تناسب اندام و تغذیه سالم, فارما مگ

روش های زیبا سازی ساق پا

روش های زیبا سازی ساق پا

زنان در سر تا سر جهان خواستار داشتن ساق پای زیبا هستند. ساق پا بخش مهمی از بدن برای افراد است، بویژه برای خانم‌ها که بر تصویر ذهنی و اعتماد به نفسشان تاثیر می‌گذارد. متأسفانه بسیاری از زنان ساق پای کوتاه و عضلانی دارند. ساق پای چاق ممکن است بدلیل حجم زیاد عضله یا بدلیل رسوبات چربی، یا هر دو مورد باشد. چاق بودن ساق پا نه‌ تنها برای پوشیدن چکمه‌ های بلند تا زانو مشکل ایجاد می‌کند بلکه باعث می‌شوند افراد از پوشیدن لباس‌ های کوتاه نیز خجالت‌ زده شوند.

 

زیبا سازی ساق پا

زیبا سازی ساق پا

 

روش های زیبا سازی ساق پا

از آنجایی که ساق پای چاق و لاغر هر دو از زیبایی هیکل فرد میکاهند روش های زیباسازی ساق پا به دو دسته چاق کردن و لاغر کردن ساق پا تقسیم میشوند که هر دو روش در این مقاله بررسی میگردند.

 

زیبا سازی ساق پا

روش های زیبایی ساق پا

 

راه های  لاغر کردن ساق پا

ژنتیک و بافت چربی از دلایل ساق پای چاق میباشند که موجب از دست رفتن زیبایی بدن زنان میگردند. این افراد خواستار لاغری ساق پا میباشند. همچنین ممکن است یک نفر با اندام متناسب نیز، پا های چاقی داشته باشد و از فرم آن‌ها راضی نباشد. انتخاب یک روش زیبایی همیشه تصمیم مهمی است که نباید در آن عجله کرد.

کم کردن کالری دریافتی

از آنجا که برای باریک و کوچک کردن هر قسمت از بدن، باید از یک برنامه کاهش وزن پیروی کرد، بنابراین اگر قصد لاغر کردن ساق پایتان را دارید، باید ابتدا کالری دریافتی‌تان را کاهش دهید. پس برنامه غذایی خود را اصلاح کنید تا وزن‌ کلی‌تان کم شود. پس از کاهش وزن کلی بدن، ساق پاهای شما نیز لاغر خواهد شد. از مکمل های گیاهی لاغری مناسب برای داشتن بدنی خوش فرم نیز میتوان استفاده نمود.

تمرینات بدنسازی قدرتی

تمرینات قدرتی ساق بزنید تا پاهای خوش‌فرمی بسازید. تمریناتی مثل ساق ایستاده، ساق دستگاه، ساق پرس پا و… را انجام دهید.  تمرینات ورزشی‌تان باید با تکرار بالا و در ست‌های پایین انجام شود. بهترین راه این است که از یک مربی و کارشناس، برنامه ورزشی دریافت کنید.

 

لاغری ساق پا با ورزش

بدنسازی برای لاغری پا

 

نپوشیدن کفش پاشنه بلند

کفش‌های پاشنه بلند به خودیِ خود باعث بزرگ شدن و رشد عضله ساق نمی‌شود، اما می‌تواند باعث شود که عضلات ساق پای‌‎تان، چاق و بزرگ به نظر برسد. وقتی کفش پاشنه بلند می‌پوشید عضلات ساق منقبض و کوتاه می‌شوند و برجسته‌تر به نظر می‌رسند.

حرکات کششی ساق پا

انجام حرکت کششیِ ساق پا، باعث می‌شود تا عضلات این ناحیه کشیده شده و باریک‌تر به‌نظر برسد. برای انجام این حرکت در منزل، به تنها چیزی که نیاز دارید، دیوار است تا بتوانید وزن‌تان را روی دیوار بیندازید و تعادل خود را حفظ کنید.

دست‌های‌تان را روی دیوار قرار دهید.

پای سمت راست را جلوی دیوار قرار داده و پای چپ را به سمت عقب بکشید.

تا حدی به سمت دیوار خم شوید که کشش عضلات پشت پا را کاملاً احساس کنید.

به مدت ۳۰ ثانیه در همین حالت مانده و سپس پای خود را جابه‌جا کنید.

یعنی این‌بار پای چپ را جلوی دیوار قرار دهید و پای راست را به سمت عقب ببرید.

