زیبایی, فارما مگ

تفاوت سرم و کرم مو چیست ؟

تفاوت سرم و کرم مو چیست؟

مو های ما نیز مانند بدن ما نیاز به تغذیه و رسیدگی دارند. این روزها محصولات مراقبت از موی بسیاری وجود دارند که استفاده از آنها برای بالا بردن مقاومت زیبایی موها فوق‌العاده است؛ اما استفاده کردن از آنها هنوز خیلی مرسوم نشده است چون ویژگی‌های خاص آنها را نمی‌دانیم. مراقبت از مو، علاوه بر دارا بودن روش و شرایط خاص، نیاز به محصولاتی که بتواند تاثیر مثبت و شگرفی بر روی موها بگذارد، دارد. برای رسیدن به این منظور بهتر است از انواع سرم موها و کرم موهای مناسب استفاده کرد تا در کوتاه ترین زمان موهای زیبا و درخشنده داشته باشید. تفاوت سرم و کرم مو در ادامه بررسی میگردد.

تفاوت سرم مو در برابر  کرم مو

هر کدام ویژگی‌ها و عملکردهای خاص خود را دارند. کرم‌های مو برای دادن ظاهری معمولی و طبیعی به موهای شما بهتر هستند، در حالی که از سرم‌مو برای ترمیم موهای وز، کاهش موخوره، افزایش درخشندگی و محافظت از آن در برابر گرما و رطوبت استفاده می‌شود. کرم‌ها اغلب غلیظ‌تر از سرم‌ها هستند. یک کرم، برخلاف سرم، می‌تواند مرطوب‌کننده‌تر باشد. اگر پوست حساسی دارید، کرم ترجیح داده می‌شود. در مقایسه با سرم‌های مو، کرم‌های مو انعطاف‌پذیرتر هستند.

 

سرم مو وکرم مو

سرم وکرم مو چیست

 

آیا می‌توانیم از سرم مو و کرم مو با هم استفاده کنیم؟

مخلوط کردن سرم و کرم برای کسانی که موهای ترکیبی دارند خوب است. سرم باید از ریشه تا نوک استفاده شود. چند قطره سرم را می‌توان به کرم مو اضافه کرد. این مخلوط را می‌توان برای موهای مرطوب نیز استفاده کرد.

سرم مو

در ویدئوی زیر نحوه صحیح استفاده از سرم مو مطرح میگردد.

 

 

سرم مو یک محصول مبتنی بر سیلیکون است که سطح موهای شما را می‌پوشاند. سرم‌ها علاوه بر حالت دهندگی مزایای اضافی دارند مانند این که سرم مو به عنوان یک “بوتاکس” برای موهای شما عمل می‌کنند و برای محافظت از مو در برابر برس زدن سخت و دشوار، گرما (تجهیزات الکتریکی)، آلودگی و قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید طراحی شده‌اند. سرم‌ها همچنین دارای کیفیت انعکاس نور هستند که باعث می‌شود موها درخشان‌تر، صاف‌تر و سالم‌تر به نظر برسند.

سیلیکون‌های موجود در سرم‌های مو به تقویت موهای شما کمک می‌کند و آن‌ها را درخشان‌تر و براق‌تر می‌کند. همچنین به کاهش ریزش مو کمک می‌کند که یکی دیگر از مزایای آن است. سطح pH پایین آن به کاهش آسیب مو کمک می‌کند. در واقع، سرم یک لایه ی حفاظتی را دور ساقه مو ایجاد می کند. با این کار، در برابر آسیب های مختلف (عوامل محیطی، ابزارهای حرارتی حالت دهنده مو و محصولات شیمیایی) از آن محافظت می کند. سرم، بافت مو را تقویت می کند و با جلوگیری از وز شدن مو و انعکاس نور، درخشش بیشتری به آن می دهد.

 

سرم مو

سرم مو چیست

 

فواید سرم مو

آسیب را برطرف می کند

از مو محفاظت می کند

درخشش زیبایی به موها می دهد

گره های مو را از بین می برد

ریزش مو را کاهش می دهد

چسبندگی را از بین می برد

سرم مو برای چه افرادی مناسب است

حالا که متوجه شدید سرم مو چیست احتمالاً می‌خواهید بدانید که آیا استفاده از آن برای موهای شما مفید است؟ بهتر است بدانید سرم مو بیشتر برای موهای خشک و آسیب دیده استفاده می‌شود. زیرا این نوع موها، تا شست‌وشوی بعدی، از هرلحاظ به محافظت نیاز دارند. افزون بر این، مصرف سرم برای موهای وز و آشفته عالی است.

