زیبایی, فارما مگ

روتین جلوگیری از موخوره

روتین جلوگیری از موخوره

مراقبت از مو اغلب می تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص اگر کمی وسواس به خرج دهید. سالم نگه داشتن مو و شیک بودن می تواند به شما اعتماد به نفس و جذابیت بیشتری دهد. عواملی مانند رژیم غذایی ناسالم، آلودگی آب‌وهوا، سبک زندگی ناسالم و استفاده از نوع نامناسب محصولات مراقبت از مو، همگی می‌توانند منجر به آسیب به موها و داشتن موهایی کدر، پر از موخوره، شکننده و ضعیف شود. این مسئله برای اکثر افراد بسیار ناراحت‌ کننده است. درصورتی‌ که با چنین مشکلی مواجه هستید، اولین چیزی که باید تغییر دهید، روش‌ های روتین مراقبت روزانه از موهایتان است.

روتین جلوگیری از موخوره

در ویدئوی زیر روتین مراقبت از مو جهت درمان و پیشگیری از موخوره بیان گردیده است.

 

 

روتین مو عبارت است از ایجاد روال مراقبتی از مو که شامل حفظ سلامت مو و استفاده از محصولات مفید برای موهای شما می شود.

داشتن یک روتین مو، خیلی آسان است و با سلامت موی شما ارتباط مستقیم دارد. به محصولات مویی که مصرف می کنید نیز مرتبط است. خوشبختانه، نیاز نیست هر روز به موهایتان رسیدگی کنید. کافی است روتین موهایتان را هفته ای یکبار یا دو هفته یکبار انجام دهید.

برای انتخاب یک روش مراقبت از مو مناسب به‌صورت روتین روزانه، باید چند عامل را در نظر گرفت. از حس و حال موها گرفته تا مدل‌ هایی که ترجیح می‌دهید، همگی روش‌ های انتخابی برای مراقبت‌ های روتین روزانه از موها را تغییر خواهد داد.

 

جلوگیری از موخوره

راه های جلوگیری از موخوره

 

یک سری مراقبت‌ ها را باید به‌ طورکلی برای انواع موها در نظر داشت. مو ها به‌صورت کلی نیاز به یک سری ویتامین‌ها دارند و باید مدام آب‌ رسانی شوند. خشکی مو و تقویت‌نشدن آن، از عوامل مهم تضعیف تار موها و ریزش مو هستند.

ماساژ با روغن، پاک‌سازی، آب‌رسانی، حالت‌دادن به موها، ترمیم موها، استفاده از روش‌ های درمانی و مراقبتی، محافظت از موها و مواردی از این‌ دست را می‌توان به‌عنوان روتین‌ های مراقبت از مو برای انواع موها در نظر گرفت. این کارها را می‌توان به‌صورت مرحله‌ به‌ مرحله برای مراقبت از موها دنبال کرد.

فواید مراقبت های روتین مو

مراقبت های روتین از مو در حفظ سلامتی و درخشندگی مو نقش بسزایی دارد. مراقبت های روتین از مو همانند مراقبت های روتین از پوست دارای اهمیت است. عوامل زیادی بر نیازهای موی شما در هر روز تأثیر می گذارد، مانند آب و هوا، رژیم غذایی، آلودگی، محصولاتی که برای موی خود استفاده می کنید و موارد دیگر. اولین قدم در مراقبت از مو شناخت جنس و نوع موهای خود است. زیرا هر نوع مو به محصولات و شامپوهای خاصی نیاز دارد. در حالت ایده آل، بهترین رژیم های طبیعی مو شامل محصولاتی است که در رفع دو مورد از مهمترین نیازهای مو یعنی پروتئین و رطوبت، با یکدیگر ترکیب هستند.

 

فواید مراقبت های روتین مو

فواید مراقبت های روتین مو

 

چگونه یک روتین مراقبت مو داشته باشیم

بعد از شناسایی دقیق جنس موها وقتش رسیده است که به سراغ روتین مراقبتی مخصوص به جنس موهای خود بروید و با مداومت در اجرای برخی بایدهای مراقبتی، نسبت به حفظ و سلامتِ موهای خود حساسیت لازم را خرج کنید.

موهای خود را درست بشویید و شانه کنید.

به جای برس معمولی از شانه‌های دندانه درشت استفاده کنید.

آب ولرم دوست خوب موهای شماست از آب ولرم برای شستشوی موها  استفاده کنید.

فقط از شامپو ها و نرم کننده‌ های فاقد سولفات و پارابن استفاده کنید.

وقتی از حمام بیرون می‌آیید، باید موهایتان را با یک حوله که الیاف آن نرم باشد خشک کنید.

 

داشتن روتین مراقبت مو

داشتن روتین مراقبت مو

 

موهایتان را در معرض جریان هوا قرار دهید. سشوار، سریع‌ترین راه خشک کردن مو است. اما گرمای سشوار می تواند به فولیکول مو آسیب بزند. هر زمان که امکان داشت، اجازه دهید که موهایتان در معرض هوا خشک شوند. اگر تمایل دارید که سشوار استفاده کنید، از درجه حرارت ملایم و سرد استفاده کنید. سشوار سرد جزیی از یک روتین موی خوب است.

کرم‌ها، سرم‌ها و روغن‌های مو، محصولاتی هستند که شما می‌توانید به نسبت نوع موی خود از آنها استفاده کنید، و موجب آبرسانی و تغذیه مو میگردند.