 

حرکات کششی ساق پا

حرکات کششی برای لاغری ساق پا

 

ليپوساكشن ساق پا

در حالی ‌که حجيم شدن ساق پا عمدتاً توسط عضلات ايجاد می‌شود، اما مواردی نيز وجود دارد كه در آن چربی اضافی در ساق پا ساخته می‌شود و ظاهری حجيم را ايجاد می‌کند. در این موارد، لیپوساکشن ممکن است یک گزینه عالی برای بیمارانی باشد كه به دنبال ايجاد ظاهری لاغرتر و خوش‌فرم‌تر در ساق پای خود هستند. در مورد لاغر كردن ساق پا، ليپوساكشن يك شيوه تا حدی تخصصی است. لیپوساکشن پا روشی است که به جراحان زيبايی اجازه می‌دهد تا لایه‌های سرسخت چربی که از طريق رژیم غذایی و ورزش قابل مقابله نيستند، را حذف نمايند. اين كار از طريق ذوب بدون درد چربی صورت می‌گیرد.

راه های چاق کردن ساق پا

ساق پای برخی دیگر از مردان و زنان به‌طور ژنتیکی لاغر است و این افراد تمایل دارند که ساق پایشان ظاهری پرتر، گردتر و حتی ماهیچه‌ای‌تر پیدا کند. چاق کردن ساق پا فرایندی است که در آن از پروتزهایی استفاده می‌شود که برای بزرگ‌تر نشان دادن عضلات طراحی ‌شده‌اند. پس از فرایند چاق شدن ساق پا، ظاهر این ناحیه از بدن بزرگ‌تر و برجسته‌تر می‌شود. چاق شدن ساق پا موجب میشود تا ساق پا خوش‌فرم و برجسته شود، عضلات ساق پا به میزان متناسبی افزایش یابد، بدشکلی‌ های ایجادشده براثر تصادف یا ناهنجاری‌های مادرزادی برطرف گردد، نمای کلی بدن بهبود یابد و اعتماد به نفس افزایش یابد. مصرف مولتی ویتامین برای چاق شدن بدن نیز یک راه حل مناسب است.

تزریق ژل

برای چاق شدن ساق پا می‌توان از انواع دیگر ژل که ویسکوزیته بالاتری دارند نیز استفاده کرد. پس از حدود دو سال این ژل‌ ها جذب بدن شده و برای حفظ نتایج باید تزریق تجدید شود. ما انجام این روش درمانی را برای کسانی که تمایل به داشتن ساق‌ های شکیل‌تر دارند اما نمی‌خواهند از روش‌ های با اثر دائمی استفاده کنند توصیه می‌کنیم. به علت قابل‌ جذب بودن این ماده، نیاز است که هر 10 تا 12 ماه تزریق تکرار شود تا نتایج آن حفظ گردد. این امر باعث شده که هزینه تزریق به‌ طور قابل ‌توجهی از هزینه انجام جراحی بیشتر شود.

 

تزریق ژل

تزریق ژل برای چاق کردن ساق پا

 

تزریق چربی

با تزریق چربی خود بدن نیز می‌توان اقدام به چاق شدن ساق‌ های پا نمود. در این روش از انتقال چربی استفاده می‌شود. نتایج حاصل از به کار بردن این روش درمانی کاملاً طبیعی است. از آنجا که در این روش از چربی‌های اضافی قسمت‌های دیگر بدن استفاده می‌شود احتمال برگشت و رد عمل بسیار پایین است. تنها عیب این روش این است که میزان چربی باقیمانده قابل پیش‌بینی نیست.

پروتز

پروتزهای ساق پا که از سیلیکون ساخته شده‌اند نرم و جامد هستند. این پروتزها نرم اما سخت هستند و عضلات ساق‌ها را ورزیده نشان می‌دهند. پروتزهای ساق پا در سایزهای مختلفی ساخته شده که متناسب با هر ساق پایی می‌توان از آنها استفاده کرد. این پروتزها ظاهر ساق‌ پاها را اصلاح  می نمایند.

کلام پایانی

زمانی نتیجه مطلوب را برای  داشتن ساق پای چاق یا لاغر  کسب می‌کنید که تمرینات ورزشی را در کنار تغذیه مناسب تنظیم کنید. تنظیم چنین برنامه‌ای کار شما نیست. باید از افراد با تجربه و متخصص کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =