سلامت خانواده, فارما مگ

زینک اکساید چه تاثیری در سفید نمودن واژن دارد؟

زینک اکساید چه تاثیری در سفید نمودن واژن دارد؟

پوست به عنوان بزرگترین عضو بدن، خصوصیات مختلفی دارد. گاهی بر اثر موارد گوناگون ممکن است پوست دچار تغییر رنگ ظاهری گردد. حساسیت پوستی و افزایش بی رویه رنگدانه های پوستی از جمله عوامل مهم در تغییر رنگ پوست به خصوص در ناحیه واژن به شمار میروند. بسیاری از بانوان به دنبال راهکاری برای رفع تیرگی پوست واژن و سفید کردن آن هستند. در این مقاله به استفاده از پماد یا کرم زینک اکساید برای سفید نمودن واژن به همراه دیگر کاربردهای آن میپردازیم.

 

زینک اکساید

پماد زینک اکساید

کاربرد زینک اکساید برای سفید شدن واژن

زینک اکساید به عنوان مهم ترین و موثرترین ماده برای سفید نمودن ناحیه واژن با توجه به فواید بسیار آن برای پوست مطرح میباشد. پماد زینک اکساید با کاهش سرعت رنگدانه سازی در واژن سبب روشن شدن پوست این ناحیه میگردد. همچنین زینک اکساید در جوانسازی پوست واژن نیز کمک کننده است. به منظور حصول به نتیجه دلخواه لازم است پماد زینک اکساید به صورت مداوم و پیوسته طی زمان طولانی مورد استفاده قرار گیرد. از آنجاییکه زینک اکساید حاوی روی میباشد خاصیت شگفت انگیزی در رفع تیرگی و روشن نمودن پوست دارد. به همین دلیل این ماده توسط بسیاری از دختران قبل از ازدواج برای سفید نمودن واژن مورد استفاده قرار میگیرد. علاوه بر این زینک اکساید در لایه برداری و درمان عفونت ها، در کمتر از ۴۸ ساعت موثر خواهد بود.

 

زینک اکساید

کاربرد زینک اکساید برای سفیدی واژن

 

فواید و کاربرد های مختلف زینک اکساید

درمان سوختگی

پماد زینک اکساید در درمان عارضه های پوستی مختلف از جمله سوختگی، اگزما، سوختگی پای نوزادان، خراشیدگی و گزش حشرات با خاصیت ضد التهاب خفیف پوستی و ضد خارش بدلیل ترکیب با ماده کالامین (ماده قابض و التیام بخش) بسیار موثر است. لازم است اشاره شود که پماد زینک اکساید به هیچ عنوان برای زخم های عمیق و یا سوختگی های بسیار شدید مناسب نبوده و توصیه می شود قبل از تهیه این پماد با پزشک و یا دارو ساز در مورد شدت سوختگی و نوع زخم مشورت انجام شود.

رفع ادرارسوختگی پای نوزادان

کودکان و نوزادان به واسطه استفاده از پوشک و احتمال بروز حساسیت های متعدد دچار عوارض پوستی بسیاری میشوند. اثر ناشی از پوشک باعث تحریک پوست کودک شده و او را با التهاب و سرخی پوست مواجه مینماید. در صورت تداوم این عارضه پوستی، پاسخ التهابی پوست کودک تشدید میگردد و آزرده خاطر شدن آنها را بدنبال خواهد داشت. کرم های محافظتی پوست کودک که با هدف حل این مشکل در کودکان معرفی شدند حاوی درصد کمی زینک اکساید هستند. همچنین در ترکیبات این محصولات از روغن و نرم کننده استفاده شده تا مانع از ادرار سوختگی و تحریک پوستی آنها شوند.

 

رفع ادرارسوختگی با زینک

رفع ادرارسوختگی پای نوزادان با پماد زینک اکساید

 

درمان آفتاب سوختگی

پماد زینک اکساید دارای خاصیت ضد میکروبی بوده و از بروز عفونت بر روی پوست جلوگیری میکند. اکسید روی باعث هیچگونه حساسیتی روی پوست نشده و به جلوگیری از رشد باکتری ها کمک میکند به همین دلیل پماد های زینک اکساید میتوانند برای بهبود آفتاب سوختگی مورد استفاه قرار گیرند. جهت استفاده از پماد زینک اکساید در رفع آفتاب سوختگی می بایست چندین بار در طول روز لایه نازکی از پماد بر ناحیه آفتاب سوخته استعمال شود و پوست به آرامی ماساژ داده شود تا پماد جذب پوست گردد. روند بهبود پس از استفاده از پماد به مدت دو روز قابل مشاهده می باشد.

