فارما مگ

معرفی انواع شامپو های ضد شوره

معرفی انواع شامپو های ضد شوره

شوره سر از مشکلات رایج مو ها و پوست سر می باشد که بر اثر رشد قارچ بر روی پوست سر و جدا شدن لایه های آن بروز می نماید. شوره سر ممکن است در هر سنی رخ دهد و معمولا ضرری ندارد اما از لحاظ نظافت و زیبایی مو مشکلاتی را برای فرد ایجاد می نماید. از این رو بسیاری از افراد به دنبال راه حل سریع و قطعی برای رفع آن هستند. در این مقاله به دلایل ایجاد شوره سر، عوامل موثر در آن، استفاده از شامپو های ضد شوره به عنوان روش درمان و معرفی انواع این شامپو ها می پردازیم.

 

شامپو ضدشوره

شامپو ضد شوره

 

درمان شوره سر با انواع شامپو ضد شوره

شوره سر در اثر خشکی بیش از اندازه پوست و یا دیگر مشکلات پوستی به وجود می آید. این دو مورد باعث بروز التهاب و خارش و در نهایت ایجاد شوره سر می شوند. شوره یا پوست های جدا شده از سر عموما سفید رنگ یا گاها متمایل به کرم و زرد هستند. اگر شوره سر به همراه قرمزی و التهاب رخ دهد احتمال بیماری پوستی پسوریازیس یا درماتیت وجود دارد. همچنین در برخی افراد شوره سر در فصل زمستان و یا اقلیم خشک مشاهده می شود. شوره سر به طور کلی به دو دسته شوره خشک و شوره چرب تقسیم می شود.

در ویدئوی زیر راه های خانگی درمان شوره ارائه میگردد.

 

 

در بعضی موارد خفیف شوره سر با استفاده از درمان های خانگی و یا تغییر سبک زندگی و غذایی حتی بدون استفاده از شامپو های مخصوص یا دارو های شیمیایی می توان به درمان شوره سر یا پیشگیری از آن پرداخت. با این وجود، از موثر ترین و اساسی ترین روش درمان شوره سر، استفاده از شامپو های ضد شوره سر می باشد. این شامپو ها به دلیل ترکیبات و فرمولاسیون خاص آن ها می توانند باعث مرطوب نگه داشتن پوست سر به خصوص پوست های خشک، حفظ سلامت، تقویت پوست سر و لطافت مو شوند. در ادامه به بیان ویژگی ها و معرفی انواع شامپو های ضد شوره می پردازیم.

 

درمان شوره سر با شامپو

راه درمان شوره سر

 

عوامل ایجاد شوره سر

برخی از عوامل مهم در ایجاد شوره سر در زیر بیان گردیده است.

استرس

بیش از اندازه شستن مو ها

استفاده از شامپوی نامناسب برای موها

مصرف برخی غذاها مانند غذا های پر ادویه و غذا های شیرین

 

استرس عامل شوره سر

استرس از عوامل ابتلا به شوره سر

 

فواید استفاده از شامپو های ضد شوره

فواید مهم مصرف شامپو های ضد شوره در زیر بیان شده است.

کنترل چربی پوست سر

رﻓﻊ التهابات، ﺧﺎرش و خشکی پوست سر

ﭘﺎﮐﺴﺎزی ﭘﻮﺳﺖ ﺳﺮ از ﭘﻮﺳﺘﻪ ﻫﺎ و ورﻗﻪ ﻫﺎی ﭼﺮب

رطوبت رسانی پوست سر

مهار ﻗﺎرچ ﻫﺎی ﻋﺎﻣﻞ ﺷﻮره

 

ویژگی های شامپو های ضد شوره

فواید استفاده از شامپو ضد شوره

 

ترکیبات شامپو ضد شوره

ترکیبات شامپو های ضد شوره با توجه به هدف خاص آن ها متفاوت هستند. از مواد فعال موجود در این شامپو ها می توان به موارد زیر اشاره نمود.

قطران ذغال (Coal Tar)

روی پیریتیون (Zinc Pyrithione)

اسید سالیسیلیک (Salicylic Acid)

گوگرد (Sulfur)

سولفید سلنیوم (Selenium Disulfide)

کتوکونازول (Ketoconazole)

انواع شامپو ضد شوره بر اساس نوع مو

شامپو ضد شوره برای موهای چرب

همانطور که پیش تر اشاره شد شوره چرب یکی از انواع شوره سر است که به دلیل افزایش سبوم در پوست سر ایجاد شده و از ساقه و پوست سر به راحتی قابل شستشو نیست. افرادی که به این نوع شوره دچار می شوند عموما دارای پوست قرمز و ملتهب هستند. موادی که در زیر بیان شده اند بهتر است در ترکیبات شامپوی مناسب برای موهای چرب وجود داشته باشند.