 

سرم مو برای درمان وزی

سرم مو برای موهای وز

 

نحوه استفاده از سرم مو

مهم است که سرم‌ مو را به درستی استفاده کنید تا بیشترین بهره را از آن ببرید. در اینجا به صورت کامل نحوه‌ استفاده درست را به شما توضیح می‌ دهیم.

برای دستیابی به بهترین نتایج، با موهای تمیز و مرطوب شروع کنید.

در کف دست خود، 1-2 قطره سرم مو بریزید. به مدت 5 ثانیه سرم را بین کف دست خود بمالید.

همانطور که سرم مو را به موهای خود می‌زنید، از انتهای موها شروع کنید و تا وسط بروید. با دستان خود سعی کنید محصول را به طور مساوی توزیع کنید. استفاده از سرم به ریشه یا استفاده بیش از حد از محصول می‌تواند باعث چرب شدن موها شود.

استفاده از سرم مو باید با احتیاط انجام شود. کشیدن موهای خود ممکن است به آن آسیب برساند، بنابراین سعی کنید از کشیدن موهایتان اجتناب کنید.

پس از اتمام استفاده از سرم، از یک شانه دندانه پهن استفاده کنید تا به درستی سرم را از وسط موهای خود به سمت انتها پخش کنید.

در صورت نیاز می‌توانید در هر زمانی در طول روز موهای خود را با سرم تغذیه کنید.

سرم مو چه مضراتی دارد

 

مضرات سرم مو

چرب به نظر رسیدن موی سر از مضرات سرم مو

 

کاربرد آن می‌تواند مشکل باشد

ممکن است منجر به ریزش مو شود.

ممکن است موهایتان را چرب نشان دهد.

التهاب پوست سر

ممکن است به استفاده از سرم مو عادت کنید

کرم مو

کرم مو درواقع نوعی حالت‌دهنده برای مو است که وظیفه اصلی آن افزودن درخشش طبیعی و حالت‌دهی به موهاست. مواد طبیعی موجود در کرم‌های مو مانند روغن رزماری، شاهدانه، روغن نعنا و روغن بادام سبب درخشش و تغذیه مو می‌شوند و از آسیب‌های ناشی از آلودگی‌های مضر، اشعه ماوراءبنفش و هرگونه گردوخاک، جلوگیری می‌کنند. کرم مو بدون زحمت ظاهری طبیعی‌تر، آراسته و زیبا به موها می‌بخشد.

به عبارت ساده کرم مو بدون اینکه حس سنگینی روی مو ایجاد کند، وز و درهم‌ریختگی آن را از بین می‌برد. کرم‌های مو مانند واکس و ژل مو چسبناک نیستند بلکه بسیار نرم و سبک بوده و برای انواع موها مناسب هستند؛ مخصوصاً موهای فرفری که غیرقابل‌کنترل هستند را به‌راحتی حالت می‌دهند و درعین‌حال تقویت می‌کنند.

 

کرم مو

کرم مو چیست

 

کاربرد کرم مو

کرم مو نوعی حالت‌دهنده برای مو است که وظیفه اصلی آن افزودن درخشش طبیعی و حالت‌دهی به موهاست. به عبارت ساده کرم مو بدون اینکه حس سنگینی روی مو ایجاد کند، وز و درهم‌ریختگی آن را از بین می‌برد.

مضرات کرم مو

تحریک

ممکن است دچار سوختگی شیمیایی شوید.

واکنش‌های آلرژیک

نحوه استفاده از کرم مو

کرم مو را یک ساعت قبل از حمام به موهای خود بزنید. سپس ساقه موها را با آن ماساژ دهید. بعد از یک ساعت به حمام بروید و موها را بشویید. باز هم بعد از برگشت از حمام، موها را با کرم مو ماساژ دهید. این گونه فلس‌های موی شما بسته می‌ماند و رنگ دانه‌های زیبایی که با هزار زحمت وارد موی شما شده است خارج نمی‌شود.

 

کرم مو

نحوه استفاده از کرم مو

 

کلام پایانی

مراقبت از مو به بخشی از برنامه روزانه برای اکثر افراد تبدیل شده است. برخی از افراد در صورت داشتن موهای مجعد یا موج‌دار نسبت به دیگران به مراقبت از مو علاقه بیشتری دارند. استفاده از سرم یا کرم برای موهای صاف و ابریشمی می‌تواند سلامت مو را بهبود بخشد. طیف گسترده‌ای از محصولات سبک مانند کرم یا سرم‌مو و واکس یا روغن موجود است. برخی از این محصولات مو برای افزایش حجم و درخشندگی به موهای شما شناخته شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 10 =