موها و پوست کف سر را با استفاده از روغن‌ تقویت کنید. استفاده از روغن‌های طبیعی برای آبرسانی، ترمیم و تغذیه مو را روغن تراپی می‌گویند. شما می‌توانید قبل یا بعد از حمام روغن تراپی را در روتین موی خود قرار دهید. معمولا از روغن‌ های مرطوب کننده و سنگین مثل نارگیل و زیتون قبل از حمام و از روغن‌ های پوشاننده و سبک مثل آرگان و بادام شیرین بعد از حمام استفاده می‌شود.

مرتبا موهایتان را نوک گیری کنید. انتهای موها مستعد چند شاخه شدن و موخوره گرفتن هستند. اگر زمان زیادی بگذرد و شما موهایتان را کوتاه نکنید، بسیار آسیب دیده می شوند. سعی کنید هر سه ماه یک بار نوی موهایتان را بچینید و نوک گیری کنید. اگر نوک موهایتان چند شاخه شده است، هر شش هفته و یا کمتر، نوک آنها را بچینید.

 

درمان موخوره

راه های مراقبت از مو در برابر موخوره

 

موخوره  و راه پیشگیری از آن

به طور کلی، موخوره در موهای خشک متداول است. موخوره هنگامی اتفاق می افتد که لایه محافظ مو، یا کوتیکول، آسیب می بیند که معمولا به دلیل شستشوی زیاد، رنگ کردن بیش از حد، شانه کردن ناملایم و استفاده زیادی از مواد شیمیایی است. تمامی این موارد مو را ضعیف کرده، کوتیکول را از بین برده و در نتیجه به شکستن مو و موخوره می انجامد.

حداقل هر ۲ ماه یکبار مو های خود را حدود یک سانتیمتر کوتاه کنید.

از شامپو های استاندارد استفاده کرده و هنگام شستشو بیشتر پوست سر و ابتدای ساقه را شستشو داده و از چنگ زدن قسمت انتهایی ساقه مو خودداری کنید.و مو‌ها را با آب ولرم و مناسب بشوئید.

 

جلوگیری از موخوره

راه های پیشگیری از موخوره

 

با ملایمت مو‌ها را خشک کنید.

مالش دادن مو‌ها با یک حوله خشک ایده خوبی نیست. بهتر است مو‌ها را به آرامی با یک حوله نرم فشار دهید تا آب اضافه آن‌ها خارج شود. تا جایی که امکان دارد اجازه دهید مو‌ها به طور طبیعی خشک شوند.

اگر برای خشک کردن مو‌ها عجله دارید و می‌خواهید از سشوار استفاده کنید؛ سعی کنید سشوار را روی حرارت باد ملایم قرار دهید.

سعی کنید تا حد مقدور از مواد شیمیایی اجتناب نمایید، موی طبیعی زیبا است. اگر حتما باید موی تان را رنگ کنید به دنبال ملایم ترین رنگ مو بگردید و اگر ممکن است از مواد طبیعی مانند حنا، قهوه و چای استفاده نمایید.

 

راه های درمان موخوره

راه های پیشگیری از موخوره

 

استفاده از روغن‌ ها برای پیشگیری از موخوره

اصلی‌ترین علت ایجاد موخوره خشکی مو است. خشکی مو با از بین رفتن چربی طبیعی مو ایجاد می‌شود برای کنترل چربی مو بهتر است از روغن‌هایی مثل روغن زیتون و روغن بادام تلخ استفاده کنید.

کف دست‌ها را با روغن چرب کنید و به انتهای موهاتون بمالید به طوری که کمی چرب بشه. این کار می‌تواند از ایجاد موخوره جلوگیری کند.

مراقبت از مو‌ها در زمان خواب

اگر موقع خواب مو‌ها را ببافید و یا گوجه‌ای کنید؛ از دو شاخه شدن مو‌ها و شکنندگی آن‌ها جلوگیری می‌کنید. استفاده از بالش ساتن و کلاه مخصوص خواب نیز می‌تواند مفید باشد.

از کش‌های پلاستیکی یا کلیپس‌ های فلزی برای موهای خود استفاده نکنید، زیرا ممکن است موهای شما را بشکنند. به جای آن از کش‌ هایی که روکش پارچه‌ای دارند و ملایم‌ترند استفاده کنید.

 

مراقبت از مو‌ها

مراقبت از مو‌ها در زمان خواب جلوگیری از موخوره

 

رژیم غذایی مناسب

سعی کنید رژیم غذایی مناسبی داشته باشید و در آن همه ویتامین‌ها و پروتئین‌های مناسب را بگنجانید. استفاده از چربی‌های مناسب مانند اسید‌های چرب امگا ۳ بسیار مفید است. ویتامین E بسیار برای مو و پوست خوب است.

کلام پایانی

اگر مراقب موهایتان نباشید، دیگر رشد نمی‌کنند. در ضمن به مرور زمان دچار مشکلاتی مانند ریزش، شوره، خشکی و موخوره خواهید شد. فراموش نکنید که موها نقش مهمی در زیبایی شما دارند. هیچ کس نمی‌خواهد زیبایی‌اش را نابود کند. نکاتی که یاد گرفتید ساده هستند، به آنها عمل کنید و همیشه زیبا بمانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − 2 =