 سالیسیلیک اسید (با خاصیت لایه برداری به منظور حذف شوره ‌های مقاوم)

عصاره سابال و رزماری (جهت کاهش چربی پوست سر)

پیروکتون اولامین (با خاصیت ضد قارچ)

ایکتیول (تنظیم کننده ترشح چربی پوست)

 

انواع شامپو ضد شوره

شامپو ضد شوره برای موهای چرب

 

شامپو ضد شوره برای موهای خشک

بروز شوره در افراد با پوست خشک به دلیل خشکی بیش از اندازه لایه پوست رخ می دهد و معمولا موها خشک تر از حد نرمال هستند. برای شستشوی منظم و پاکسازی موها، ترکیبات ضد قارچ و ضد میکروب در شامپو های ضد شوره مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین برای جلوگیری از خشکی زیاد پوست، کاهش التهاب و خارش پوست سر، از مواد نرم کننده و مرطوب کننده نظیر مانند عصاره گل لادن، روغن کالاندولا، روغن نارگیل، پانتنول، گلیسیرین، عصاره آلوئه ورا، پلی کوآترنیوم استفاده می شود. علاوه بر این، وجود ترکیباتی حاوی عصاره نعنا در شامپو ها باعث ایجاد حس خنکی در پوست سر می گردند.

انواع شامپو های ضد شوره

شامپو ضد شوره پوست سر چرب پریم

شامپو ضد شوره پوست سر چرب پریم مناسب شوره های خشک و چرب بوده و برای استفاده آقایان و خانم ها مناسب می باشد. این محصول حاوی عصاره هایی مثل عصاره ریشه جینسینگ، گل گزنه سفید و دانه گلدیتسیا است که چربی پوست سر را تنظیم نموده و به این ترتیب از بازگشت شوره ناشی از چربی پوست سر جلوگیری میکند. این شامپو را دو بار در هفته به مدت حداقل دو ماه استفاده نمایید. جهت تهیه این محصول میتوانید بر روی عکس آن کلیک بفرمایید.

شامپو ضد شوره مو و پوست سر چرب درماسیف

 شامپو ضد شوره مو چرب درماسیف علاوه بر کنترل میزان چربی ترشح شده، ضد باکتری و قارچ مضر بوده و درنتیجه بعد از استفاده شاهد شوره نخواهید بود و التهابات را نیز فرو می‌نشاند.

شامپو ضد شوره موی چرب وچه

شامپو ضد شوره موی چرب وچه حاوی پیروکتون اولامین است که یک ترکیب ضد شوره قوی بوده و باعث حذف قارچ عامل شوره از پوست سر می گردد، به رفع پوسته ریزی سر کمک می کند و با ترشح سبوم توسط ترکیبات تخصصی باعث حذف شوره های مقاوم از پوست سر می گردد. همچنین به کاهش خارش پوست سر کمک کرده و مو را نرم و لطیف می کند، از خشک و دهیدراته شدن موها جلوگیری کره و با حفظ رطوبت آن ها به افزایش نرمی موها کمک زیادی می نماید. همچنین فاقد سیلیکون، الکل و پارابن می باشد و برای افرادی که پوست حساس نیز دارند مناسب می باشد. جهت تهیه این محصول میتوانید بر روی عکس آن کلیک بفرمایید.

 

شامپو ضدشوره موی چرب وچه

شامپو ضدشوره موی چرب وچه

 

شامپو ضد شوره موهای چرب مدیلن

شامپو ضد شوره موهای چرب مدیلن با فرمولاسیون جدید خود در کنار قدرت شویندگی مناسب خود، حاوی ماده موثر زینک پريتيون می باشد که این ماده مهم ترین ترکیب ضد شوره شناخته شده است و همچنین حاوی پلی کوآترنیوم 10 می باشد که نرم کننده و ضد استاتیک است. این شامپو رطوبت مو ها راتنظیم نموده و شوره و پوسته ریزی مو ها را نیز از بین می برد.

شامپو ضد شوره تریکوپلاس

 شامپو ضد شوره تریکوپلاس حاوی عصاره های گیاهی و از بین برنده شوره های مقاوم می باشد. این محصول پوست سر را تسکین داده و خارش سر را برطرف می نماید.

شامپو ضد شوره موی خشک فولیکا

شامپو ضد شوره Anti Dandruff فولیکا در درمان شوره های شدید و مقاوم موثر و از بروز مجدد شوره سر جلوگیری میکند. این شامپو حاوی مواد موثر ضد التهاب، ضد خارش  و ضد قارچ میباشد و پيركتون اولامين از بروز مجدد شوره جلوگيري به عمل مي آورد. عصاره آويشن موجود در اين فرآورده به خوبي قادر به كنترل ترشحات سبوم پوست سر بوده و مانع از چرب شدن كف سر مي گردد. جهت تهیه این محصول میتوانید بر روی عکس آن کلیک بفرمایید.

 

شامپو ضد شوره Anti Dandruff خشک فولیکا 200ml

شامپو ضد شوره موی خشک فولیکا

 

شامپو ضد شوره مناسب موهای خشک سریتا

شامپو ضد شوره مناسب موهای خشک سریتا ریزش موی ناشی از شوره و پوسته ریزی را مهار می‌کند و سبب افزایش رطوبت و حس خنکی پوست سر می‌شود. ترکیبات این محصول حاوی زینک اومادین، لایه بردار آنزیماتیک و ترکیبات پروبیوتیکی میباشد. همچنین فاقد ماده خطرناک پارابن است.

