قطره گل سرخ

حفظ سلامت پوست از مزایای قطره گل سرخ

 

درمان افسردگی

افشره گل سرخ یا گلبرگ های خشک شده گل محمدی نشاط آور، ضد افسردگی، ضد فشار های عصبی و ضد استرس است. عطر این چای و دمنوش گیاهی مثل گل گاو زبان شما را آرام می‎کند. اگر افسرده هستید یا مشکل کم خوابی و بی خوابی دارید، این دمنوش معطر را امتحان نمایید.

رفع بی خوابی

به جای مصرف قرص‌ های آرامبخش و خواب‌آوری که عوارض بسیاری دارند، چند قطره از افشره گل سرخ مصرف نمایید تا خوابی آرام داشته باشید و صبح با انرژی از خواب بیدار شوید.

درمان سرماخوردگی

یکی از فواید گل محمدی (گل سرخ) درمان سرماخوردگی و رفع عفونت های بدن است. چای و دمنوش گل محمدی مثل بابونه و اسطوخودوس حاوی ویتامین های B1، B2 و K، بتاکاروتن، بیوفلاونوئیدها، تانن ها و پکتین میباشد که باعث کاهش التهاب و مقابله با عفونت های ویروسی می‌شود.

رعایت بهداشت دهان

آب و قطره  گل سرخ بوی بد دهان را رفع می‌کند. اگر به بهداشت دهان و دندان خود اهمیت می‎دهید، عصاره این گیاه را قرقره کنید.

تقویت میل جنسی

از آنجا که اسانس گل سرخ به عنوان یک عامل ضد اضطراب عمل می کند، می تواند تا حد زیادی به مردان دارای اختلال عملکرد جنسی ناشی از اضطراب و استرس کمک نماید. همچنین ممکن است به تعادل هورمون های جنسی کمک کند، که می تواند در افزایش فشار جنسی نقش داشته باشد. همزمان با تاثیر بر سیستم عصبی، باعث کاهش سرد مزاجی زنان و افزایش میل به رابطه جنسی در خانم ها میگردد.

 

تقویت میل جنسی

تقویت میل جنسی با قطره گل سرخ

حفظ سلامت چشم

آب و عصاره طبیعی گل سرخ خاصیت ضد التهاب دارد که عفونت چشم را برطرف می‎کند. فقط کافی است مثل قطره عادی افشره این گیاه را در چشم خود بچکانید یا با چای گل سرخ چشمان خود را بشویید.

رفع یبوست

از روغن گل سرخ می‌توان به عنوان یک ملین برای درمان یبوست مزاج استفاده کرد. یکی از خواص درمانی سنا و گل سرخ خاصیت ملین کنندگی آنها است.

طرز تهیه دمنوش گل سرخ و نحوه مصرف آن

شما می‌توانید گلبرگ های گل سرخ را به صورت تازه به چای یا آب جوش اضافه کنید و 5 الی 10 دقیقه اجازه دهید تا دم بکشد. از این گیاه خوشبو و معطر می‌توانید در انواع مختلف غذا ها و مربا ها (مربای گل سرخ) هم استفاده نمایید. از این قطره دو بار در شبانه روز و هر مرتبه بین 12 تا 15 قطره میتوان استفاده نمود و بهتر است همراه آن مقداری مایعات مصرف شود. لازم است بلافاصله پس از مصرف قطره گل سرخ، درب آنرا محکم ببندید و دور از نور، در دمای 30-15 درجه سانتیگراد نگهداری نمایید.

قطره خوراکی گل سرخ باریج اسانس

قطره خوراکی گل سرخ باریج اسانس برگرفته از اسانس گل محمدی در برطرف کردن افسردگی، اضطراب و افزایش میل جنسی در زنان و مردان نقش موثری دارد. اسانس گل سرخ به علت دارا بودن ویژگی های بسیار مطلوب، موجب ایجاد آرامش دلخواهی می شود. همچنین مشخص شده که اسانس گل سرخ دارای اثر محرک روی مغز انسان می باشد. استفاده از این گیاه، اسانس و عصاره گرفته شده از آن، امروزه در صنعت داروسازی رایج شده است. قطره گل سرخ یکی از فرآورده های به دست آمده از این گیاه میباشد که در داروخانه های کشور وجود دارد و برای بیماری های عصبی نظیر افسردگی و افزایش میل و تقویت نیروی جنسی آقایان و خانم ها تجویز می گردد.

 

قطره خوراکی گل سرخ Rose Oral باریج اسانس

قطره خوراکی گل سرخ باریج اسانس

 

نکات قابل توجه در مصرف قطره گل سرخ

تاکنون عوارضی برای مصرف مقادیر توصیه شده این محصول گزارش نشده است. البته برای خانم های باردار ممکن است با واکنش های آلرژیک، استفراغ، اسهال یا یبوست همراه باشد.

از آنجا که ممکن است سبب ایجاد واکنش های آلرژیک در بدن مادر یا مسمومیت در بدن نوزاد شود مصرف این محصول یاید در دوران بارداری با احتیاط صورت گیرد.

هرگز از اسانس ها در محلی نزدیک به غشاهای مخاطی مانند چشم خود استفاده نکنید. اگر پوست حساسی دارید، همیشه قطره  گل سرخ را با روغن حامل رقیق کنید و قبل از استفاده موضعی، یک تست انجام دهید.

در مصرف هم زمان با داروهای افسردگی و آرام بخش موجب تشدید و تاثیر منفی افسردگی می شود.

مصرف همزمان دارو های حاوی آلومینیوم، وارفارین، استروژن ها و لیتیوم، ممکن است سبب ایجاد تداخلات احتمالی گردد. برای پیشگیری از ایجاد تداخل بهتر است با پزشک یا داروساز مشورت شود.

 

نکات قابل توجه مصرف گل سرخ

نکات قابل توجه در مصرف قطره گل سرخ

 

کلام پایانی

طبع گل سرخ گرم است و در اواسط بهار شروع به برداشتن آن می‌کنند. قطره گل سرخ از عصاره خالص گل محمدی تهیه شده است.  افزایش حس شادی و نشاط، مبارزه با افسردگی، افزایش میل و توان جنسی و تسکین التهاب مفاصل از کاربرد های قطره گل سرخ میباشد. از دیگر مزایای قطره گل سرخ میتوان به حفظ سلامت پوست، تقویت میل جنسی، رفع یبوست، رفع بی خوابی و درمان افسردگی اشاره نمود. همچنین از فواید و تاثیرات قطره گل سرخ دوران بارداری میباشد زیرا سرشار از ویتامین ث است که سیستم ایمنی را تقویت میکند و موجب کلاژن سازی میگردد. جهت تهیه قطره گل سرخ میتوانید به وب سایت فارماکالا مراجعه نمایید.

 

در این بخش از مجله فارماکالا با ما همراه باشید با، ویدیو فواید و تاثیرات قطره گل سرخ برای بارداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 10 =