حفاظت در برابر آفتاب

پماد زینک اکساید حاوی مواد مرطوب کننده و آنتی بیوتیک است و از پوست در برابر اشعات مضر خورشید محافظت می کند. همانطور که میدانیم اشعه ماوراء بنفش خورشید اثر مخربی بر سطح پوست دارد و تابش بیش از حد آفتاب بر روی پوست، میتواند باعث آفتاب سوختگی، پیری زودرس پوست و چین و چروک صورت شود. کرم زینک اکساید به عنوان سد محافظتی بر روی پوست، مانع از نفوذ اشعه ماوراء بنفش خورشید به پوست می شود.

 

زینک اکساید ضد آفتاب

حفاظت در برابر آفتاب با پماد زینک اکساید

 

رفع جوش و آکنه

یکی از دلایل اصلی بروز جوش و آکنه بر روی صورت، چربی پوست است. این پماد با کاهش چربی پوست و کمک به عدم تجمع چربی روی آن، به رفع جوش و آکنه کمک می کند و التهابات پوستی را تسکین می بخشد.

نکات قابل توجه در مصرف پماد زینک اکساید

از استفاده از این پماد روی زخم باز و برخورد با چشم اکیدا پرهیز شود.

در صورت استفاده از مدل اسپری حاوی زینک اکساید، اسپری قبل از مصرف تکان داده شود.

بیشتر از مقدار لازم از این پماد بر روی پوست استفاده نشود.

در صورت استفاده از این پماد جهت رفع سوختگی پا در کودکان، لازم است بعد از هربار تعویض پوشک پماد بر ناحیه آسیب دیده استعمال شود.

 

نحوه مصرف پماد زینک اکساید

نکات استفاده از پماد زینک اکساید

 

این پماد برای درمان بیماری ملاسما و اگزمای پوستی نیز مفید است.

این پماد برای درمان عفونتهای باکتریایی پوستی مناسب نیست.

در صورت وجود حساسیت به این پماد، بعد از اولین مصرف این موضوع را با پزشک در میان بگذارید.

در پوستی که دچار عفونت شده است، قبل از استفاده با پزشک مشورت صورت پذیرد.

عوارض احتمالی و منع مصرف پماد زینک

هنوز مشخص نیست که این پماد می تواند بر شیردهی مادر اثر بگذارد یا خیر. به همین دلیل اگر در دوران بارداری و شیردهی هستید، قبل از استفاده از این دارو با پزشک مشورت کنید.

 

عوارض پماد زینک

عوارض احتمالی پماد زینک اکساید

 

در صورت وجود حساسیت به مواد غذایی و یا داروهایی از قبیل روی، دایمتیکون، روغن جگر ماهی، پماد لانولین و پارابن ها، هرگز از این پماد استفاده نشود. همچنین استفاده از پماد زینک اکساید در برخی افراد ممکن است باعث خارش پوست، سوختگی، سوزش، تیرگی پوست شود.

کلام پایانی

رنگ پوست تحت تأثیر ملانوسیت (سلول های رنگدانه ساز در پوست و مو) قرار دارد. عدم تعادل در رنگدانه سازی سلول های پوست باعث تغییر رنگ آن می شود. در بزرگسالی، تغییرات هورمونی از قبیل مصرف قرص، بارداری و یائسگی نیز می توانند رنگ پوست را تغییر دهند. از کاربردهای زینک اکساید میتوان به رفع آفتاب سوختگی، محافظت در برابر اشعه آفتاب، درمان جوش و آکنه و رفع ادرارسوختگی در کودکان و نوزادان اشاره کرد. زینک اکساید از جمله محصولاتی است که به رفع تیرگی واژن نیز کمک شایانی می کند. جهت تهیه محصولات حاوی زینک اکساید برای سفید نمودن واژن به وب سایت فارماکالا مراجعه نمایید.

3 دیدگاه در “زینک اکساید چه تاثیری در سفید نمودن واژن دارد؟

  1. مینا محمدی گفت:

    اصلا واسه واژن استفاده نکنید میره داخل کلیتوریس و ایجاد تورم و درد میکنه

    1. پریا گفت:

      سلام من برای روشن شدن واژن از پماد زینک اوکساید استفاده میکنم و خیلی خوبه و حتی بلای پوست صورتم هم استفاده میکنم

      1. N گفت:

        سلام واقعا خوبه ؟چجوری استفاده میکنی ببینم روشن شده بیکینی و واژن ؟میشه جواب بدی خیلی ممنون
        سپاس از سایت خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − نه =