شامپو ضد شوره سینره

شامپو ضد شوره سینره مناسب شوره های خشک و چرب بوده و برای استفاده روزانه آقایان و خانم ها مناسب می باشد. این محصول حاوی عصاره هایی مثل عصاره زانتاکسیلوم، عصاره بید، عصاره آویشن، عصاره پر سیاوش و کلیمبازول می باشد.

شامپو ضد شوره نوتریسل نئودرم

شامپو ضد شوره نوتریسل NUTRISOL نئودرم مناسب انواع مو، محصولی دارای ترکیب ضد قارچ کلیمبازول و ایکتیول می باشد که برای پیشگیری از ایجاد شوره سر و درمان اولیه شوره تهیه شده است. کلیمبازول در این محصول ضد قارچ موضعی می باشد که در درمان عفونت های قارچی پوست مانند شوره سر و اگزما کاربرد دارد. ایکتیول اثر ضد قارچی کلیمبازول را تقویت می نماید و دارای اثرات آرام بخشی و ضد التهابی می باشد که خارش و قرمزی ناشی از قارچ را کاهش می دهد. این محصول فاقد پارابن برای مصرف روزانه مناسب است. جهت تهیه این محصول میتوانید بر روی عکس آن کلیک بفرمایید.

 

شامپو ضد شوره نوتریسل نئودرم

شامپو ضد شوره نوتریسل نئودرم شامپو ضد قارچ

 

شامپو ضد شوره سیکلوزینک اویدرم

شامپو ضد شوره سیکلوزینک CICLOZINC اویدرم باعث رفع شوره های خفیف تا متوسط می شود و همچنین سبب جلوگیری از بروز مجدد شوره می گردد.

شامپو ضد شوره اکتوپیروکس ۱% ایروکس 

شامپو ضد شوره اکتوپیروکس ۱% با استفاده از ترکیب ضد شوره اکتوپیروکس که جدید ترین و ایمن ترین ترکیب ضد شوره می باشد، خارش و شوره سر را درمان می کند. این شامپو در پیشگیری و کنترل ریزش مو نیز موثر می باشد.

شامپو ضدشوره حاوی 2% سالسیلیک اسید سیوند

شوره سر یا سبوره با پوسته ریزی پوست سر مشخص می‌شود که همراه با خارش و گاهی اوقات همراه با قرمزی و دلمه است. پوسته سفید رنگ در لابه لای موها که گاهی روی شانه‌ها ریخته است. شامپو ضدشوره سیوند حاوی روغن درخت چای، عصاره گل ختمی، رزماری و 2% اسید سالسیلیک می باشد و کنترل خارش و چربی مو، افزایش گردش خون موضعی پوست سر و لطافت و درخشندگی مو و همچنین کاهش پوسته‌ریزی را بر عهده دارد. جهت تهیه این محصول میتوانید بر روی عکس آن کلیک بفرمایید.

 

شامپو ضدشوره حاوی 2% سالسیلیک اسید سیوند

شامپو ضدشوره حاوی 2% سالسیلیک اسید سیوند

 

طریقه مصرف شامپو های ضد شوره

پیشنهاد می شود از شامپو های ضد شوره به صورت روزانه یا دو روز یکبار استفاده شود.

در هنگام استحمام شامپو ضد شوره را روی سر ماساژ داده و به مدت پنج دقیقه منتظر بمانید و سپس به طور کامل آبکشی نمائید.

می توان در ابتدای استحمام از شامپو ضد شوره برای موها استفاده نمود و سپس شستشوی سایر قسمت های بدن را انجام داد و در نهایت آبکشی انجام شود.

کلام پایانی

شوره سر یک اختلال رایج و مزمن پوست سر است. مهم ترین نشانه شوره سر پوسته پوسته شدن پوست کف سر و وجود سفیدک های ریز در مو ها می باشد. با وجود آن که شوره سر مساله ای جدی و نگران کننده نیست اما ظاهری نامطلوب دارد. به همین دلیل درمان و رفع آن در افراد مهم تلقی می شود. در اغلب موارد می توان شوره سر را کنترل نمود. در موارد خفیف با استفاده از یک شامپوی ملایم قابل رفع است و در غیر این صورت شامپو های درمانی ضد شوره بسیار موثر هستند. شامپو های ضد شوره در انواع مختلف و ترکیبات متفاوت در دسترس هستند. برای حصول به نتیجه مناسب و رفع کامل شوره سر بهتر است دلیل ایجاد شوره سر و جنس مو در انتخاب شامپوی مناسب ضد شوره حتما در نظر گرفته شوند. این شامپو ها با فرمولاسیون خاص خود با کنترل چربی سر، رطوبت رسانی، رفع التهابات و خارش پوست سر و پاکسازی آن به از بین بردن یا کاهش شوره سر منجر می شوند. جهت تهیه انواع شامپوهای ضد شوره در درمان و رفع شوره سر به وب سایت فارماکالا مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *